Klasy IV a i IV b na wycieczce w Sandomierzu i Kurozwękach

8 czerwca br. uczniowie klasy IV a i IV b wzięły udział w całodniowej wycieczce do Sandomierza i Kurozwęk. Po spotkaniu z panią przewodnik przy studni na sandomierskim Rynku wyruszyliśmy na zwiedzanie zabytków Starego Miasta, zabytkowych kamieniczek, przeszliśmy „Uchem igielnym”, podziwialiśmy panoramę Sandomierza ze szczytu Bramy Opatowskiej. Wiele wrażeń dostarczyło nam zwiedzanie lochów sandomierskich z XV i XVI w i poznanie legendy o Halinie Krępiance. Bardzo miłą niespodzianką było zwiedzanie Zbrojowni Rycerskiej. Uczniowie mogli poprzymierzać stroje z epoki, wziąć do rąk zbroję  i miecze. Aby chwilę odpocząć odbyliśmy rejs statkiem po Wiśle, podczas którego można było zobaczyć Sandomierz z innej perspektywy. Po zakończonym zwiedzaniu zjedliśmy pyszny obiad w restauracji Basztowa. Po obiedzie kupiliśmy pamiątki oraz pyszne lody  i udaliśmy się w dalszą drogę do Kurozwęk na spotkanie z bizonami. Tam też zwiedziliśmy pałac z XV wieku oraz tajemnicze podziemia. Największą atrakcją było jednak „safari bizon”. Wszyscy w bardzo dobrych humorach, pełni wrażeń i z pamiątkami wrócili do domu. Opiekę w czasie wycieczki pełniły p. Zofia Janeczek, p. Jola Reczek oraz p. Danuta Zych.