Klasa 1b

Praca zdalna – od 23.06-25.06.2020 r.

23.06.

Język polski

  • Bezpieczne wakacje
  • karty ćwiczeń: str.78,79, zad.1,2,3,4                     chętni: zad.5,6
  • Przepisz rady, które uchronią cię przed zgubieniem się będąc np. w „Wesołym miasteczku”
  • – Nie odchodź od rodziców.
  • – Kiedy nie będziesz ich widział/a, nie oddalaj się, pozostań w tym samym    miejscu.
  • – Poproś osobę dorosłą o pomoc.
  • – Czekaj z nią na przybycie rodziców.

Matematyka

  • str.70, zad.1,2,3
  • str.71, zad. 1,2,3,4
  • str.73, zad.1,2
  • str. 74, zad.1,2

24.06.

Język polski

  • Podróże marzeń
  • Opowiedz rodzicom o własnej prawdziwej lub fikcyjnej ( zmyślonej ) podróży.
  • karty ćwiczeń: str.82 – wiersz – ”Zabawa w podróż”zad.1,2,3
  •                  str.81, zad.3. – napisz swój adres na kopercie i zapamiętaj – popatrz na wzór
  •                  str.87, zad.7,8,9,10

Matematyka

  • Dodawanie, odejmowanie i mnożenie w zakresie 20 – utrwalenie
  • str. 80, 81 – wszystkie zadania

25.06.

Język polski

  • Żegnaj szkoło!
  • Odczytaj zdanie ukryte w ciągu liter i zapisz w zeszycie
  • POTAYŻYCZĘKALETREDWAMBUSERATERBEZPIECZNYCHCZAGKAWAKACJI
  • str. 84,85, zad.1,3,5
  • str.88, zad.11,12,13

Matematyka

    str.82,83 – wybierz 4 dowolne zadania i je wykonaj.

Możesz wykonać wszystkie zadania pominięte w ćwiczeniach do języka polskiego i matematyki.

Pozdrawiam

Danuta Pierzchała

Język angielski

Kochani, to już ostatni tydzień nauki! Chciałabym, abyście powtórzyli sobie materiał, który już poznaliśmy. Wykonajcie w zeszycie ćwiczeń:

  • Ćwiczenia 1-3 ze strony 67
  • Ćwiczenia 1-2 ze strony 70

Chętni mogą samodzielnie wykonać resztę zadań, których nie przerabialiśmy.

Jak zawsze w ramach powtórzenia polecam ćwiczenia – po kliknięciu w link proszę podajcie swoje imię i klasę, a następnie kliknąć rozpocznij. Poproście rodziców o pomoc.

https://wordwall.net/play/2887/321/342 (tutaj należy połączyć napisy z obrazkami)

https://wordwall.net/play/1588/847/7315

https://wordwall.net/play/686/973/9813

https://wordwall.net/play/478/671/4335 (tutaj aby zaznaczyć słówko trzeba kliknąć na pierwszą literę i przeciągnąć do ostatniej litery danego wyrazu, a następnie dopasować
to słowo do obrazka)

Życzę zdrowia, dobrej zabawy z językiem angielskim i wspaniałych wakacji 🙂

Iwona Szkotak

Praca zdalna – od 8.06-19.06.2020 r.

08.06.

Język polski

  • Piknik z przyjaciółmi
  • Podręcznik:str.36 – przeczytaj samodzielnie I część tekstu, II części posłuchaj lub przeczytaj samodzielnie. Napisz odpowiedź – zad.1, 2, str.36.
  • karty ćwiczeń: str.36, 37, zad.1,2,3

Matematyka

  • Podręcznik: str.70, zad.2,3,4
  • karty ćwiczeń: str.64, zad.1,2                              chętni:zad.3

09.06.

  • Sprawdzian zintegrowany

Matematyka

  • Podręcznik;str.71, zad1.2
  • karty ćwiczeń: str.65, zad.1,2
  •                       str.66, zad.1,3                              chętni: zad.2
  •                       str.67, zad.5,6                              chętni: zad.4

10.06.

Język polski

  • Podręcznik: tekst – ”Mniszek pospolity” – str.39, zad.3,4,5,6 – ustnie
  • Rozwój mniszka lekarskiego – karty ćwiczeń: str.38, zad.3
  •                                                                    str.39, zad.5                   chętni: zad.4

Matematyka

  • Napisz słowami liczby:10 – dziesięć

                                            20 – dwadzieścia

                                            30 – trzydzieści

                                            40 – czterdzieści

                                            50 – pięćdziesiąt

                                            60 – sześćdziesiąt

                                            70 –

                                            80 –

                                            90 – dziewięćdziesiąt

                                          100 –

  • karty ćwiczeń: str. 68, zad.1,2,3

15.06.

Język polski

  • Ptasi koncert
  • Podręcznik:tekst – „Spóźniony słowik” – str.40
  • karty ćwiczeń:str. 40, zad.1,2,3                          chętni;zad.4
  • str. 89, zad.1,2,3,4

Matematyka

  • Sprawdzian matematyczny

19.06.

Język polski

  • Majowa łąka
  • Podręcznik:przeczytaj samodzielne lub wysłuchaj tekstu przyrodniczego o majowej łące.
  • Napisz w zeszycie nazwy kwiatów i zwierząt widocznych na ilustracji.
  • karty ćwiczeń:str.42,43, zad.1,2,4                            chętni: zad.3

Matematyka

  • karty ćwiczeń:str.69, zad.1,2,3,4

Pozdrawiam

Danuta Pierzchała

Język angielski

Na dzisiejszej lekcji będziemy rozpoznawać i nazywać cechy charakteru. Popatrzcie na ćwiczenie 1 na stronie 67 w podręczniku. Czy potraficie odgadnąć charakter postaci na zdjęciu? Mamy tutaj 5 nowych słówek:

Friendly – przyjacielski

Clever – mądry

Funny – śmieszny

Noisy – hałaśliwy

Shy – nieśmiały

  • Posłuchajcie nagrania 3.23 (znajdziecie je tam, gdzie zawsze). Wskażcie osobę, która jest wymieniana.
  • Popatrzcie teraz na ćwiczenie 2. Czy widzicie tam członków rodziny? Posłuchajcie nagrania 3.24 i wskażcie osoby, których dotyczą poszczególne zwrotki.
  • Spróbujcie teraz odgadnąć, z jaką cechą charakteru kojarzą Wam się postaci w ćwiczeniu 4.  
  • Zadanie domowe: Ćwiczenia 1 i 2 ze strony 64 w zeszycie ćwiczeń.

Na drugiej lekcji nauczymy się podejmować decyzje.

  • Popatrzcie na obrazki w ćwiczeniu 1 na stronie 68. Czy potraficie nazwać wszystkie zwierzęta?
  • Posłuchajcie nagrania 3.25 i wskażcie odpowiednie zwierzęta.

Mamy tutaj 2 nowe słówka:

Play – bawić się, grać

Talk – rozmawiać

Zadanie domowe: Ćwiczenia 1 i 2 ze strony 65 w zeszycie ćwiczeń.

W Wielkiej Brytanii popularne są piosenki dla dzieci, których treść odgrywa się za pomocą palców u rąk. Podnieście prawą rękę do góry. Przy każdej zwrotce pokazujcie po jednym palcu u prawej ręki i kiwajcie tym, który symbolizuje postać z piosenki.

Daddy (tata) – kciuk

Mummy (mama) – palec wskazujący

Brother (brat) – środkowy palec

Sister (siostra) – palec serdeczny

Baby (dziecko) – mały palec

Posłuchajcie teraz piosenki z nagrania 3.26 (strona 69 w podręczniku) i pokazujcie palcami to, co usłyszycie.

Zwrot How do you do? to zwrot formalny, przy którym zazwyczaj osoby podają sobie ręce.

Zadanie domowe: Ćwiczenia 1 i 2 ze strony 66 w zeszycie ćwiczeń.

Jak zawsze w ramach powtórzenia polecam ćwiczenia – po kliknięciu w link proszę podajcie swoje imię i klasę, a następnie kliknąć rozpocznij. Poproście rodziców o pomoc.

https://wordwall.net/play/2422/262/825

Życzę zdrowia i dobrej zabawy z językiem angielskim 🙂

Iwona Szkotak

Katecheza

Temat: Cuda Pana Jezusa.

Scenariusz katechezy w poniższym linku.

https://view.genial.ly/5ea04800075c7c0dc0dd9fb4/interactive-image-cuda-pana-jezusa

Katecheza – Temat: Kochające Serce Jezusa

  • Czymś najważniejszym w człowieku jest serce. Dzięki niemu możemy żyć i kochać. Serce jest symbolem miłości. Niekiedy ktoś mówi: „Kocham cię całym sercem”. Inni rysują serca na kartkach lub laurkach z życzeniami a potem dają je komuś bardzo drogiemu i kochanemu.
  • Pan Jezus, który przyszedł na świat jako człowiek też miał swoje serce. Serce, które bardzo umiłowało ludzi. On przyszedł na świat, ponieważ nas bardzo ukochał. Z miłości do nas narodził się w zimnej szopie, nauczał, uzdrawiał, karmił ludzi, brał dzieci na kolana. Z miłości do nas, pozwolił się przybić do krzyża. Wtedy Jego dobre serce zostało przebite włócznią żołnierza. Przez tę ranę Jezus pokazał swoje święte Serce.
  • Pan Jezus z miłości dla nas cierpiał i umarł na krzyżu. Serce Pana Jezusa na obrazach otoczone jest cierniami. Ostre ciernie ranią to serce. Ten obraz mówi nam o wielkiej miłości Pana Jezusa.
  • W Sercu Jezusa każdy człowiek ma swój dom. Pan Jezus kocha nas wszystkich tak samo i chce, aby każdy człowiek się z Nim spotkał. On nam pomaga w życiu, abyśmy mogli tak jak On czynić dobro, mieć dobre serce.
  • Jezus jest naszym najlepszym Przyjacielem. Kiedy się z Nim często spotykamy i rozmawiamy, stajemy się do Niego podobni. Nasze serce jest coraz bardziej podobne do Jego Serca.
  • Miesiącem w którym w sposób szczególny czcimy Najświętsze Serce Pana Jezusa, jest czerwiec. Czcimy Je śpiewając Litanię do Najświętszego Serca Pana Jezusa.

Może dziś wspólnie z rodzicami wieczorem odmówicie tą Litanię, uwielbiając Serce Pana Jezusa i dziękując Mu za Jego wielką miłość do nas.

Posłuchaj piosenki Sercem kocham Jezusa – https://youtu.be/5REeBurQYaw

Zadanie domowe: Z strony – https://pl.pinterest.com/pin/480266747744670254/

pobierz obrazek i pokoloruj.

X tydzień – od 1.06-5.06.2020 r.

01.06.

Język polski

  • Dzień Dziecka
  • Przepisz do zeszytu życzenia skierowane do Ciebie od wychowawczyni.

        W dniu tak pięknym i radosnym

        życzę Tobie sercem całym

        moc uśmiechu i radości,

        szczęścia, zdrowia, pomyślności.

                                              Wychowawczyni  

  • Karty ćwiczeń:str. 57, zad.4,5
  • Wykonaj na wzór – tańczą wesoło

Matematyka

  • karty pracy – mnożenie

02.06.

Język polski

  • Jesteśmy w Europie
  • Podręcznik:str.32,33 – tekst” Unia Europejska” przeczytaj z podziałem na role – zaproś do czytania rodziców i rodzeństwo.
  • karty pracy;str.33, zad.2.                         chętni; zad.1.
  • Znaczenie wyrażeń możesz wpisać do zeszytu, albo napisz tylko wyróżnione wyrażenia
  • francuski piesek – człowiek delikatny, wybredny, grymaszący
  • szwajcarski zegarek – sumienność w wykonywaniu obowiązków, punktualność, terminowość
  • szwedzki stół – sposób serwowania (podania) posiłków polegający na udostępnieniu gościom wielu potraw np. w hotelu i możliwości ułożenia posiłku według własnych upodobań.
  • zad.3,str.33

Matematyka

  • karta pracy – mnożenie

03.06.

Język polski

  • Podróż po Europie
  • Z czym kojarzymy niektóre państwa Europy
  • Przepisz do zeszytu wszystkie przykłady lub wybierz 3 dowolne

        Polska – Zamek Królewski

        Francja – wieża Eiffla

        Holandia – tulipany, sery

        Finlandia – Mikołaj i renifery

        Szwecja – książka Dzieci z Bullerbyn

        Niemcy – samochody marki Mercedes

        Hiszpania – taniec flamenco

Matematyka

  • karta pracy – mnożenie

04.06.

Język polski

  • „Na działce”
  • Podręcznik:str.34,35. – Opisz w 3.4 zdaniach ilustrację
  • karty pracy:str.34,35, zad.1,2,4

 

Matematyka

  • Podrecznik:str.69, zad.2,3
  • karty ćwiczeń;str.63, zad.1,2,3

05.06.

Język polski

  • Porównania
  • Podrecznik:str.35, zad.5.
  • Karty ćwiczeń:str.35, zad.3
  • Inne porównania. Przepisz do zeszytu.
  • dumny jak paw
  • łagodny jak baranek
  • odważny jak lew
  • szybki jak zając
  • wierny jak pies
  • powolny jak żółw

Matematyka

  • karta pracy – mnożenie

Pozdrawiam Danuta Pierzchała

Język angielski

Na dzisiejszej lekcji będziemy opisywać wygląd postaci. Oglądnijcie historyjkę https://www.youtube.com/watch?v=PP5uU6eVUdc&t=32s

Mamy tutaj nowe słówko: puppy – szczeniak (mały pies).

Czy podoba Wam się historyjka o dwójce dzieci – Sam i Lia, które znalazły psa w ogrodzie? Dzieci opowiedziały o swoim znalezisku mamie, tacie, babci i dziadziowi. Sam i Lia opisały pieska, którego nazwały Pete:

He has got big eyes, big ears, big feet, a big nose. – On ma duże oczy, duże uszy, duże łapki, duży nos.

Czy potraficie nazwać członków rodziny, którzy są przedstawieni w ćwiczeniu 3 na stronie 64 w podręczniku?

Zadanie domowe: Ćwiczenia 1 i 2 ze strony 62 w zeszycie ćwiczeń.

Na drugiej lekcji nauczymy się rozpoznawać i nazywać członków rodziny. Popatrzcie na obrazek w ćwiczeniu 2 na stronie 66 w podręczniku. Tak, to jest szczeniak – puppy Pete
z naszej historyjki. Czy potrafisz go opisać?

Popatrzcie na obrazki w ćwiczeniu 3. Czy potraficie ułożyć je we właściwej kolejności tak, jak to było w naszej historyjce? Oto odpowiedzi: 1d, 2b, 3a, 4c.

Posłuchajcie teraz nagranie 3.19 (znajdziecie je tam, gdzie zawsze) i sprawdźcie swoje odpowiedzi – postacie z obrazków są wspomniane w piosence w tej samej kolejności,
co w historyjce.

Popatrzcie teraz na ćwiczenie 4. Czy widzicie tam rodzinę pszczół? Jest tam także frog – żaba, która ma na imię Freddie. Posłuchajcie nagrania 3.22, gdzie jest wyliczanka z głoską /f/. Spróbujcie ją powtórzyć.

Zadanie domowe: Ćwiczenia 1 i 2 ze strony 63 w zeszycie ćwiczeń.

Jak zawsze w ramach powtórzenia polecam ćwiczenia – po kliknięciu w link proszę podajcie swoje imię i klasę, a następnie kliknąć rozpocznij. Poproście rodziców o pomoc.

https://wordwall.net/play/2126/958/9381 (słodki to sweet)

https://wordwall.net/play/2289/504/3669 (tutaj trzeba połączyć opisywaną część ciała
z obrazkiem)

Życzę zdrowia i dobrej zabawy z językiem angielskim 🙂

Iwona Szkotak

Religia

Katecheza 39,  str. 98 – 99.  Temat: Zesłanie Ducha Świętego.

Rozpocznij katechezę modlitwą do Ducha Świętego: Duchu Święty, który oświecasz..

Na długo przed swoim odejściem do nieba Pan Jezus obiecał: „Ja będę prosił Ojca a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze” (J 14,16).

            Odczytanie tekstu z Pisma Świętego:

„Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu.  Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali.  Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden.  I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić” (Dz 2,1-4).

 Można też obejrzeć film Zesłanie Ducha Świętego. Komentarz Gienka Washable –

https://youtu.be/xqh5RBysD_I

Gdy Duch Święty zstąpił na Apostołów poczuli oni wewnętrzną siłę i odwagę, wyszli przed Wieczernik i do zebranych ludzi zaczęli głosić Słowo Boże. Mówili tak pięknie, odważnie i mądrze, że wiele tysięcy ludzi się nawróciło. Całą mądrość, rozum i męstwo Apostołowie otrzymali od Ducha Świętego.  

            Pamiątkę tego wydarzenia obchodzimy 50 dni po Zmartwychwstaniu Pana Jezusa (nazwa Pięćdziesiątnica). Wypada ona zawsze w niedzielę. Nazywa się świętem Zesłania Ducha Świętego. To święto jest także nazywane Zielonymi Świątkami.

            Od chwili chrztu świętego Duch Święty mieszka w każdym z nas, jest zawsze z nami, pomaga nam dobrze zrozumieć naukę Pana Jezusa. Obdarza nas różnymi darami.

            Wykonaj teraz ćwiczenie w podręczniku na str. 99 , i odczytaj jakie dary otrzymujemy od Ducha Świętego.

Praca Domowa:

Połącz kropki, a dowiesz się, w jakiej postaci przedstawiony jest Duch Święty.

Posłuchaj piosenki Arki Noego – Duchu Święty pocieszaj mnie:

https://youtu.be/4NSRi_uyQhw

Jako uzupełnienie wiadomości możesz skorzystać z poniższego linku.

https://view.genial.ly/5ecbca6899ca5b0da1f04598/presentation-zeslanie-ducha-swietego

IX tydzień – od 25.05-29.05.2020 r.

Klasa I b 25.05.

Język polski

  • Wykonaj zadania powtórzeniowe
  • karty ćwiczeń: str. 21,22, 23,( możesz pominąć jedno dowolne zadanie)

Matematyka

  • Przepisz do zeszytu

         Mnożenie
         Mnożenie to skrócony zapis (sposób) dodawania tych samych liczb.

         Znak mnożenia – ( kropka)

  • Podręcznik – przeczytaj informację – str.64.

26.05.

Język polski

  • Mapa Polski
  • podręcznik;

        Przeczytaj wszystkie dane na mapie.

        Napisz w zeszycie nazwy miast pokazanych na mapie.

        Podkreśl miasto, które jest obecną stolicą Polski.

        Tylko pierwszą literę nazwy miasta napisz wielką, pozostałe litery pisz małe.

  • str. 25, zad.5. Nazwy kierunków świata: północ, południe, wschód, zachód.
  • karty ćwiczeń: str.24,25, zad.1,2,3              chętni: zad.4.

Matematyka

  • Podręcznik: str.64, zad.2,3,5
  • karty ćwiczeń; str. 59, zad.1,2,3,4

27.05.

Język polski

  • Mieszkam w Polsce
  • Podręcznik: str. 26,27 – przeczytaj tekst
  • Napisz w zeszycie: Polskie symbole narodowe to: godło, hymn, flaga
  • karty ćwiczeń: str.26, 27, zad 1,3                  chętni: zad.2.

Matematyka

  • Mnożenie przez 2.
  • Podręcznik: str.66, zad.3, 4, 5
  • karty ćwiczeń:str.60, zad.1.2

28.05.

Język polski

  • „Legenda o Białym Orle”
  • Podręcznik:  Przeczytaj komiks O lechu i Białym Orle – str.28,29
  • Dla chętnych -Narysuj w zeszycie – zad.1. str.28.- Ułóż tytuł do ilustracji.
  • karty ćwiczeń: str.28, 29, zad.1,2,3,4

Matematyka

  • Mnożenie przez 3.
  • Podręcznik: str.67, zad.1,2,3,4
  • karty ćwiczeń: str.61, zad.1,2,3

29.05.

Język polski

  • Legenda o powstaniu Europy
  • Podręcznik:str.30, 31 – tekst „Legenda o Europie”           chętni:str.31, zad.1.
  • Napisz w zeszycie: Polska należy do Unii Europejskiej od 1 maja 2004 roku.                                                           
  • karty ćwiczeń;str.30, zad. 1,2,3                   chętni: str.31,zad.4.
  • str.56,57, zad.1,2,3, 4,5                               

Matematyka

  • Podręcznik; str.68,zad.1,3
  • karty ćwiczeń;str.62, zad.1,2,3

Danuta Pierzchała

Język  angielski

Kochani! Zaczynamy ostatni 6 dział. Poznamy tutaj słówka związane z rodziną 🙂

Nowe słówka:

  • Mummy – mamusia (mother – mama)
  • Daddy – tatuś (father – tata)
  • Sister – siostra
  • Brother – brat
  • Grandma/grandmother – babcia
  • Grandpa/grandfather – dziadek

 Jak wymawiać te słówka dowiecie się na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=FRi7OdJnXLs&list=PLDee6s2yAuvvTXvNAr46M41hJm4Rfa4KW&index=6

Proszę przesłuchać nagranie 3.12 (znajdziecie je tam, gdzie zawsze) i popatrzeć na obrazki w ćwiczeniu 2 ze strony 62. Wskażcie wymienione osoby i powtórzcie wyrazy. Popatrzcie na zdjęcia trzymane przez Colina w ćwiczeniu 3 i nazwijcie członków rodziny Lucy (po lewej strone father, mother, brother, Lucy; po prawej stronie grandpa, grandma, Lucy, sister). Posłuchajcie nagrania 3.13. Czy wszystko się zgadza i tak nazwaliście te osoby?

Zadanie domowe: Ćwiczenia 1 i 2 ze strony 60 w zeszycie ćwiczeń.

Na drugiej lekcji nauczymy się opisywać kolor włosów i oczu danej osoby. Powtórzcie sobie jeszcze raz nazwy członków rodziny. Czy już je pamiętacie?

Otwórzcie podręcznik na stronie 63. Popatrzcie na ćwiczenie 2. Na obrazku brakuje 2 członków rodziny, których nazwy poznaliśmy już. Czy potraficie powiedzieć kogo brakuje? Tak, to grandma i grandpa. Mamy tutaj nowe słówka:

  • Wonderful – cudowny
  • Hair – włosy
  • Fair – jasny
  • This is my (mummy). – To jest mój/moja (mamusia).
  • She has got (blue eyes). – Ona ma (niebieskie oczy).
  • He has got (green eyes). – On ma (zielone oczy).

 Posłuchajcie nagrania 3.14. Wskażcie postać opisaną w każdej zwrotce.

Czy potraficie opisać członków swojej rodziny? Oto przykład:

My mummy has got fair hair and green eyes. – Moja mama ma jasne włosy i zielone oczy.

My daddy has got brown hair and black eyes. – Mój tata ma brązowe włosy i czarne oczy.

I have got black hair and brown eyes. – Ja mam czarne włosy i brązowe oczy.

 Teraz spróbujcie sami opisać swoją rodzinę.

Zadanie domowe: Ćwiczenia 1 i 2 ze strony 61 w zeszycie ćwiczeń.

Jak zawsze w ramach powtórzenia polecam ćwiczenia – po kliknięciu w link proszę podajcie swoje imię i klasę, a następnie kliknąć rozpocznij. Poproście rodziców o pomoc.

https://wordwall.net/play/2188/073/291 (tutaj zwróćcie uwagę na poprawność pisowni, correct – prawidłowy, incorrect – nieprawidłowy)

https://wordwall.net/play/2040/365/348

Życzę zdrowia i dobrej zabawy z językiem angielskim 🙂

Iwona Szkotak

 Katecheza – Temat: Pan Jezus wstępuje do nieba

Rozpocznij katechezę od modlitwy słowami: Ojcze nasz…

Na naszych spotkaniach wielokrotnie mówiliśmy o różnych wydarzeniach z życia Pana Jezusa. Dziś opowiemy o kolejnym ważnym wydarzeniu. Po swoim zmartwychwstaniu Pan Jezus przez 40 dni ukazywał się Apostołom i swoim najbliższym. Czterdziestego dnia zaprowadził swych uczniów na górę, aby tam się z nimi pożegnać przed odejściem do nieba.

Święty Łukasz w swojej Ewangelii tak opisuje to wydarzenie:

„Wtedy oświecił ich umysły, aby rozumieli Pisma,  i rzekł do nich: «Tak jest napisane: Mesjasz będzie cierpiał i trzeciego dnia zmartwychwstanie, w imię Jego głoszone będzie nawrócenie i odpuszczenie grzechów wszystkim narodom, począwszy od Jerozolimy. Wy jesteście świadkami tego.  Oto Ja ześlę na was obietnicę mojego Ojca. Wy zaś pozostańcie w mieście, aż będziecie przyobleczeni mocą z wysoka».

                        Potem wyprowadził ich ku Betanii i podniósłszy ręce błogosławił ich.  A kiedy ich błogosławił, rozstał się z nimi i został uniesiony do nieba. Oni zaś oddali Mu pokłon i z wielką radością wrócili do Jerozolimy,  gdzie stale przebywali w świątyni, <wielbiąc i> błogosławiąc Boga”.

Pan Jezus, który pokonał śmierć i grzech przebywa z Ojcem w niebie. Żywy i zwycięski rządzi całym wszechświatem i opiekuje się nim.

Uroczystość Wniebowstąpienia Pana Jezusa obchodzimy 40 dni po Wielkanocy. Jest to bardzo radosne święto, gdyż cieszymy się chwałą i zwycięstwem Jezusa. Jednocześnie dziękujemy Mu za to, że jest obecny wśród nas tu na ziemi. I chociaż Go nie widzimy możemy się z Nim spotkać we Mszy Świętej w modlitwie i na katechezie. Zachęcam was do częstszych spotkań z Jezusem, a w sposób szczególny do udziału we Mszy świętej w tę piękną uroczystość.

Teraz wykonaj ćwiczenia w podręczniku. Najpierw na str. 96 – znajdź 5 szczegółów którymi różnią się obrazki, a następnie na str. 97 – zaznacz kółkiem symbole Zmartwychwstałego Chrystusa (podpowiedź znajdziesz na str. 94).

Polecam do obejrzenia Wniebowstąpienie Pana Jezusa. Komentarz do Ewangelii (Gienek Washable) – https://youtu.be/SZ838zG_F6k

Posłuchaj piosenki zespołu Promyczki Dobra Niebo to 

https://www.youtube.com/watch?v=JclFXky3YLE

Katecheza 54, Temat: Kochamy naszą mamę.

 Modlitwą ” Zdrowaś Maryjo” poprośmy Matkę Bożą, aby opiekowała naszą rodziną.

Każdy z nas ma swoją matkę, która nie tylko dała mu życie, ale jest dla swojego dziecka wzorem postępowania.
Jakie cechy według ciebie powinna mieć każda mama?
cechy wpisz jako promienie słoneczka:

 

 

 

 

 

Wszystkie podane przez ciebie cechy mamy sprawiają, że czujemy się przy niej dobrze i bezpiecznie. Bardzo często zwracamy się do swojej matki i u niej szukamy pomocy. Zwierzamy się jej ze swoich kłopotów i zmartwień. Biegniemy do niej ze swoimi radościami i sukcesami. Wiemy bowiem, że mama rozumie nas lepiej niż inni i wszystko uczyni, aby pomóc swojemu dziecku.

Jest taki dzień w roku, kiedy obchodzimy święto każdej mamy – to Dzień Matki. Obchodzimy go 26 maja . Robimy w tedy dla mamy laurki, jesteśmy mili. Każde dziecko jednak wie, że mama jest ważna codziennie nie tylko od święta. Dlatego modlimy się za mamę ( rodziców) , nie tylko w Dniu Matki, ale codziennie podczas pacierza. Naszą miłość okazujemy, pomagając mamie każdego dnia, słuchając jej, itp.

Zadanie:

  1. Pomódl się za mamę szczególnie w Dniu Matki
  2. Z Dodatku wytnij ramkę, przyozdób ją i napisz imię swojej mamy. (Laurka do przesłania na adres bedudek@op.pl )
  3. Posłuchaj piosenki – możesz nauczyć się jej na pamięć i zaśpiewać dla mamy

https://www.youtube.com/watch?v=kqSrISu0KEk

VIII tydzień – od 18.05-22.05.2020 r.

18.05.

Język polski

  • Dbamy o przyrodę:
  • Podręcznik, str.16, 17, zad.1,2,3 – napisz do zeszytu odpowiedzi na pytania
  • Karty ćwiczeń:
  • str. 14,zad.1,2,3,5                   chętni: zad.4

Matematyka.

  • Podrecznik: str.59, zad.3,4
  • W zeszycie narysuj kwadrat, którego każdy bok ma 3 cm
  • Narysuj prostokąt, którego dłuższy bok ma 5 cm, a krótszy 2 cm
  • Narysuj dowolny trójkąt, zmierz długość każdego boku i przy każdym boku napisz długość w cm. Jeżeli potrafisz to w cm i mm.

19.05.

Język polski

  • Sortujemy odpady
  • Podręcznik, str.18,19,
  • Przeczytaj wiersz oraz ogłoszenie,          chętni nauczą się wiersza na pamięć
  • karty ćwiczeń: str.16, 17, zad.1,2,3, 4

Matematyka

Sprawdzian matematyczny

20.05.

Język polski

  • Mój mały ogródek
  • Podręcznik, str.20, 21 – tekst zapisany sylabami do nauczenia się czytać przez wszystkich,
  • pozostałe teksty opowiadania przez chętnych.
  • karty ćwiczeń, str.18, zad.1,2,3,4                chętni – zad 5.

Matematyka

  • Podrecznik, str,60, 61, zad.2,3,5
  • karty ćwiczeń, str.55, zad.1,2,3,4

21.05.

Język polski

  • Podręcznik, str.22, tekst: „Zgnieciona butelka”
  • karty ćwiczeń, str.20, zad.1,2,        str. 21, zad.1.

Matematyka

  • Podręcznik str. 63,zad.6,7
  • karty ćwiczęń, str.56, zad.1,2                     chętni, zad.3,4

22.05.

Język polski

Sprawdzian zintegrowany

Matematyka

  • karty ćwiczeń, str.57,58,
  • zadania powtórzeniowe,       chętni: zad.10,11

KODOWANIE-MOTYL-1

KODOWANIE-SŁOŃCE

 

Język  angielski

Bardzo się cieszę, że tak chętnie pracujecie i rozwiązujecie zadania zarówno w zeszytach ćwiczeń jak i online! 🙂

W tym tygodniu będziemy powtarzać materiał z działu 5. Czy przypominacie sobie słówka związane z jedzeniem, które poznaliśmy w tym dziale?

Otwórzcie książki na stronie 61. Spróbujcie wymienić nazwy widocznych na obrazku zwierząt, części ciała, przyborów szkolnych, zabawek, jedzenia oraz czasowniki (np. latać, pływać), przymiotniki (np. mały, duży) oraz kolory. Jest tych słówek bardzo dużo, ale mam nadzieję, że je pamiętacie. Następnie posłuchajcie nagrania 3.10 (znajdziecie je tam, gdzie zawsze) i odszukajcie właściwe elementy obrazka.

Otwórzcie proszę zeszyt ćwiczeń na stronie 58. Czy potraficie nazwać wszystkie czynności, przedmioty, kolory i zwierzęta, które są w ćwiczeniu 1? Na pewno tak, jestem z Was dumna!

Spróbujcie zrobić też ćwiczenie 2 na tej stronie. Proszę zrobić też ćwiczenia 1 i 2 z następnej strony.

Dla chętnych, którzy czują się na siłach proszę o wykonanie ćwiczenia 1 i 2 ze strony 82 (do wycięcia są prawe górne rogi ze stron 51, 53, 55, 57).

Jeśli chcecie jeszcze powtórzyć słówka polecam ćwiczenia – po kliknięciu w link proszę podajcie swoje imię i klasę, a następnie kliknąć rozpocznij. Poproście rodziców o pomoc.

Życzę zdrowia i dobrej zabawy z językiem angielskim 🙂

Iwona Szkotak

Katecheza – Temat: Objawienia Matki Bożej w Fatimie.

 Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

 Rozpocznijmy dzisiejszą katechezę modlitwą do Maryi w intencji uproszenia pokoju na całym świecie. „ Zdrowaś Maryjo…

 Ponad sto lat temu, dokładanie 13 maja 1917 roku Matka Boża objawiła się trojgu pastuszkom: Łucji, Franciszkowi i Hiacyncie. W chwili objawień mieli po dziesięć, dziewięć i siedem lat. Cała trójka mieszkała w Aljustrel, w miejscu należącym do parafii fatimskiej. Objawienia miały miejsce na mały skrawku ziemi należącym do rodziców Łucji, nazywanym Cova da Iria, znajdującym się 2,5 km od Fatimy.

Matka Boża objawiała się im sześć razy. Trzynastego dnia każdego miesiąca. Ostatnie objawienie miało miejsce dnia 13 października 1917 roku.

Aby bliżej poznać historię objawień Matki Bożej w Fatimie obejrzyj film (Opowieść o Fatimie) – https://www.youtube.com/watch?v=A7wDtlgbu4M

Możesz też, razem ze swoimi bliskimi oglądnąć dłuższy film o tych objawieniach (film trwa 1:32:44) https://www.youtube.com/watch?v=ArNyrG72hdo

Posłuchaj piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=Z7n6139NqOM

Pozdrawiam.

Katecheza nr 41, str. 104

Temat: Pan Bóg mówi do nas w naszym sumieniu.

 Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

 Rozpocznij dzisiejszą katechezę od wyciszenia i modlitwy słowami  Anioła z Fatimy  

O mój Boże, wierzę w Ciebie, uwielbiam Ciebie, ufam Tobie i kocham Ciebie z całego serca. Proszę Cię o przebaczenie tym, którzy nie wierzą, nie uwielbiają Ciebie, którzy nie ufają Tobie i którzy Cię nie kochają.

  1. Naszym celem jest szczęście – niebo, które przygotował dla nas kochający Bóg. On chce, abyśmy tam dotarli. Czasem człowiek nie wie, jaką drogą ma iść, jak postępować, aby być szczęśliwym.

Dlatego Pan Bóg mówi do człowieka w jego sercu ,  w sumieniu. Człowiek, który słucha tego głosu, wie, co jest dobre, a co złe; wybiera dobro, a unika zła.

  1. Ćwiczenie w podręczniku.

Przyporządkuj „ dobre zachowanie” do odpowiedniej sytuacji.

Zadanie:

 Pokoloruj w podręczniku  napis „Sumienie „i naucz się na pamięć, co to jest sumienie.

Sumienie to głos Pana Boga w naszym sercu, który pomaga nam odróżnić dobro od zła oraz ostrzega nas przed złem.

 Bardzo proszę o przesłanie zdjęcia strony 105 do dnia 23 maja na adres mailowy bedudek@op.pl

Pozdrawiam.

 

VII tydzień – od 11.05-15.05.2020 r.

11.05.

Język polski

  • Przeczytać w podręczniku wiersz „Dyzio Marzyciel” – str. 10. i tekst „Rodzaje chmur” -str.11.
  • Karty ćwiczeń:
  • Str.7,8,zad.1,2,3,4

Matematyka

  • podręcznik – str.58, zad.5,6,7
  • karty ćwiczeń:
  • str.50,51,zad.1,2,3,5                        chętni, zad.4.6

12.05.

Sprawdzian zintegrowany

  • Matematyka
  • karty ćwiczeń:
  • str.52, zad.1                                    chętni, zad.2

13.05.

Język polski

  • podręcznik – str.12,13 tekst „Latające maszyny”
  • wszyscy nauczą się czytać tekst napisany sylabami
  • chętni – pozostałe teksty
  • karty ćwiczeń:
  • str.11,zad.3,4,5                                chętni, str.10, zad.1,2

Matematyka

  • karty ćwiczeń
  • str.53, zad.1,2,3

14.05.

Język polski

  • podręcznik – str.14 – przeczytać opowiadanie o Dedalu i Ikarze pt.”Lot”
  • karty ćwiczeń:
  • str.12,13, zad.1,2,3                           chętni zad.4

Matematyka

  • podręcznik – str.60, zad.2,3,4
  • karty ćwiczeń:
  • str.54, zad.1,2,3

15.05.

Język polski

  • Wykonam kartę pracy- alfabet
  • Napiszę w zeszycie 6 imion swoich koleżanek lub kolegów z klasy i ułożę je w kolejności alfabetycznej.

Matematyka

Będę ćwiczyć liczenie po 2,3,4,5,6,7,8,9,10 od 0 do 20

Przepiszę do zeszytu

0,2,4,6,8,10,12,14,16,18,20

0,3,6,9,12,15,18,21

0,4,8,12,16,20

0,5,10,15,20

0,6,12,18,24

0,7,14,21

0,8,16,24

0,9,18

0,10,20

Pozdrawiam,

Język  angielski

Bardzo dziękuję, że tak chętnie rozwiązujecie ćwiczenia online. Wasze wyniki są rewelacyjne! Oby tak dalej 🙂

Na pierwszej lekcji dowiecie się jak rozpoznawać i nazywać tradycyjne brytyjskie słodycze. Czy pamiętacie, jak na poprzednich lekcjach uczyliśmy się o grupach żywności?
Dla przypomnienia:

  • Meat – mięso
  • Fruit – owoce
  • Vegetables – warzywa
  • Milk products – artykuły mleczne

Dzisiaj poznamy tradycyjną piosenkę dla dzieci z Wielkiej Brytanii. Proszę posłuchajcie nagrania 3.4 (znajdziecie je tam, gdzie zawsze). Po kilkukrotnym odsłuchaniu piosenki spróbujcie zaśpiewać ją z nagraniem. W dawnych czasach w Anglii muffin man sprzedawał babeczki na ulicy, trzymając tacę na głowie, jak na ilustracji w książce na stronie 59. Drury Lane – to ulica w Londynie. Zwrot „do you know?” oznacza „czy znasz?”

Przesłuchajcie proszę nagranie 3.5. Jedno dziecko pyta drugie, czy zna pewną osobę.
Czy usłyszeliście o kim mówią? Tak, o Tomie.

Popatrzcie na ćwiczenie 3 ze strony 59 w podręczniku. Przedstawione są tam tradycyjne słodycze dzieci z Wielkiej Brytanii. Nowe słówka:

  • Muffin – muffinka, babeczka
  • Flapjacks – baton z płatków owsianych
  • Chocolate brownies – ciasto czekoladowe

Czy potrafisz dopasować, co lubią dzieci z obrazków?

Na zadanie domowe proszę wykonać ćwiczenia 1 i 2 ze strony 56 w zeszycie ćwiczeń.

Lekcja druga – piknik. Powtórzenie wiadomości z działu 5.

Proszę przesłuchać nagranie 3.7 i popatrzeć na obrazki z ćwiczenia 1 ze strony 60
w podręczniku. Wskażcie, które artykuły są wymienione.

Czy pamiętacie historyjkę o pikniku z lekcji 3 z tego działu? Posłuchajcie nagrania 3.8
i zdecydujcie, do którego obrazka w każdej parze z ćwiczenia 2 (strona 60) pasuje dana wypowiedź z historyjki.

Posłuchajcie także nagrania 3.9 i zastanów się, czy prawidłowo zostały tam nazwane produkty.

Na zadanie domowe proszę wykonać ćwiczenia 1 i 2 ze strony 57 w zeszycie ćwiczeń.

Dla chętnych:

Po kliknięciu w link proszę podajcie swoje imię i klasę, a następnie kliknąć rozpocznij. Poproście rodziców o pomoc.

https://wordwall.net/play/915/705/7417

https://wordwall.net/play/1782/138/6370

Życzę zdrowia i dobrej zabawy z językiem angielskim 🙂

Iwona Szkotak

RELIGIA

Katecheza jest przeznaczona na dwie jednostki lekcyjne.

 Katecheza 55 – Święty Jan Paweł II

 Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

 Maj to piękny miesiąc; miesiąc nabożeństw majowych; miesiąc w szczególny sposób poświęcony Maryi. Rozpocznijmy zatem dzisiejszą katechezę modlitwą do naszej Niebieskiej Matki. „ Zdrowaś Maryjo…

W tym roku przypada 100 Rocznica urodzin św. Jana Pawła II. Obecna katecheza na celu przypomnienie osoby tego wielkiego Polaka.

Obejrzyj film – https://www.youtube.com/watch?v=ZIYIkcm5JLE

Po obejrzeniu filmu w podręczniku na str. 140 ponumeruj obrazki, a następnie na str. 138 podpisz obrazek słowami Jan Paweł II. A teraz na str. 139 pomaluj gwiazdki przy obrazkach przedstawiających czynności, które wykonywał Karol Wojtyła jako papież.

Jako zadanie domowe napisz lub narysuj w podręczniku na str. 140 o co chciałbyś prosić Pana Boga za wstawiennictwem świętego Jana Pawła II.

Zadanie dodatkowe dla chętnych.

Zachęcam do przygotowania urodzinowego tortu z okazji setnej rocznicy urodzin św. Jana Pawła II według instrukcji.

https://view.genial.ly/5eb1cfb0fce0030d3826914a/guide-urodzinowa-niespodzianka?fbclid=IwAR1L8ADDggpdWGEUXcFUEPOkA7Nc5mphcPZE8x9jfaU6ga1EhIpzwqxQ2_M

Zdjęcia  zadania można przesłać na adres mailowy bedudek@op.pl

Pozdrawiam.

VI tydzień – od 4.05-8.05.2020 r.

04.05

Język polski

  • Zaproszenie
  • Str.97, zad.5.

Uzupełnij zaproszenie wyrazami i przepisz tekst zaproszenia do zeszytu.

Matematyka

Wykonaj działania z liczbami dowolnym sposobem

6 + 5 =                                             15 – 6 =

6 + 7 =                                             15 – 8 =

5 + 8 =                                             16 – 8 =

5 +9 =                                              16 – 9 =

 

05.05.

Język polski

  • Dwuznak – dż,Dż jak dżem
  • Naucz się czytać I części                     chetni – całość
  • karty ćwiczeń
  • Str.97, zad.1.
  • dżudo,dżungla, dżinsy, dżokej
  • zad.2,3,4

Matematyka

Podrecznik

  • Str.52, zad.1,4,5,6 – ustnie
  •           zad.2,3 przepisz do zeszytu

karty ćwiczeń

  • Str.47, zad.1,2,3,4
  • Nauczę się na pamięć nazw miesięcy

06.05

Język polski

  • Sprawdzian zintegrowany
  • Zilustruję wiersz Jak na lato dowolną techniką.

Matematyka

Podrecznik

str.56,57, zad.1,2,4,5 – popatrz, przeczytaj, zapamiętaj        chętni zad.3,6

karty pracy

07.05.

Język polski

Alfabet,abecadło

Karty ćwiczeń

  • Str.3, zad.1.
  • zad.2. nauczę się na pamięć podanych nazw podstawowych liter alfabetu
  • lub alfabet ze wszystkimi literami
  • a,ą,b,c,ć,d,e,ę,f,g,h,i,j,k,l,ł,m,n,ń,o,ó,p,r,s,ś,t,u,w,y,z,ź,ż
  • str.4,5,zad.3,5,6                                  chętni zad.4.

Matematyka

Podręcznik

  • Str.62,zad.1 – kartka z kalendarza
  • Przeczytaj i odpowiedz ustnie lub pisemnie na wybrane lub wszystkie pytania.

08.05.

Język polski

Podrecznik

str.6,7 -Opisz obrazek w 3,4 zdaniach.

Str.9.

Nauczę się czytać tekst o wietrze zapisany sylabami.

chętni – pozostałe teksty

Karty ćwiczeń

Str.6,7,zad.2,4

Matematyka

Karty ćwiczeń

Str.48,49,zad.1,3,4,5                       chętni zad.2

Tak jak do tej pory,zadania do sprawdzenia przesyłają wszyscy i wszystkie.

W dalszym ciagu zachęcam do oglądania na TVP2 programu „Wesoła nauka” o godz.11.40 i lekcji dla klasy pierwszej na TVPSPORT o godz. 8.00 lub powtórkę  12.30.

Pozdrawiam, Danuta Pierzchała

Język angielski

Chciałabym Was bardzo pochwalić, za to, że tak dobrze i sumiennie wykonujecie dodatkowe zadania, które są do każdej lekcji. Jestem z Was bardzo dumna! 🙂
Obecna lekcja będzie o rozpoznawaniu i nazywaniu grup żywności. Proszę otwórzcie podręczniki na stronie 57. Poznajemy dzisiaj 4 grupy żywności:

  • Fruit – owoce
  • Vegetables – warzywa
  • Meat – mięso
  • Milk products – artykuły mleczne

Proszę przesłuchać nagranie 3.1 (znajdziecie je tam, gdzie ostatnio) i wskażcie, który to obrazek z ćwiczenia 1. Czy potraficie sami wymienić po jednym słówku, które należy do każdej kategorii? Na obrazku pojawi się nowe słówko: peas-gorszek. Posłuchajcie nagrania 3.2. W każdej zwrotce będzie podana nazwa produktu, który jest zamazany na fotografii. Czy dobrze je nazwaliście?

Na zadanie domowe proszę uzupełnić zeszyt ćwiczeń stronę 54 –  ćwiczenie 1 i 2.
Druga lekcja jest o umiejętności klasyfikowania – dzielenia na grupy. Pojawią się nam nowe słówka:

  • Ice-cream – lody
  • Sausage – kiełbasa
  • Pear – gruszka
  • Cabbage – kapusta

Na tej lekcji będziemy dopasowywać słówka do odpowiedniej grupy. Popatrzcie do podręczników na stronę 58 na ćwiczenie 1. Do jakiej grupy (od A do D) dopasujecie każdy obrazek (1-4). Aby sprawdzić, czy dobrze to zrobiliście posłuchajcie nagrania 3.3.

Na zadanie domowe proszę uzupełnić w zeszycie ćwiczeń stronę 55 – ćwiczenie 1 i 2.

Dla chętnych:

Po kliknięciu w link proszę podajcie swoje imię i klasę, a następnie kliknąć rozpocznij. Poproście rodziców o pomoc.

https://wordwall.net/play/405/746/7958

https://wordwall.net/play/461/898/7022

Życzę zdrowia i dobrej zabawy z językiem angielskim 🙂

Iwona Szkotak

Religia

Katecheza – Temat do zapisania w zeszycie :

Jezus Zmartwychwstały poucza nas swoim Słowem.

Rozpoczynając katechezę pomódl się słowami modlitwy, której nauczył nas Pan Jezus; Ojcze nasz…

Pan Jezus Zmartwychwstały jest pośród nas. On żyje. Teraz również, podobnie jak ponad dwa tysiące lat temu, możemy Go słuchać. Możemy usłyszeć Jego słowa. Są one zawarte w Piśmie Świętym. Kiedy czytamy Pismo Święte Jezus do nas mówi.

Jest to więc księga zawierająca słowa Boga i słowa Pana Jezusa, dlatego nazywamy ją PISMO ŚWIĘTE. Żadna inna książka nie nazywa się świętą tylko Pismo Święte, dlatego że są to słowa samego Boga. Bóg przez nią do nas mówi. Pan Bóg chce nam coś przekazać.

Dla przykładu posłuchajmy:

„Pan Jezus opowiedział o dwóch ludziach. Jeden z nich zbudował dom swój na piasku, a drugi wybudował na szczycie góry. Któregoś dnia zaczął padać deszcz i padał bardzo długo. Wkrótce ziemię przykryła gruba warstwa wody. I wyobraź sobie, co się stało z domem wybudowanym na piasku. Woda porwała cały piasek ze sobą i dom runął, a człowiek, który ten domy wybudował okazał się głupi.

Popatrz, czy stało się coś z domem wybudowanym na skale? Nie. Dom stoi, jak stał. A więc człowiek, który go wybudował, jest mądry. Ty też pamiętaj, że w życiu trzeba zawsze postępować mądrze i dobrze”.

                                                                   (Biblia dla najmłodszych)

Jak słyszeliśmy w tym opowiadaniu Pan Bóg daje nam polecenie, abyśmy postępowali dobrze i mądrze.

Słowa, które kieruje do nas Pan Bóg na kartach Pisma Świętego, należy uważnie słuchać i tak żyć i postępować jak Pan Bóg nakazuje.

Polecam do obejrzenia film – Biblia zadziwiająca księga – https://www.youtube.com/watch?v=dlfkCDs8SqA

Zadanie

Narysuj pod tematem Księgę Pisma Świętego i podpisz Pismo Święte.

Temat: Wszyscy chwalimy Maryję.

Rozpoczynając katechezę pomódl się słowami modlitwy: Zdrowaś Maryjo…

(Katechizm: Str. 134)

Maryja – Mama Pana Jezusa pokazuje nam , jak można kochać Boga. (Zobaczcie obrazki na str.134. ) Ona urodziła Pana Jezusa, była z Nim, kiedy cierpiał na krzyżu, a potem została wzięta do Nieba.. W niebie wyprasza nam potrzebne łaski. Jest Ona dla nas jak mama dla swoich kochanych dzieci.

Gdy kogoś kochamy, to często nazywamy go, stosując różne określenia. Jest taka modlitwa, w której zostały zebrane miłe określenia dotyczące Matki Bożej. Ta modlitwa nazywa się Litania do Najświętszej Maryi Panny lub Litania loretańska. Słowami tej litanii modlimy się szczególnie w maju na nabożeństwach zwanych majówkami. Maryję nazywamy w niej np. :

  • Matko Chrystusowa
  • Matko najmilsza
  • Stolico mądrości
  • Przyczyno naszej radości
  • Królowo Aniołów

Zadanie: Przyklej naklejki w odpowiednich miejscach na stronie 135. Pomocą w wykonaniu tego zadania będą wezwania napisane wyżej.

 Pokoloruj również obrazek na tej stronie.

Zadanie.

Przygotuj z pomocą Rodziców w domu ołtarzyk z obrazem lub figurką Maryi i módl się codziennie w maju słowami Litanii loretańskiej.

V tydzień – od 23.04-29.04.2020 r.

23.04

Język polski

  • Opisz w 3,4 zdaniach ilustrację – podrecznik str.90,91
  • Przeczytaj tekst: ”Skąd się biorą owoce”i naucz się czytać.
  • Karty ćwiczeń
  • str.82,83, zad. 2,3,4,5,7               chętni zad.1

Matematyka

  • str. 40, zad. 1,2,3,4
  • str.41, zad. 1,2,3,4,6                    chętni zad.5,7,8

24.04

Język polski

Dwuznak ch,Ch – jak chmura

  • Podręcznik, str.92,93
  • I część do czytania przez wszystkich
  • II część dla chętnych
  • Wykonać rysunki w zeszycie w nazwach w których słychać ch i je podpisać
  • Korzystaj z podręcznika i kart ćwiczeń

Matematyka

Sprawdzian matematyczny

27.04.

  • Dwuznak  dz, Dz – jak dzwon
  • Podręcznik str. 100, 101
  • Teksty do nauczenia się czytać

Karty ćwiczeń

  • Str. 90, zad.1,2,3,4,5

Matematyka

  • Podręcznik str.48,zad.4,6  str.49, zad.4
  • Karty ćwiczeń str.42,43, zad.9,1             dla chętnych zad. 10,2,3,4

28.04

Język polski

  • Dwuznak dź, Dź – teksty do nauczenia się czytać. Tekst do przepisania, który można skrócić
  • Karty ćwiczeń str. 94,95, zad.2,4,5,6        dla chętnych zad.1,3

Matematyka

  • Podręcznik str. 50, zad.2,3,4 – wykonaj i zapisz w zeszycie
  • Karty ćwiczeń: str.44, zad.2,3  str.45, zad.1,2,3

29.04.

Język polski

Dwuznak dzi, Dzi jak dziecko

  • Podręcznik: teksty do nauczenia się czytać i I część do przepisania, którą można skrócić
  • Karty ćwiczeń: str.96,97,zad.2,3,4

Matematyka

  • Podręcznik: str.51, zad.2 – zapisz rozwiązanie w zeszycie
  • Karty ćwiczeń: str.46, zad.1,2,3

Język angielski

Pierwszą lekcję zacznijcie od otworzenia podręcznika na stronie 54. Popatrzcie na historyjkę, jak przyjaciele planują piknik. Zobaczcie, jakie jedzenie widać na obrazkach i wymieńcie je. Posłuchajcie historyjki (2.50) – znajdziecie je tam, gdzie ostatnio.

Nowe słówko z tej lekcji to honey – miód.
Poznajemy też pytania i odpowiedzi:
Do you like honey? – Czy ty lubisz miód?
Yes, I do. – Tak, ja lubię.
No, I don’t. – Nie, ja nie lubię.

 

Na zadanie domowe proszę uzupełnić w zeszycie ćwiczeń stronę 52.

Tematem drugiej lekcji jest rozpoznawanie i nazywanie jedzenia z historyjki. Patrząc w podręczniku na stronę 56 zastanówcie się w ćwiczeniu 2 jakie jedzenie lubi misiu.
Przyglądnijcie się obrazkom w ćwiczeniu 3 i pomyślcie, w jakiej powinny być kolejności, aby powstała historyjka. Posłuchajcie piosenki (nagranie 2.52) i przy każdej zwrotce wskazujcie odpowiedni obrazek z ćwiczenia 3. Jeden obrazek dotyczy refrenu i powtarza się. Spróbujcie powiedzieć z pamięci 7 artykułów żywnościowych, które pojawiły się w piosence.

Na zadanie domowe proszę uzupełnić w zeszycie ćwiczeń stronę 53.

Dla chętnych:

Po kliknięciu w link proszę podajcie swoje imię i klasę, a następnie kliknąć rozpocznij. Poproście rodziców o pomoc.

https://wordwall.net/play/1118/572/9749

https://wordwall.net/play/1329/884/9241

Życzę zdrowia i dobrej zabawy z językiem angielskim 🙂

Iwona Szkotak

Katecheza 

  Katecheza – Temat: Jezus Zmartwychwstały karmi nas swoim Ciałem

  1. Kiedy ludzie byli głodni, bo długo słuchali Pana Jezusa – Jezus ich nakarmił. Pisze między innymi o tym św. Mateusz. 

 Lecz Jezus przywołał swoich uczniów i rzekł: «Żal Mi tego tłumu! Już trzy dni trwają przy Mnie, a nie mają co jeść. Nie chcę ich puścić zgłodniałych, żeby kto nie zasłabł w drodze». Na to rzekli Mu uczniowie: «Skąd tu na pustkowiu weźmiemy tyle chleba żeby nakarmić takie mnóstwo?»  Jezus zapytał ich: «Ile macie chlebów?» Odpowiedzieli: «Siedem i parę rybek». Polecił ludowi usiąść na ziemi;  wziął siedem chlebów i ryby, i odmówiwszy dziękczynienie, połamał, dawał uczniom, uczniowie zaś tłumom.  Jedli wszyscy do sytości, a pozostałych ułomków zebrano jeszcze siedem pełnych koszów.  Tych zaś, którzy jedli, było cztery tysiące mężczyzn, nie licząc kobiet i dzieci. 

 Można też obejrzeć film Chleb z nieba – 

https://www.youtube.com/watch?v=SSfwVG4Smbk

  1. Tym wydarzeniem Pan Jezus zapowiedział, że da ludziom chleb, który zaprowadzi ich do nieba. Ten chleb Pan Jezus dał swoim uczniom, o czym mówiliśmy sobie podczas katechezy o Wielkim Czwartku, podczas Ostatniej Wieczerzy.
  2. Tak jak Pan Jezus na Ostatniej Wieczerzy mówił do uczniów oraz dał im swoje Ciało i Krew, tak ksiądz podczas Mszy Świętej w imieniu Pana Jezusa wyjaśnia nam Pismo Święte oraz daje nam Ciało i Krew Jezusa pod postaciami chleba i wina.
  3. Będąc w klasie I nie możecie jeszcze przyjąć Pana Jezusa do swego serca, będzie to w klasie III. Musimy się bowiem przygotować, wcześniej przeprosić Jezusa za grzechy i pójść do spowiedzi.
  4. Już jednak możecie oczekiwać na ten dzień. Podczas Mszy Świętej, gdy kapłan podaje innym Ciało Pana Jezusa i jest blisko ciebie, możesz powiedzieć, że wierzysz, że On jest obecny, że Go kochasz i czekasz na niego.

Zadanie:

Posłuchaj i naucz się piosenki Jezus jest tu – 

https://www.youtube.com/watch?v=UANIqod1DuQ

Praca domowa : Napisz w zeszycie temat katechezy, pod tematem narysuj ołtarz, a na ołtarzu kielich i hostię.

Temat katechezy: Jezus czeka na nas w kościele.

Katecheza nr. 40, str. 100 – 101

  1. Kościół jest miejscem, gdzie możemy się zawsze spotkać z panem Jezusem. Jest On obecny w tabernakulum w Najświętszym Sakramencie. Przypomina nam o tym wieczna lampka, która nieustannie się świeci. Światło to przypomina Go jako wieczną światłość.
  2. Pan Jezus zaprasza nas do siebie tak jak kiedyś zapraszał ludzi, którzy Go słuchali.

„Przyjdźcie do mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście, a Ja was pokrzepię” (Mt.11,28. )

Odpowiedz na pytania:

  • Kogo Pan Jezus zaprasza?
  • Co pan Jezus uczyni, gdy do niego przyjdziemy?
  1. Zadanie w podręczniku:
  • Pokoloruj wieczną lampkę – nie zapomnij, że światło jest koloru czerwonego.
  • Znajdź drogę do kościoła.
  • Praca domowa napisz według wzoru.

Witam!

Oto plan zajęć na okres od 15.04 – 22.04

15.04.

Język polski

  • Litera ż,Ż jak żaba
  • Tekst do czytania. Tekst do pisania jest długi, można go skrócić.
  • Karty ćwiczeń, str. 70,71 zad.1,2,3,4,5

Matematyka

Odejmij podanym sposobem. Zapisz w zeszycie.

11-3 =11 -1-1-1=8

11- 5 =

11 – 3 =11 – 1- 2 =10 -2 = 8

11 – 5 =

  1. 04

Język polski

  • Oznaki wiosny. Etapy rozwoju żaby.
  • Podręcznik, str. 80, 81
  • Karty ćwiczeń: str. 72, 73, zad. 1,2,3,6,7

 

Matematyka

  • Odejmowanie
  • Podręcznik str. 40, zad.4 w zeszycie
  • karty ćwiczeń: str.36, zad.1,2     (dla chętnych zad.3)

17.04.

Język polski

  • Dwuznak rz jak rzeka
  • Tekst do czytania i przepisywania, który można skrócić.
  • Narysuj w zeszycie co najmniej 6 rysunków, w których nazwach słychać rz. Korzystaj z podręcznika.
  • karty ćwiczeń: str.74, 75 zad.1,2,3,5    ( dla chętnych zad.4)

Matematyka

  • Podręcznik – obliczenia i odpowiedź zapisują w zeszycie
  • str. 41, zad.1,2,3         (dla chętnych zad.4.)

Zad. 3.

kurczątka: 12

kaczątka 12 – 4 = 8

razem 12 + 8 = 20

  • karty ćwiczeń: str. 31, zad.1,2,3,4

20.04.

Język polski

  • Nad rzeką
  • Podręcznik str.84,85
  • karty ćwiczeń: str.76, zad.2,3,4,6                  (dla chętnych zad.5,oraz na pamięć wiersz)

21.04.

Język polski

  • Wiosna na wsi
  • podręcznik str. 86,87
  • karty ćwiczeń str.78,79 zad.1,2,3,4       ( dla chętnych zad. 5)

Matematyka

  • Zadania na porównywanie różnicowe
  • karty ćwiczeń str.38, zad.1,2                 (dla chętnych zad.3.)
  • podręcznik:str.42, zad.1,2,4,5 – zapisz w zeszycie

22.04.

Język polski

  • Litera h,Ch jak herbata
  • podręcznik str.88 -postępujemy tak jak przy innych literach
  • karty ćwiczeń:str.80,81, zad.1,3,5      (dla chętnych zad.2,4)

Matematyka

  • Podręcznik, str.44,zad.1 zapisują w zeszycie

Basia: 11 tulipanów

Zosia:  11 – 4=7

Nina:  7<…………<11 w miejsce kropek wpisz odpowiednie liczby

zad.2.

  • karty ćwiczeń str.39, zad 2,3                 dla chętnych zad. 1

 

Pominięte zadania mogą być wykonane przez chętne dzieci.

Zadania, które są zbyt trudne, a chcemy je wykonać,proszę o kontakt z wychowawcą.

Zachęcam do oglądania w TVPSport lekcji dla klasy I o godz.8.00 lub powtórkę o godz.12.30

i w TVP2 o godz.11.40 program Wesoła nauka.

Pozdrawiam,

Danuta Pierzchała

Język angielski

Zaczynamy dział 5. Poznamy w nim artykuły spożywcze:

  • Ham – szynka
  • Cheese – ser
  • Tomato – pomidor
  • Chicken – kurczak
  • Carrot – marchewka
  • Yoghurt – jogurt
  • Banana – banan

Proszę nauczyć się tych słówek i słuchając nagrania 2.45 wskazywać palcem właściwy obrazek w podręczniku w ćwiczeniu 2 na stronie 52. Nagrania znajdziecie na stronie wydawnictwa – informacja znajduje się na okładce z tyłu książki. Potrzebna będzie pomoc rodzica.

Proszę również o wykonanie ćwiczeń 1 i 2 ze strony 50 w zeszycie ćwiczeń.

Na drugiej lekcji poznajemy zwroty:

  • I like… – ja lubię…
  • I don’t like… – ja nie lubię

Popatrzcie na stronę 53 w podręczniku i w ćwiczeniu 2 wskażcie i powiedzcie jakiego produktu spożywczego brakuje na każdym talerzu.

Posłuchajcie nagrania 2.47.

Proszę również o wykonanie ćwiczeń 1 i 2 ze strony 51 w zeszycie ćwiczeń.

Dla chętnych:

Po kliknięciu w link proszę podajcie swoje imię i klasę, a następnie kliknąć rozpocznij. Poproście rodziców o pomoc.

https://wordwall.net/play/989/234/3389

https://wordwall.net/play/1118/572/6318

Życzę zdrowia i dobrej zabawy z językiem angielskim 🙂

Iwona Szkotak

Religia

Kl.1 a, b, c

Temat katechezy nr 37. Str.93 -95.

Uroczystość Zmartwychwstania Jezusa.

Treści nauczania – wymagania szczegółowe:

Wiedza:

  • Uczeń zna symbole zmartwychwstałego Chrystusa.
  • Wie, że niedziela jest pamiątką Zmartwychwstania Chrystusa.

Umiejętności:

  • Uczeń potrafi opowiedzieć o Zmartwychwstaniu Pana Jezusa.

https://www.youtube.com/watch?v=sC4o9AuysWw

Pan Jezus umarł umarł  we Wielki Piątek,  a po trzech dniach zmartwychwstał. Dlatego każda niedziela jest pamiątką zmartwychwstania Chrystusa.  Uczestnicząc w niedzielę w Eucharystii czcimy pamiątkę zmartwychwstania Chrystusa.

  1. Zadanie do wykonania w podręczniku; Podpisz i pokoloruj symbole zmartwychwstałego Chrystusa.
  2. Pokoloruj pisanki, znajdujące się w dodatku, wklej je w puste miejsca i odczytaj hasło.

Jezus Zmartwychwstał. Alleluja!

  III.            Zadanie:

  • Połącz kropki przy kolejnych liczbach , a dowiesz się, kto stał przy grobie Jezusa.
  • Zapamiętaj!

Naucz się na pamięć pozdrowienia wielkanocnego.

Zadanie dodatkowe dla chętnych. Po przeczytaniu Ewangelii odpowiedz na pytania: Odpowiedzi proszę przesłać na maila bedudek@op.pl

Z Ewangelii według św. Łukasza

 W pierwszy dzień tygodnia niewiasty ( kobiety) poszły skoro świt do grobu, niosąc przygotowane wonności.  Kamień zastały odsunięty od grobu.  A skoro weszły, nie znalazły ciała Pana Jezusa.  Gdy wobec tego były bezradne, nagle stanęło przed nimi dwóch mężczyzn w lśniących szatach.  Przestraszone, pochyliły twarze ku ziemi, lecz tamci rzekli do nich: «Dlaczego szukacie żyjącego wśród umarłych?  Nie ma Go tutaj; zmartwychwstał. Przypomnijcie sobie, jak wam mówił, będąc jeszcze w Galilei:  „Syn Człowieczy musi być wydany w ręce grzeszników i ukrzyżowany, lecz trzeciego dnia zmartwychwstanie”». Wtedy przypomniały sobie Jego słowa,  wróciwszy zaś od grobu, oznajmiły to wszystko Jedenastu i wszystkim pozostałym.  A były to: Maria Magdalena, Joanna i Maria, matka Jakuba; i inne z nimi opowiadały to Apostołom.  Lecz słowa te wydały im się czczą gadaniną i nie dali im wiary.

  1. Kto pierwszy przybył do grobu Pana Jezusa?
  2. Co zobaczyły przy grobie?
  3. Kogo tam spotkały?
  4. Co anioł powiedział niewiastom?

 Temat katechezy ( do zapisania z zeszycie)

Święto Miłosierdzia Bożego.

https://www.youtube.com/watch?v=WJ9c0lJPCRQ&feature=youtu.be

Pan Jezus prosił, by s. Faustyna powiedziała wszystkim ludziom, że Bóg jest dobry, miłosierny, że kocha wszystkich ludzi, przebacza grzechy, które popełniają, jeśli przepraszają Boga i nie chcą więcej źle czynić. Pan Jezus mówił też, że ludzie mają być dobrzy dla siebie nawzajem tak, jak On jest dobry dla wszystkich ludzi.

Pan Jezus polecił  namalować Siostrze Faustynie obraz z napisem Jezu Ufam Tobie oraz, by w pierwszą niedzielę po Wielkanocy było obchodzone święto Miłosierdzia Bożego.

Zadanie.

Narysuj w zeszycie obraz Pana Jezusa Miłosiernego z napisem Jezu, ufam Tobie.

 

2.04.2020

  • Wielkanoc –
  • Podręcznik: strona 112, 113
  • Karty ćwiczeń: strona 100, 101, zadania:1,2,3,5,6
  • Chętni uczniowie mogą wykonać wszystkie pominięte zadania z języka polskiego
  • Uczniowie mający problem z wykonaniem zadanego zadania mogą je pominąć.

język polski 

3.04.

Napisz co najmniej 6 wyrazów związanych z Wielkanocą. Wybierz 4 i ułóż z nimi zdania.

6.04

Narysuj w zeszycie obrazek wielkanocny. Podpisz go krótkim zdaniem.

Dla chętnych – policz w każdym wyrazie głoski, litery, sylaby.

7.04.

Ułóż z rozsypanki wyrazowej zdania (przysłowia) 

Zapisz pierwsze, pozostałe zapisz, jeśli potrafisz.

1) jak  W  marcu  w  garncu.

2) marzec,  mokry  maj,  Suchy  żyto  będzie  gaj.  jako

3)  plecień  Kwiecień  wciąż  trochę  przeplata,  lata. trochę  zimy

4) deszcze  Częste  wróżą,  w  kwietniu  owoców  że  dużo.  będzie

8.04.

Narysuj co najmniej 6 rysunków w nazwach których będzie szcz. Podpisz rysunki.

Matematyka

3.04.

Ułóż i zapisz zadanie z treścią o świętach do formuły matematycznej 

11 + 6 =

 ( możesz ułożyć zadanie na porównywanie różnicowe)

Podręcznik – wszystkie zadania z podręcznika

Str. 27, zad. 2.

dla chętnych zad.3 i 4 

6.04.

Ułóż i zapisz zadanie z treścią do formuły

20 – 4 =

Str. 28, zad. 4

dla chętnych str. 30, zad.1.2.3

7.04.

str.31, zad.3

Oblicz sposobem pokazanym w zadaniu:9+3   9+4  9+6

str. 32. Oblicz sposobem Filipa

9+3   9+4    9+6  

8.04.

str.33, zad.2.3 Rozwiąż zadania i napisz odpowiedź

dla chętnych zad.4,5,6

str.34, zad.1.

Oblicz sposobem pokazanym w zadaniu

 8+4=        8+5=     8+8=

Str.34, zad 3

Zadania, których nie potrafisz wykonać możesz pominąć.

Najlepiej skontaktuj się z wychowawcą.

Pozdrawiam,

Danuta Pierzchała

KLASA IB – J. angielski

Witam!

Już 2 tygodnie pracujecie sami i mam nadzieję, że dobrze Wam to wychodzi. 😊

Proszę z książek ucznia odsłuchać nagranie 2.35, które jest do ćwiczenia 1 ze strony 48
 – posłuchaj, znajdź na obrazku i wskaż właściwe zwierzę.

Tak samo proszę postępować w ćwiczeniu 2 – nagranie 2.36 oraz w ćwiczeniu 3 – posłuchaj i popraw zdanie, w którym jest błąd.

Nagrania znajdziecie na stronie wydawnictwa – informacja znajduje się na okładce z tyłu książki. Potrzebna będzie pomoc rodzica.

Proszę zrobić także z podręcznika na stronie 49 ćwiczenie 2 – należy wymienić jak najwięcej przedmiotów, które znajdują się na obrazku.

Dla osób chętnych:

  • Ćwiczenia 1 i 2 ze strony 49 z zeszytu ćwiczeń,
  • Ćwiczenia 1 i 2 ze strony 87 z zeszytu ćwiczeń.

Widzę, że wykonywaliście ćwiczenia online i mam nadzieję, że Wam się podobały.
Muszę Was pochwalić, bo wyniki były bardzo wysokie, jestem dumna 😊
Dziś przesyłam następne ćwiczenia i mam nadzieję, że również tak wiele z Was je wykona. Po kliknięciu w link należy podać swoje imię, a następnie kliknąć rozpocznij. Poproście rodziców o pomoc.

  1. https://wordwall.net/play/923/156/7486
  2. https://wordwall.net/play/913/483/101
  3. https://wordwall.net/play/921/257/743
  4. https://wordwall.net/play/897/159/852
  5. https://wordwall.net/play/427/614/1462

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości proszę o kontakt na adres email: szkotakiwona1@gmail.com

Życzę zdrowia i dobrej zabawy z językiem angielskim 😊

Iwona Szkotak

Religia

Klasa 1 a, b, c

Temat: Rekolekcje wielkopostne.

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was! W tym roku Wielki Post przeżywamy trochę inaczej niż zwykle. Nie możemy bezpośrednio uczestniczyć w Eucharystii, nabożeństwach  Drogi krzyżowej czy Gorzkich Żali. Podobnie jest ze szkolnymi rekolekcjami, które co roku przeżywaliśmy właśnie w tym czasie tzn. przed Wielkim Tygodniem. Dlatego zachęcam wszystkich do korzystania z rekolekcji online, które zostały przygotowane z myślą o Was. „ Rekolekcje z Narnii” to świetna propozycja dla naszej duszy na ostatnie dni Wielkiego Postu. Życzę owocnych przeżyć rekolekcji i pozdrawiam serdecznie. Poniżej podaję link do „ Rekolekcji z Narnii”.

https://www.diecezja.tarnow.pl/index.php/wiadomosci/pola/item/7588-synajtv-zaprasza-na-rekolekcje-szkolne-on-line

 Więcej szczegółów na stronie internetowej telewizji oraz Facebooku Synaj.tv. i na kanale na YouTube.

Katecheza do uzupełnienia w podręczniku.

Temat: Błogosławieństwo pokarmów w Wielką     Sobotę.

 Ułóż brakujący tekst z rozsypanki wyrazowej.

Pan Jezus umarł na krzyżu z miłości do mnie.

  1. Pokoloruj koszyczek. Dorysuj pokarmy, które błogosławimy (święcimy)w Wielką Sobotę.
  2. Praca domowa.

Przyporządkuj odpowiednie naklejki:

  • Jajko – symbol nowego życia i zwycięstwa nad śmiercią.
  • Chleb – przypomina o nakarmieniu głodnego ludu, …
  • Wędlina – pamiątka Baranka paschalnego …
  • Sól – ma nas chronić od zepsucia …
  • Chrzan, pieprz – symbol gorzkich ziół…
  • Baranek – przypomina o nocy paschalnej…

Postaraj się w okresie Świąt wielkanocnych pozdrawiać swoich bliskich słowami: Chrystus zmartwychwstał! Alleluja!

– Prawdziwie zmartwychwstał! Alleluja!

Naucz się tych słów na pamięć .

Wam i Waszym najbliższym Rodzicom, Rodzeństwu  życzę zdrowych, radosnych i błogosławionych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego. Zapewniam o mojej pamięci w modlitwie. S. Bernadetta

                    https://www.youtube.com/watch?v=6QtZHxcBqhE

Materiały dla uczniów klasy 1b na okres do 1 kwietnia 2020 r.

religia

Dzień dobry, oto szczegółowy plan na poszczególne dni:

MATEMATYKA

26/03/2020

  • Dodawanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego
  • – dodawanie do 9-ciu i do 8-śmiu w zakresie 20-stu
  • 9+2, 9+3, itd
  • Karty ćwiczeń str.31, zad.1 oraz 2;

27/03/2020

Dodawanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego

  • – dodawanie do 9-ciu i do 8-śmiu w zakresie 20-stu
  •       8+3, 8+4, itd
  • Karty ćwiczeń:  str.32, zad.1, 3, 4

30/03/2020

  • Jednostka pojemności – litr;
  • Karty ćwiczeń: strona 30, zad.1, 2, 3, 4)-
  • Chętni uczniowie: zad.5 , 6
  • Odpowiednio do kart ćwiczeń proszę korzystać i rozwiązywać ustnie zadania w podręczniku.

31/03/2020

Strona 34; zadania: 1, 2, 3, 4

01/04/2020

Termometr: strona 35, zadanie: 1, 2

02/04/2020

  • Chętni uczniowie mogą wykonać wszystkie pominięte zadania z matematyki.
  • Uczniowie mający problem z wykonaniem zadanego zadania mogą je pominąć lub skontaktować się z wychowawcą.
  • Odpowiednio do kart ćwiczeń proszę korzystać i rozwiązywać ustnie zadania w podręczniku.

JĘZYK POLSKI

  • Zmiękczenie: zi, dwuznaki: sz oraz cz
  • Do czytania teksty w podręczniku.
  • Postępowanie z tekstami podobne do wcześniejszych ustaleń w klasie i w ostatnim mailu.

26/03/2020

  • Zmiękczenie: zi,
  • Do czytania tekst w podręczniku.( pierwszy i drugi poziom dla wszystkich, trzeci dla chętnych)
  • Wszyscy przepisują pierwszą część do zeszytu dodatkowego
  • Karty ćwiczeń:
  • Strony: 54, 55
  • Zadania: 1,2,3,4,5,6

27/03/2020

  • Woda: jej znaczenie, właściwości, sposoby oszczędzania
  • Podręcznik: strona 60
  • Karty ćwiczeń:
  • Strona: 56
  • Zadania: 1,2,3,4,5,6,7

30/03/2020

  • dwuznak: sz ( pierwsza część dla wszystkich, drugi poziom dla chętnych)
  • Wszyscy przepisują pierwszą część do zeszytu dodatkowego
  • Tekst do czytania
  • Strona: 60
  • Zadania: 1,2,3,4,5

31/03/2020

  • dwuznak: cz ( pierwsza część dla wszystkich, drugi poziom dla chętnych)
  • Wszyscy przepisują pierwszą część do zeszytu dodatkowego
  • Strony: 64,65,
  • Zadania:1,2,3,4,5,6

01/04/2020

  • Strona 117, ( pierwsza i druga część do czytania dla wszystkich, część trzecia dla chętnych)
  • Wszyscy przepisują pierwszą część do zeszytu dodatkowego

W razie potrzeby proszę o kontakt:

email: danutapierz@gmail,com lub

tel: 14 64 11 147

Serdecznie pozdrawiam

Materiały dla uczniów klasy 1b na okres do 20 marca 2020 r.

Podręcznik

Nowe litery:ć, zmiękczenie ci, z, ź

teksty do czytania przy każdej literze (wszyscy uczniowie I i II część, III część dla uczniów chętnych)

Przepisać do zeszytu dodatkowego I część każdego tekstu

Karty ćwiczeń

Strona 40,41 zad.1,2,3,4,5

strona 42, 43 zad.1,2,3,4

Znaki wiosny

Przeczytać opowiadanie Hanny Zdzitowieckiej „Szukamy wiosny”- (dla chętnych uczniów)

strona 44,45,46 zad.1,2,3,4,5,6,7,8

strona 48, 49,zad. 4,5,6,7

strona 52,53, zad.1,2,3,4,5

Matematyka

karty ćwiczeń

wszystkie zadania od strony 23 do strony 28 włącznie

Pozdrawiam,

Danuta Pierzchała

Język angielski

 Podręcznik i ćwiczenia Bugs Team 1

-opisywanie i nazywanie czynności ruchowych: walk, run, fly, swim, jump, climb ( str.45 podręcznik)

– przypomnienie i utrwalenie nazw dzikich zwierząt

– powtórzenie materiału z działu 4 – podręcznik str. 48

Ćwiczenia: str. 43- ćwiczenia 1-2

                    str.44- ćwiczenia 1-2

                    str.45- ćwiczenia 1-3

 https://www.macmillaneducationeverywhere.com/ (instrukcja i kod znajduje się na okładce w ćwiczeniach, wymagana pomoc rodzica) – zachęcam uczniów, którzy jeszcze nie korzystają z tej strony, https://quizlet.com/pl Bugs Team 1 (wymagana pomoc rodzica), https://wordwall.net/, http://learnenglishkids.britishcouncil.org/