Praca zdalna od 23.06 – 25.06.2020 r.
Data |
Edukacja polonistyczna |
Edukacja matematyczna |
Pozostałe edukacje |
Wtorek 23.06. |
„Żegnaj ,druga klaso! Podr. s. 104-105- wiersz „Wakacyjny letni czas”, Karty ćwiczeń s. 95-96 Bezpieczne wakacje – rady i ostrzeżenia
|
Podr. s. 95 Ćwiczenia s. 84 |
Pamiętaj ,że dziś Święto Taty! (załącznik 1) |
Środa 24.06. |
„Witamy się z latem” Karty ćwiczeń s. 97-98 |
|
Śpiewaj piosenkę „Lato, lato” ( tekst s.105 – Karty ćwiczeń)- załącznik 3 |
Czwartek 25.06 |
„ Do zobaczenia po wakacjach!” Obejrzyj prezentację „Bezpieczne wakacje” (załącznik 2) |
Poćwicz swoje umiejętności – załącznik 3 |
|
Dziękuję Wam za piękną pracę zdalną w tym roku szkolnym!
Na Messenger prześlę zdjęcia stron z podręcznika, żebyście mogli skorzystać, gdyż podręczniki zwróciliście do szkoły.
Załącznik 1
Dzień taty
Załącznik 2
Prezentacja „Bezpieczne wakacje”
https://view.genial.ly/5edd18b47ffdde0d798c20bd/game-bezpieczne-wakacje
Załącznik 3
Z plecakiem czy z walizką?
JĘZYK ANGIELSKI
Moje drogie uczennice/ moi drodzy uczniowie!
Rok szkolny dobiega końca. Bardzo ładnie cały rok uczyliście się języka angielskiego, znacie wiele słówek, piosenek, gier. Dziękuję za Waszą naukę i chęci. Dziękuję serdecznie Waszym kochanym Rodzicom, dzięki którym udało nam się razem przebrnąć przez naukę zdalną! Odpoczywajcie! Dużo zdrowia i radości na wakacje życzę! Do zobaczenia we wrześniu!
A oto pare propozycji z języka angielskiego na te trzy dni:
Oddaliście już podręczniki, ale zostały Wam jeszcze ćwiczenia, możecie dokończyć pare ćwiczeń w ramach powtórzenia i utrwalenia wiadomości:
Strony 82, 83, 84, 85
Jeśli chcecie poćwiczyć na Internecie, wpiszcie na youtube.com Bugs team 2 i wyskoczy Wam dużo filmików, piosenek, powtórki słówek, wybierzcie to co Was interesuje.
Pamiętajcie, że na stronach 92 i 93 w Waszych ćwiczeniach znajdują się teksty piosenek i historyjek, a nagrania do nich możecie znaleźć tutaj: https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia
Szkoła podstawowa klasy 1-3, Bugs team 2- Pupil’s audio 1, Pupil’s audio 2 i Pupil’s audio 3- POBIERZ.
ENJOY ENGLISH
Praca zdalna od 8.06 – 19.06.2020 r.
Data | Edukacja polonistyczna | Edukacja matematyczna |
Poniedziałek 8.06 |
„Dzień sportu” Podr. s. 88-89, Karty ćwiczeń s.79-80. |
Podr. s. 86, Ćwiczenia s. 77 |
Wtorek 9.06 |
„Zdrowe ciało- zdrowy duch” oraz „Strach ma wielkie oczy” Podr. s.90-93, Karty ćwiczeń s.81-84 Otwórz prezentację:
|
Podr. s. 87-89 Ćwiczenia s. 78-79 |
Środa 10.06 |
„Najlepsi pływacy”, „Gry terenowe” Podr. s. 94-97, Karty pracy s. 85-88. |
Podr. s. 90, Ćwiczenia s. 81 |
Poniedziałek 15.06 |
„Czekamy na lato”, „ Z plecakiem czy z walizką?” Podr. s.98-101, Karty pracy s. 89-92. |
Podr. s. 91-93 Ćwiczenia s. 80-82 |
Piątek 19.06 |
„Kiedy świeci słońce” Podr. s. 102-103, Karty pracy s. 93-94. |
Podr. s. 94, Ćwiczenia s. 83 |
Pozostałe edukacje |
Wartości rytmiczne w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U Instrumenty strunowe smyczkowe – Karty ćwiczeń s. 101 |
JĘZYK ANGIELSKI
LESSON
Topic: I ride a bike in the park.
Cele: słuchanie historyjki, rozpoznawanie i nazywanie aktywności fizycznych, opisywanie gdzie się wykonuje aktywności fizyczne, mówienie rymowanki
Utrwalenie poznanych słówek.
!!!Przepisz proszę do zeszytu słówka wraz z tłumaczeniem:
swim- pływać
walk- spacerować
play football- grać w piłkę nożną
ride a bike- jeździć na rowerze
roller-skate- jeździć na rolkach
- Odsłuchaj wymowy słówek, nagranie 3.44 i powtórz po nagraniu.
- Na naszej lekcji będziemy się razem uczyć rymowanki ze strony 67, nagranie numer 3.45.
- Będziemy również razem wykonywać zadanie 4 ze strony 70 z podręcznika.
- Przed naszą lekcją proszę Cię abyś przepisał/przepisała te pięć czynności z dzisiejszej lekcji do zeszytu oraz wykonał/wykonała ćwiczenie 1 i 2 z ćwiczeń na stronie 64, sprawdzimy razem na lekcji.
Dla chętnych: Jeśli lubisz rysować to obok każdej z tych 5 czynności, przedstaw siebie jak ją wykonujesz. Jestem pewna, że zrobisz to pięknieJ Podczas rysowania możesz pobawić się w tłumaczenie zdań jak to robiliśmy na lekcji np.: I walk in the park. – Ja spaceruje w parku. I play football in the sports centre.- Ja gram w piłkę nożną w centrum sportu. I swim in the swimming pool. – Ja pływam w basenie.
LESSON
Topic: Revision – unit 6. (Powtórzenie wiadomości z rozdziału 6).
Cel: powtórzenie i utrwalenie wiadomości z rozdziału 6.
Razem na lekcji będziemy wykonywać różne ćwiczenia powtórzeniowe, utrwalające poznany w rozdziale 6 materiał: NAZWY MIEJSC: museum, funfair, cinema, sports centre, park, water park, zoo, swimming pool, NAZWY CZYNNOŚCI: swim, walk, roller-skate, ride a bike, play football, PYTANIE: Do you want to go to the…? ODPOWIEDŹ: Yes, I do. / No, I don’t. PYTANIE: Is there…in town? (Czy znajduje się…w miasteczku?) ODPOWIEDŹ: Yes, there is. (Tak, jest/ znajduje się) / No, there isn’t. (Nie nie ma, nie znajduje się).
Dużo zdrowia, miłej zabawy i do zobaczenia na wspólnej nauceJ
Katecheza
Temat: Mój świadomy udział we Mszy Świętej.
Scenariusz katechezy w poniższym linku.
https://view.genial.ly/5ed51725a230970d291d959f/interactive-image-interactive-image
Pozdrawiam.
Katecheza
Temat: Cuda Pana Jezusa.
Scenariusz katechezy w poniższym linku.
https://view.genial.ly/5ea04800075c7c0dc0dd9fb4/interactive-image-cuda-pana-jezusa
X tydzień do 1.06 – 5.06. 2020 r.
Data | Edukacja polonistyczna | Edukacja matematyczna |
Poniedziałek 1.06 |
„Święto dzieci” Przeczytaj wiersz „Dzień Dziecka” w ćw.1 s.67, a następnie zapisz zdrobnienia w kolejności alfabetycznej. Przeczytaj wiersz „Święto dzieciaków”w podr. na s. 75.Wykonaj ćw.3-6 s.67-68 (Karty ćwiczeń) Obejrzyj prezentacje:
WESOŁEJ ZABAWY |
|
Wtorek 2.06 |
„Dzieci świata” Wykonaj ćw.2 s.69, a następnie ćw.1. Przeczytaj wiersz „Szybko”s. 76 podr., zrób ćw.4 s., 70. W podr. na s., 77 przeczytaj opowiadanie „Podróże gwiezdne”i wykonak ćw. 5 s. 70 oraz ćw.3 s.69. Obejrzyj prezentacje : Dzieci świata https://www.youtube.com/watch?v=lXXsAajTMw8 My dzieci świata https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0
|
Odejmuję liczby trzycyfrowe https://www.youtube.com/watch?v=uUvYpcukJhM
|
Środa 3.06 |
„Zdjęcia z Afryki” Otwórz prezentację : Witajcie w Afryce w której wykonasz wszystkie zadania z podręcznika i ćwiczeń przeznaczone na dzisiejszy dzień, a ponadto obejrzysz piękne zdjęcia przedstawiające krajobrazy, ludzi żyjących w Afryce, ich zwyczaje, afrykańskie dzieci, zwierzęta żyjące na sawannie i poznasz różne ciekawostki związane z Afryką. Będziesz się dobrze bawić słuchając piosenki, oglądając bajkę afrykańską. Nauczysz się układu tanecznego ”Dżungla”. |
Mnożenie i dzielenie w zakresie 50 oraz inne umiejętności matematyczne Podr.s.83 , ćw. 1,2 s.75 |
Czwartek 4.06 |
„Afryka Kazika” Posłuchaj fragmentu książki „Afryka Kazika” podr. s.82-83 lub w prezentacji https://view.genial.ly/5ecdae07f938f80dac2f391d/interactive-content-afryka-kazika-pbl Poznaj trasę podróży bohatera opowiadania Kazimierza Nowaka. Zapisz w zeszycie metryczkę książki. Wykonaj ćw. 5 s. 74 oraz ćw. 1-3 s. 73-74. |
Podr. s.84, ćw.1-4 s.76 |
Piątek 5.06 |
„Wycieczka do zoo” Przeczytaj tekst „Wycieczka do zoo”- podr. s. 86, wykonaj ćw.3 s.76. Poznaj zasady zachowania się w ogrodzie zoologicznym. Przeczytaj tekst „Ogrody zoologiczne” w podr. na s. 85,zrób ćw. 4 s. 76. Posłuchaj opowiadania czytanego przez nauczyciela „W zoo” z książki „Przygody scyzoryka”(podczas lekcji online) i odpowiedz na pytania. Poznaj pisownie wyrazów z ż niewymiennym – podr. s.84 , ćw.1 s. 75. |
Podr. s. 85 , ćw.5-7 s.76 |
Data | Pozostałe edukacje |
Poniedziałek 1.06 |
„Bo co może mały człowiek?”- karaoke https://www.youtube.com/watch?v=htnSGpFbLRc
„Bo co może mały człowiek”- prezentacja do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=sFF–8q1Eek
|
Wtorek 2.06 |
Wartości rytmiczne w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U
|
Środa 3.06 | Posłuchajpiosenki zawartej w prezentacji; spróbuj nauczyć się układu tanecznego „Dżungla” |
Czwartek 4.06 |
Ćwiczenia z liczeniem w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg&t=1s
|
Piątek 5.06 |
Lekcje programowania: ćw. 1,2 i 3 s. 77-78.
Wiolonczela-podr.s.120 ćw.1-3. Poznaj instrumenty strunowe : Instrumenty smyczkowe https://www.youtube.com/playlist?list=PL5LY_EkmwlKbrRTnn18Zs91FAFy0AAU6V Posłuchaj utworu na wiolonczelę Preludium z suity nr 1 Jana Sebastiana Bacha |
JĘZYK ANGIELSKI, Ewelina Mikrut
Lesson 01.06.2020
Topic: The holiday surprise song – uczymy się śpiewać piosenkę.
Moi drodzy dziś pierwszy czerwca czyli Dzień Dziecka- po angielsku to Children’s DayJ
Wszystkiego najlepszego z okazji Waszego Święta! Happy Children’s Day!
W tym rozdziale uczymy się nazw różnych miejsc- wy już świetnie pamiętacie te nazwy.
Dlatego możemy się nauczyć razem piosenki ‘’The holiday surprise song” na lekcji online.
Posłuchaj nagrania 3.40
!!! Przepisz do zeszytu pierwszą zwrotkę:
It’s a holiday surprise, (To wakacyjna niespodzianka)
Close your eyes. (Zamknij oczy)
Wait and see. (Poczekaj i zobacz)
Where are we? (Gdzie my jesteśmy?)
It’s the water park. (to jest park wodny)
W całej piosence będą 4 zwrotki, słowa we wszystkich zwrotkach są takie same, różni się tylko to podkreślone przeze mnie słówko (w pierwszej zwrotce jest water park, w drugiej zoo, w trzeciej funfair a w czwartej animal park).
W ćwiczeniach na stronie 63 wykonaj ćw. 1, Dokończ rysunki i podpisz je wyrazami z ramki.
Oraz ćw. 2 – uzupełnij zdania wyrazami z ramki. Dwa wyrazy nie pasują do żadnego rysunku.
Dla chętnych: ćw.1 i 2 na str. 62
Lesson, 05.06.2020, Topic: Revision. Powtórzenie.
Moi drodzy powtórzcie proszę słówka z rozdziałów 1-4. (Podaję Wam linki do zgadywanek Annie, jeśli któreś słówko się nam zapomniało to powtórzcie po nagraniu na głos)
https://www.youtube.com/watch?v=n98xVg3OclA&list=PLDee6s2yAuvsE0Rd0fRVwK3_nWLaSxh-o&index=1
https://www.youtube.com/watch?v=C4K1qhkCEOU&list=PLDee6s2yAuvsE0Rd0fRVwK3_nWLaSxh-o&index=2
https://www.youtube.com/watch?v=kjGWINaFEXc&list=PLDee6s2yAuvsE0Rd0fRVwK3_nWLaSxh-o&index=3
https://www.youtube.com/watch?v=gpDTSKgH8oA&list=PLDee6s2yAuvsE0Rd0fRVwK3_nWLaSxh-o&index=4
Nie przysyłajcie zdjęć zadań, sprawdzimy je razem. Do zobaczenia! Trzymajcie się zdrowo!
Religia
Katecheza 38 – Temat: Zesłanie Ducha Świętego.
Rozpocznij katechezę modlitwą do Ducha Świętego: Duchu Święty, który oświecasz..
Na długo przed swoim odejściem do nieba Pan Jezus obiecał: „Ja będę prosił Ojca a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze” (J 14,16).
Pocieszycielem nazwał Jezus Ducha Świętego, który jest trzecią Osobą Trójcy Świętej. Duch Święty jest Bogiem, nie możemy Go zobaczyć. Dlatego Apostołowie, którzy pierwsi otrzymali dar Jego obecności w sercu, widzieli tylko i odczuwali pewne znaki obecności Ducha Świętego.
Odczytanie tekstu z Pisma Świętego:
„Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu. Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali. Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden. I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić” (Dz 2,1-4).
Można też obejrzeć film Zesłanie Ducha Świętego. Komentarz Gienka Washable –
Wykonaj teraz ćwiczenie w podręczniku na str. 117 – nad każdą z osób przedstawionych na obrazku narysuj ognisty płomień – znak obecności Ducha Świętego i pokoloruj rysunek.
Gdy Duch Święty zstąpił na Apostołów poczuli oni wewnętrzną siłę i odwagę, wyszli przed Wieczernik i do zebranych ludzi zaczęli głosić Słowo Boże. Mówili tak pięknie, odważnie i mądrze, że wiele tysięcy ludzi się nawróciło. Całą mądrość, rozum i męstwo Apostołowie otrzymali od Ducha Świętego.
Pamiątkę tego wydarzenia obchodzimy 50 dni po Zmartwychwstaniu Pana Jezusa (stad nazwa Pięćdziesiątnica). Wypada ona zawsze w niedzielę. Nazywa się świętem Zesłania Ducha Świętego. To święto jest także nazywane Zielonymi Świątkami.
Od chwili chrztu świętego Duch Święty mieszka w każdym z nas, jest zawsze z nami, pomaga nam dobrze zrozumieć naukę Pana Jezusa. Obdarza nas różnymi darami, a także opiekuje się całą Rodziną Bożą – Kościołem. Co czyni Duch Święty w Kościele?
Odpowiedź na to pytanie otrzymasz wykonując ćwiczenie w podręczniku na str. 117 – uzupełniając zdanie odpowiednimi wyrazami z naklejek.
Posłuchaj piosenki Arki Noego – Duchu Święty pocieszaj mnie:
Katecheza 35 – Temat: Bóg uzdrawia w sakramentach.
Pomódl się słowami piosenki religijnej: Przepraszam, Cię Boże skrzywdzony w człowieku..
https://www.youtube.com/watch?v=xd6Dayh6KcY
Gdy jesteśmy chorzy idziemy do lekarza. Mamy lekarzy o różnych specjalnościach. Np. gdy boli nas ząb idziemy do dentysty, gdy boli nas gardło albo ucho idziemy do laryngologa, gdy boli nas oko albo słabo widzimy idziemy do okulisty itd.
Pan Jezus jest również lekarzem, nie tylko naszych ciał, ale także naszych dusz. On dokonuje naszego uzdrowienia w sakramentach. Szczególnie w sakramencie pokuty i pojednania oraz w sakramencie namaszczenia chorych.
Sakrament pokuty i pojednania – sakrament ten nazywamy także sakramentem pojednania, przebaczenia, nawrócenia lub spowiedzi. Błądzimy, gubimy się, grzeszymy, jednak Bóg zawsze oczekuje na nas z wielką miłością. Zawsze nas przyjmuje, gdy wracamy, i przebacza nam grzechy. Człowiek uzyskuje przebaczenie grzechów, gdy się nawróci, a kapłan w imię Boże wypowie nad nim formułę rozgrzeszenia. Warunkami każdej spowiedzi są: rachunek sumienia, żal za grzechy, mocne postanowienie poprawy, szczera spowiedź i zadośćuczynienie Panu Bogu i bliźniemu (Por. Youcat 225-232)
Sakrament namaszczenia chorych – ten sakrament może przyjąć każdy wierzący człowiek, w różnym wieku, którego zdrowie znajduje się w poważnym niebezpieczeństwie. Namaszczenie chorych można przyjmować wielokrotnie. Udziela się go poprzez namaszczenie świętym olejem czoła i rąk, czemu towarzyszą odpowiednie modlitwy. Namaszczenie chorych obdarza człowieka pociechą, pokojem i siłą oraz ściśle jednoczy z Chrystusem (Por. Youcat 245-246).
Teraz wykonaj ćwiczenie w podręczniku na str. 106 – uzupełnimy tekst wyrazami z ramki.
Sakrament pokuty i pojednania
Dziś Anioł – nie ukrywam – ku mojej radości
Zaproponował podróż z grzechu do wolności
I wrota mego serca przed Panem otwieram.
Lecz nim przystąpię szczerze do konfesjonału,
Rozważam moje grzechy dokładnie, pomału.
Jezus poprzez kapłana daje Ci rozgrzeszenie.
Zmazuje wszystkie twe grzechy, każde przewinienie.
Nogi same mnie niosą przed stopnie ołtarza.
Serce rwie się do Boga. Jak echo powtarza
Słowa pełne miłości, pełne uwielbienia
Za cud świętej spowiedzi – łaskę przebaczenia.
Sakrament namaszczenia chorych
Moja kochana babcia była poważnie chora.
Poprosiłem Anioła, aby coś poradził,
A on na to spokojnie, bym księdza sprowadził,
Który udzieli babci sakramentu chorych.
Gdy przyszedł ksiądz do babci wraz z Panem Jezusem,
Mama nakryła stolik bielutkim obrusem,
Na którym stał krzyż, świeca i woda święcona.
Kapłan poświęcił pokój i z wielkim skupieniem
Wspólnie z nami modlił się o babci uzdrowienie.
Położył swoje ręce na babuni skroniach,
A potem ją namaścił na czole i dłoniach.
Pan Bóg widząc ludzką niemoc, daje nam lekarstwo, którym są sakramenty pokuty i pojednania oraz namaszczenie chorych. Kościół nazywa je sakramentami uzdrowienia. W sakramencie pokuty i pojednania Bóg – Lekarz uzdrawia duszę człowieka z grzechów, natomiast w sakramencie namaszczenia chorych dodaje sił do przezwyciężenia bólu i cierpienia.
Jako pracę domową wykonaj ćwiczenie na str. 105 – podpisz rysunki, a także ćwiczenie na str. 107 – narysuj symbole sakramentów uzdrowienia (np. przy sakramencie chorych może to być łózko z chorą osobą, a przy sakramencie pokuty i pojednania – konfesjonał z fioletową stułą – podobnie jak to masz na str. 105).
Naucz się 5 warunków dobrej spowiedzi.
Posłuchaj piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=ACi_JUeFBhU
Pozdrawiam Was serdecznie.
Materiały dla uczniów klasy IIb – nauczanie zdalne od 25.05-29.05.2020r.
Data | Edukacja polonistyczna | Edukacja matematyczna | Pozostałe edukacje | |
Codziennie | Czytanie książek | Ćwiczyć tabliczkę mnożenia | ||
Poniedziałek 25.05. |
„Rodzinne spotkania” Przeczytaj wiersz „Na grill”- podr. s.62-63. Wykonaj ćw. 1-5 s. 57-58 (Karty pracy) |
Budowa liczby trzycyfrowej i porównywanie liczb Podr. s. 74-76, ćw. s.64-66 |
||
Wtorek 26.05. |
„Bukiet dla mamy” Przeczytaj tekst „Kwietna łąka”- podr. s.70. Wykonaj ćw.1-4 s. 63. Przeczytaj wiersz „Cała łąka dla mamy”. Ułóż krótki wierszyk dla mamy – zadanie dla chętnych – proszę przesłać do oceny. |
Dodawanie i odejmowanie liczb trzycyfrowych Podr. s. 78-79, ćwiczenia s. 67-70. |
Naucz się śpiewać piosenkę „W zieleni łąka majowa” https://www.youtube.com/watch?v=QxzyN9AlsJg Zrób laurkę dla mamy.
|
|
Środa 27.05. |
„Nie ma jak z rodzicami” Wykonaj ćw. 1,2 i 3 s. 59. Przeczytaj wiersz „Wiersz dla taty i mamy” oraz tekst „Leniwy dzień mysiej mamy”- podr.s.64-65, wykonaj ćw. 5 s.60. Przygotuj czytanie inscenizacji „Laurka”- poczytamy z podziałem na role. |
Rozwiązywanie zadań różnych Podr. s. 80, ćwiczenia s. 71-72. Ćwiczenia ze s. 71-72 prześlij mi do oceny. |
||
Czwartek 28.05. |
„Święto rodziny” Po wysłuchaniu wiersza „Twój dom czytanego przez nauczyciela” wykonaj ćw.1-6 s. 65-66 (Kart pracy) |
Elementy muzyki – Karty pracy – ćw. 1 i 2 s. 100. | ||
Piątek 29.05. |
„Świnka Wysłuchaj opowiadania „Świnka” – podr. s. 68-69 , wykonaj ćwiczenia na s. 61-62. |
Wykonaj ćwiczenia na s. 73-74. |
JĘZYK ANGIELSKI
Lesson, Topic: Holiday surprise- wakacyjna niespodzianka.
Pamiętacie ostatnio na naszej lekcji online uczyliśmy się słówek związanych z wakacjami.
!!!Przepiszcie je proszę do zeszytu:
- cinema– kino
- funfair– wesołe miasteczko
- zoo – zoo J (inna jest wymowa- [zu:])
- water park – park wodny
- swimming pool – basen
- sports centre– centrum sportu, ośrodek sportowy
- museum – muzeum
Odsłuchaj nagranie numer 3.30, powtarzaj po nagraniu, żeby poćwiczyć i zapamiętać prawidłową wymowę tych słówek.
W ćwiczeniach wykonaj zadanie 1 na stronie 60. (Podpisz wyrazami z ramki miejsca wskazane na planie miasta) Możesz narysować te symbole obok odpowiednich słówek w zeszycie.
Lesson, Topic: Let’s go! – Chodźmy!
Napisz proszę w zeszycie:
Do you want to go to the……? – Czy chciałabyś/ Czy chciałbyś iść do…….?
Przykład:
- Do you want to go to the funfair? – Czy chciałabyś/ chciałabyś iść do wesołego miasteczka?
- W ćwiczeniach wykonaj zadanie 1 na str. 61, uzupełnij pytania na podstawie symboli wpisz wyrazy oznaczające poznane przez nas miejsca.
- Piosenki będziemy się uczyć razem i wtedy dokończymy drugą część tego zadania.
- Wiem, że lubicie naklejać naklejki dlatego proszę o zrobienie zadania 2 na stronie 61, Dokąd chciałbyś/chciałabyś pójść? Wklej naklejki (które znajdują się w środku ćwiczeń w odpowiednie ramki).
- Dla chętnych: Wybierz z każdej ramki jedno miejsce i napisz w zeszycie dialog według podanego wzoru.
Pięknie i pilnie pracujecie- jestem z Was bardzo dumna! To tyle moi drodzy, do zobaczenia na wspólnej nauce i zabawie onlineJ
Katecheza – Temat: Pan Jezus wstępuje do nieba
Rozpocznij katechezę od modlitwy słowami Aktów cnót boskich: Wierzę w Ciebie Boże żywy….
Na naszych spotkaniach wielokrotnie mówiliśmy o różnych wydarzeniach z życia Pana Jezusa. Dziś opowiemy o kolejnym ważnym wydarzeniu. Po swoim zmartwychwstaniu Pan Jezus przez 40 dni ukazywał się Apostołom i swoim najbliższym. Czterdziestego dnia zaprowadził swych uczniów na górę, aby tam się z nimi pożegnać przed odejściem do nieba.
Święty Łukasz w swojej Ewangelii tak opisuje to wydarzenie:
„Wtedy oświecił ich umysły, aby rozumieli Pisma, i rzekł do nich: «Tak jest napisane: Mesjasz będzie cierpiał i trzeciego dnia zmartwychwstanie, w imię Jego głoszone będzie nawrócenie i odpuszczenie grzechów wszystkim narodom, począwszy od Jerozolimy. Wy jesteście świadkami tego. Oto Ja ześlę na was obietnicę mojego Ojca. Wy zaś pozostańcie w mieście, aż będziecie przyobleczeni mocą z wysoka».
Potem wyprowadził ich ku Betanii i podniósłszy ręce błogosławił ich. A kiedy ich błogosławił, rozstał się z nimi i został uniesiony do nieba. Oni zaś oddali Mu pokłon i z wielką radością wrócili do Jerozolimy, gdzie stale przebywali w świątyni, <wielbiąc i> błogosławiąc Boga”.
Pan Jezus, który pokonał śmierć i grzech przebywa z Ojcem w niebie. Żywy i zwycięski rządzi całym wszechświatem i opiekuje się nim.
Uroczystość Wniebowstąpienia Pana Jezusa obchodzimy 40 dni po Wielkanocy. Jest to bardzo radosne święto, gdyż cieszymy się chwałą i zwycięstwem Jezusa. Jednocześnie dziękujemy Mu za to, że jest obecny wśród nas tu na ziemi. I chociaż Go nie widzimy możemy się z Nim spotkać we Mszy Świętej w modlitwie i na katechezie. Zachęcam was do częstszych spotkań z Jezusem, a w sposób szczególny do udziału we Mszy świętej w tę piękną uroczystość.
Polecam do obejrzenia Wniebowstąpienie Pana Jezusa. Komentarz do Ewangelii (Gienek Washable) – https://youtu.be/SZ838zG_F6k
Posłuchaj piosenki zespołu Promyczki Dobra Niebo to –
https://www.youtube.com/watch?v=JclFXky3YLE
Ze strony https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-962-wniebowstąpienie-jezusa.html – pobierz obrazek i pokoloruj – wklej pod tematem lekcji w zeszycie.
(Rysunek przedstawiający Wniebowstąpienie Pana Jezusa możesz wykonać również samodzielnie)
Katecheza 33 – Temat: Stół Słowa i Stół Chleba.
Rozpoczynając katechezę pomódl się słowami piosenki: Siedem – małe tgd
https://www.youtube.com/watch?v=rqnxLJxz6M8
Lub „ Jezus jest tu…”.
https://www.youtube.com/watch?v=XQ8g4xbyRHo
Miejscem szczególnym spotkania z Jezusem jest kościół. Kościół to dom Boży. W nim jest miejsce, gdzie dniem i nocą przebywa żywy i prawdziwy Pan Jezus. To miejsce nazywa się tabernakulum. Przy nim pali się wieczna lampka, która przypomina wchodzącym do kościoła, że jest to miejsce święte. Pan Jezus zapewniał, że z nami pozostanie mówiąc: „Oto jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata”.
Oprócz tabernakulum, gdzie mieszka Pan Jezus, w kościele mamy jeszcze takie dwa wyjątkowe miejsca. Pierwsze z nich to ołtarz – stół Chleba.
Ołtarz jest:
- – znakiem Chrystusa
- – znakiem Krzyża, na którym Chrystus złożył siebie w ofierze za zbawienie świata,
- – stołem ofiarnym, na którym Chrystus czyni obecną swoją Ofiarę złożoną na Krzyżu,
- – stołem świątecznym uczty przygotowanej przez Chrystusa, miejscem, na którym wierni składają swoje troski i trudy,
- – źródłem, z którego wierni otrzymują „nową moc ducha na dalszą drogę życia”.
Z tego stołu karmimy się Ciałem Jezusa Chrystusa. Ze względu na jego świętość, okazujemy mu szacunek w następujący sposób: ołtarz nakrywamy białym obrusem i ozdabiamy kwiatami, przed ołtarzem wykonujemy głęboki skłon, ksiądz na początku i na końcu każdej Mszy Świętej całuje ołtarz.
Drugie wyjątkowe miejsce to ambona – stół Słowa, z którego Bóg karmi nas swoim słowem. Ambona jest znakiem:
- – Chrystusa Nauczyciela
- – Bożej mądrości, skierowanej do każdego z nas,
- – głoszenia Ewangelii całemu światu.
Z ambony czyta się słowo Boże.
Teraz wykonaj ćwiczenie w podręczniku na str. 100 dokończymy zdania (Przy ołtarzu Chrystus karmi nas swoim Ciałem. Przy ambonie Chrystus karmi nas swoim słowem). Po wykonaniu tego ćwiczenia na str. 101 – dorysujemy drugą połowę, lustrzane odbicie rysunku, i uzupełnimy podpisy. Teraz na ołtarzu narysuj kielich i patenę, a na ambonie lekcjonarz.
Zapamiętaj:
Ołtarz to stół Chleba, z którego karmimy się Ciałem Jezusa Chrystusa.
Ambona to stół Słowa, z którego Bóg karmi nas swoim słowem.
Materiały dla uczniów klasy IIb – nauczanie zdalne od 18.05-22.05.2020r.
Edukacja polonistyczna, edukacja matematyczna, inne edukacje
JĘZYK ANGIELSKI
LESSON
Topic: Mój ulubiony posiłek.
!!!Napisz proszę w zeszycie:
- My favourite meal is…. (tutaj napisz nazwę posiłku np. breakfast/ lunch/ dinner/ tea/ supper)
= Moim ulubionym posiłkiem jest…
Narysuj talerz, a na nim to co lubisz jeść najbardziej.
- Napisz co lubisz jeść:
I like ……and …………
I czego nie lubisz:
I don’t like…..and………
Pamiętasz nazwy smaków? SWEET , SOUR, SALTY , BITTER
Przepisz zdania i wpisz nazwę smaku.
A lemon is ……
Sugar is …….
Salt is……
Coffee is…
LESSON
Topic: Ćwiczenia utrwalające wiadomości.
1) W ćwiczeniach na stronie 58, postaraj się przejść od START do FINISH, poruszając się za pomocą przedstawionych strzałek. Pamiętaj litera na każdym polu jest pierwszą literą kolejnego wyrazu. Wpisz pod spodem wyrazy w kolejności zakreślenia. Jeśli nie jesteś pewien/ pewna pisowni jakiegoś wyrazu, odszukaj go w książce lub zeszycie.
2) W ćwiczeniach na stronie 52, w ćwiczeniu 2 odczytaj zapisane od tyłu zamówienia i uzupełnij zdania.
3) Powtarzaj sobie słówka i zwroty, które ostatnio podawałam w lekcji powtórzeniowej z rozdziału 5.
Dla chętnych:
https://www.youtube.com/watch?v=PTcVWLcWFT4
https://www.youtube.com/watch?v=2wfSe0XljwM
To tyle moi drodzy do samodzielnej pracy, prawda, że malutko?
Zapraszam w środę na lekcję online o 10.15 J Do zobaczenia!!!
RELIGIA
Katecheza 31 – Temat: Sakramenty wprowadzające w życie chrześcijańskie.
Rozpocznijmy dzisiejszą katechezę modlitwą do Maryi w intencji uproszenia pokoju na całym świecie. „ Zdrowaś Maryjo…
Jak już sobie powiedzieliśmy sakramenty to widzialne znaki Bożej miłości i obecności Chrystusa w Kościele. W każdym sakramencie sam Chrystus spotyka się z człowiekiem. Spośród siedmiu sakramentów, Bóg dał nam takie, które wprowadzają w życie chrześcijańskie. Są nimi: chrzest, bierzmowanie i Eucharystia.
Teraz w podręczniku na str. 95 z umieszczonych na obrazkach liter i sylab ułóż nazwy sakramentów wprowadzających w życie i zapisz te nazwy.
Sakramenty wprowadzające w życie chrześcijańskie są ze sobą ściśle związane, gdyż przez nie dokonuje się zjednoczenie z Chrystusem i włączenie we wspólnotę Kościoła.
CHRZEST – jest pierwszym sakramentem. W tym sakramencie Bóg oczyszcza człowieka z grzechu pierworodnego i włącz do wspólnoty ludzi wierzących, czyli Kościoła. Sakrament ten przyjmuje się tylko raz w życiu.
BIERZMOWANIE – jest sakramentem dojrzałości chrześcijańskiej. Do tego sakramentu może przystąpić ten, kto staje się odpowiedzialny za swoją wiarę, żyje według jej zasad i gotowy jest stanąć w jej obronie. Sakrament ten również przyjmuje się tylko raz w życiu.
EUCHARYSTIA (Msza Święta) –jest spotkaniem człowieka z Bogiem we wspólnocie Kościoła, w czasie którego Bóg poucza go swoim słowem i daje mu siebie jako pokarm pod postacią chleba i wina. Sakrament ten można przyjmować wiele razy.
Korzystając z naklejek wykonamy sobie najpierw ćwiczenie na str. 97 – układamy w odpowiedniej kolejności czynności związane z udzielaniem chrztu świętego:
- kapłan wypowiada słowa „…ja ciebie chrzczę w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego” i polewa głowę dziecka wodą święconą,
- namaszczenie głowy krzyżmem świętym,
- nałożenie białej szaty,
- zapalenie świecy od paschału,
Przechodzimy do ćwiczeń na str. 96 – uzupełniamy tekst naklejkami:
Bierzmowanie
Przed nami drugi etap ważny niesłychanie,
A będzie nim sakrament zwany – bierzmowanie,
W długim szeregu młodzież, a przy niej świadkowie
Ksiądz biskup nad głowami już wyciągnął dłonie.
Młodzież, świadkowie – schyleni w pokłonie …
Duch Święty Pocieszyciel w ogromie miłości
Udziela darów rady, męstwa i mądrości,
Pobożności, rozumu i Bożej bojaźni oraz umiejętności.
Biskup namaszcza krzyżmem na czole każdego,
Mówiąc: „Przyjmij znamię daru Ducha Świętego”.
Wielkie Duch Święty dziś rozdał prezenty
I z całym swym bogactwem pragnie w sercach zagościć,
Rozpalać ogień wiary i ogień miłości.
Eucharystia
Przed nami niepojęta tajemnica wiary
Zawarta w sakramencie Najświętszej Ofiary.
Pan Jezus ofiaruje się Ojcu z miłości
Jako okup za grzechy niewiernej ludzkości.
Przemienia chleb i wino w swoją Krew i Ciało,
By się żywym Pokarmem dla człowieka stało.
I prosi Apostołów aby od tej chwili
Tę ofiarę na Jego pamiątkę czynili.
I odtąd, już od wieków, przez ręce kapłana
Pan Jezus jest obecny w każdej Hostii białej,
W niej Jego Człowieczeństwo oraz Bóstwo całe.
Praca domowa – Zapamiętaj nazwy sakramentów wprowadzających w życie chrześcijańskie. A w podręczniku na str. 97 narysuj symbol sakramentu, który już otrzymałeś. Coś podobnego jak w podręczniku na str. 95.
Bardzo proszę o przesłanie zadania ze strony 97 do dnia 23 maja.
Proszę Rodziców o utrwalenie z dzieckiem wiadomości: O sumieniu: Co to jest sumienie?, o warunkach sakramentu pokuty ( wymienić 5 warunków sakramentu pokuty) i o Sakramentach świętych- ostatnie katechezy. Prześlę test do uzupełnienia z podanego materiału.
Katecheza 32 – Temat: Eucharystia darem Boga
Pomódl się Aktami cnót boskich: „ Wierzę w Ciebie Boże żywy….”
Katechezę rozpoczynamy od przypomnienia wydarzeń, które miały miejsce w Wieczerniku w Wielki Czwartek podczas Ostatniej Wieczerzy.
Możemy obejrzeć film –https://www.youtube.com/watch?v=jK9NeNhxqsc
Lub odczytujemy fragment z Ewangelii według świętego Mateusza (Mt 26,17-20.26-28):
W pierwszy dzień Przaśników przystąpili do Jezusa uczniowie i zapytali Go: «Gdzie chcesz, żebyśmy Ci przygotowali Paschę do spożycia?» On odrzekł: «Idźcie do miasta, do znanego nam człowieka, i powiedzcie mu: „Nauczyciel mówi: Czas mój jest bliski; u ciebie chcę urządzić Paschę z moimi uczniami”». Uczniowie uczynili tak, jak im polecił Jezus, i przygotowali Paschę.
Z nastaniem wieczoru zajął miejsce u stołu razem z dwunastu <uczniami>[…] A gdy oni jedli, Jezus wziął chleb i odmówiwszy błogosławieństwo, połamał i dał uczniom, mówiąc: «Bierzcie i jedzcie, to jest Ciało moje». Następnie wziął kielich i odmówiwszy dziękczynienie, dał im, mówiąc: «Pijcie z niego wszyscy, bo to jest moja Krew Przymierza, która za wielu będzie wylana na odpuszczenie grzechów”.
Teraz wykonujemy ćwiczenie w podręczniku na str. 98 – uzupełniamy tekst wyrazami z naklejek (Bierzcie i jedzcie, to jest Ciało moje. Pijcie z niego wszyscy, bo to jest moja Krew Przymierza, która za wielu będzie wylana na odpuszczenie grzechów).
Eucharystia jest bardzo ważnym wydarzeniem w życiu każdego chrześcijanina. Możemy się wtedy osobiście spotkać z Jezusem Chrystusem. Wierzymy, że pod postaciami chleba i wina obecny jest Pan Jezus, który ofiarował się za nas już w Wieczerniku. To, co Jezus uczynił w Wieczerniku, dzieje się też podczas Eucharystii, czyli dokonuje się ta sama ofiara i ten sam dar.
Wykonujemy ćwiczenie na str. 99 – odwzoruj drugą część obrazka i pokoloruj całość.
Zapamiętaj – Każda Msza Święta jest Ofiarą Jezusa Chrystusa, którą złożył On za wszystkich ludzi jeden raz na krzyżu. Wówczas wydał za nas swoje Ciało i przelał swoją Krew, które na ołtarzu podczas Eucharystii są obecne pod postaciami chleba i wina.
Posłuchaj piosenki Magdy Anioł
Kiedyś wino i chleb https://www.youtube.com/watch?v=kUp6eGtXgzk
Słowa piosenki.
Ref:
Kiedyś wino i chleb
Teraz Ciało i Krew
Możesz wierzyć lub nie
To naprawdę dzieje się
Ciągle czekasz na cud
Niespokojny twój duch
A ja przypomnę, że
W ciszy i przy blasku świec
Cud największy dzieje się
Wypatrujesz co dnia
Czekasz na jakiś znak
A ja przypomnę, że
W ciszy i przy blasku świec
Cud największy dzieje się
W-F
Witam. W linku przesyłam kolejną partię materiału dla uczniów.
Gimnastyka korekcyjna – klasy I-VIII:
https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I
Ćwiczenia z przyborami domowymi – klasy V-VIII:
https://www.youtube.com/watch?v=J7Evuks9Fos
Pozdrawiam
Mariusz Kądzielawa
Materiały dla uczniów klasy IIb od 11.05 do 15.05 2020 r.
Data | Edukacja polonistyczna | Edukacja matematyczna | Pozostałe edukacje |
Codziennie | Czytaj książki. | Ćwicz tabliczkę mnożenia | |
Poniedziałek 11.05. |
Wykonaj zadania zawarte w prezentacji „Legendy o polskich miastach” zawartej w załączniku 1. | Wykonaj ćwiczenia na s.52 | Narysuj ilustrację do wybranej legendy. Prześlij mi swoją pracę. |
Wtorek 12.05. |
Przeczytaj opowiadanie „Wycieczka do Krakowa” na s.18 podręcznika, a następnie ćw. 4,5 i 2 na s.17-18.. Obejrzyj prezentację „Najstarsze miasta w Polsce” (załącznik 2) |
Różne rodzaje linii Przeczytaj zadania na s.62 w podr. oraz wykonaj ćwiczenia ze s. 53 w ćwiczeniach |
Posłuchaj piosenki „Krakowiaczek” (załącznik 3) |
Środa 13.05. |
Otwórz podręcznik na s. 20-21- legenda mapy. Przeczytaj tekst „Polska-różnorodny kraj”. Wykonaj ćwiczenia na s. 19-20. Obejrzyj prezentacje „Palcem po mapie” (załącznik 4) i zrób zawarte tam zadania. Ćwiczenie 1 ze s. 19 i ćw. 2 ze s. 20 prześlij mi do oceny najpóźniej do czwartku. | Obejrzyj prezentację „Poznaję odcinek” (załącznik 5) i wykonaj ćwiczenia ze s. 54. | |
Czwartek 14.05. |
Poznaj sylwetkę królowej Jadwigi . Otwórz w przeglądarce internetowej prezentację „Stopka królowej Jadwigi” (załącznik 6) i wykonaj zawarte w niej zadania, które znajdziesz w swoim podręczniku i ćwiczeniach. Ćw. 3 (kropka) ze s. 21 zapisz w zeszycie i prześlij do oceny. Pamiętaj żeby ładnie pisać. | Wykonaj ćwiczenia ze s. 55 | |
Piątek 15.05. |
Wysłuchaj legendy „Łopata małego piekarczyka” – prezentacja „Legenda a baśń” (załącznik 7) i wykonaj ćwiczenia ze s. 23-24. | Zrób zadania powtórzeniowe ze stron 56-57 i prześlij mi je do oceny. |
Korzystając z prezentacji (załącznik 7) posłuchaj muzyki średniowiecznej, obejrzyj średniowieczny taniec i naucz się średniowiecznego tańca. Obejrzyj film „Łopata piekarczyka Marcina” |
Załącznik 1
Załącznik 2
Załącznik 3
https://www.youtube.com/watch?v=HKiHrGivkqY
Załącznik 4
Załącznik 5
Załącznik 6
Załącznik 7
JĘZYK ANGIELSKI
LESSON
Topic: Świat jedzenia – smaki. (A world of food- flavours).
Zanim zaczniesz lekcję angielskiego, przygotuj swój podręcznik i zeszyt ćwiczeń.
Książki– dostępne są w wersji elektronicznej na stronie https://anglistaonline.macmillan.pl/.
Nagrania do podręcznika znajdziesz tu: https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia. Będą Ci potrzebne podczas lekcji.
Dziś nauczymy się 4 nazwy smaków. Pod tematem lekcji zapisz proszę słówka (w nawiasach znajdują się linki do wymowy tych słówek, ich nie przepisuj):
- bitter – gorzki https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=bitter
- sweet- słodki https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sweet
- sour- kwaśny https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=sour
- salty- słony https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=salty
Otwórz ćwiczenia na stronie 71 i posłuchaj nagrania numer 3.55, połącz produkty z ich smakami. Posłuchaj rymowanki A WORLD OF FOOD i powiedz ją na głos.
Wykonaj ćwiczenie 2, zakreśl produkty według kodu kolorów. Dorysuj jeden produkt do każdego smaku i zakreśl go właściwym kolorem.
Dla chętnych:
https://wordwall.net/pl/resource/1881592/food
LESSON
Topic: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 5. (Revision – unit 5)
Razem będziemy wszystko powtarzać i utrwalać na lekcji online w środę. Samodzielnie proszę wykonać stronę 57 w ćwiczeniach. Dla chętnych strona 59 w ćwiczeniach.
Do tej pory w rozdziale 5 nauczyliśmy się następujących słówek i zwrotów:
soup, salad, pizza, cabbage, chips, meatballs, pasta,
I like…/ I don’t like…./ Do you like…? / Yes, I do. / No, I don’t.
Can I have…, please. (np. Can I have some pasta, please?)
Yes, of course.
What’s on the menu today?
breakfast, lunch, tea, dinner, snack, supper
I eat….for…. (np. I eat a sandwich for breakfast.)
Powtarzaj sobie te słówka i zwroty. Dużo zdrowia i do zobaczenia w środę !!!:)
RELIGIA
Katecheza jest przeznaczona na dwie jednostki lekcyjne.
Katecheza Święty Jan Paweł II
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Maj to piękny miesiąc; miesiąc nabożeństw majowych; miesiąc w szczególny sposób poświęcony Maryi. Rozpocznijmy zatem dzisiejszą katechezę modlitwą do naszej Niebieskiej Matki. „ Zdrowaś Maryjo…
W tym roku przypada 100 Rocznica urodzin św. Jana Pawła II. Obecna katecheza na celu przypomnienie osoby tego wielkiego Polaka.
Obejrzyj film – https://www.youtube.com/watch?v=ZIYIkcm5JLE
Po obejrzeniu filmu odpowiedz na pytania . Odpowiedzi należy przesłać do 18.05. 2020 r.
- Kiedy i gdzie urodził się Karol Wojtyła?
- Jak mieli na imię rodzice Karola Wojtyły?
- Kiedy Karol Wojtyła został wyświęcony na księdza?
- Podaj datę wyboru Karola Wojtyły na papieża.
- Co oznaczają po polsku słowa „Totus Tuus”
Zadanie dodatkowe dla chętnych.
Zachęcam do przygotowania urodzinowego tortu z okazji setnej rocznicy urodzin św. Jana Pawła II według instrukcji.
Zdjęcia zadania można przesłać na adres mailowy bedudek@op.pl
Pozdrawiam.
Materiały dla uczniów klasy IIb od 4.05 do 8.05 2020 r.
Data | Edukacja polonistyczna | Edukacja matematyczna | Inne edukacje |
Codziennie | Czytaj książki | Ćwicz tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 50 i stopniowo w zakresie 100. | |
Poniedziałek 4.05. |
Ułóż nazwy świąt majowych tworząc kartki z kalendarza ( załącznik 1) i wklej je do zeszytu. Obejrzyj prezentację „Święta majowe”(załącznik 2) oraz polskie symbole narodowe (załącznik 3) Przeczytaj w podr. na s.40-41 wiersz „Rocznica”oraz wykonaj ćwiczenia 2,3,4 i 5 na s.35-36. |
Wykonaj ćwiczenia na s.47 | Naucz się śpiewać piosenkę „Jestem Polakiem” (załącznik 4) |
Wtorek 5.05. |
Przeczytaj opowiadanie „O pracy” na s. 42 w podr. Przeczytaj przysłowia o pracy na s.42 podr. Wykonaj ćw.3 s.38 oraz 1 s.37, następnie 5 s.38. Przeczytaj wiersz J.Brzechwy „Chrząszcz”s.43 i zrób ćw. 2 i 4 s.37-38 |
Wykonaj mnożenie przez 6- ćwiczenia na s.48 | |
Środa 6.05. |
Obejrzyj ilustracje i przeczytaj tekst „Majówka w Polsce” na s.44-45. Wpisz do zeszytu nazwy tych aktywności, które cię najbardziej zainteresowały. Wykonaj ćw. 1-5 na s. 39-40 |
Wykonaj ćwiczenia na s. 49- prześlij mi te zadania do oceny oraz obejrzyj prezentację „Mnożę i dzielę przez 6” (załącznik 5) |
Spróbuj poćwiczyć grę na flecie piosenki „Wlazł kotek” (załącznik 6) |
Czwartek 7.05. |
Obejrzyj mapę Europy na s.46-47 w podr. i odpowiedz ustnie na pytania 1,2 i 3. Wykonaj ćw. 1,2,3 i 4 na s. 41-42 (Karty ćwiczeń). |
Wykonaj zadania na mnożenie przez 8 na s. 50. Zapoznaj się z zadaniami w podr. na s.59 | |
Piątek 8.05. |
Przeczytaj wiersz „Spacerkiem po Europie”na s. 48 w podr. Zrób ćwiczenia na s. 43 Przeczytaj wyrazy z ż na s.49 (podr.) . Wklej do zeszytu wyjaśnienie pisowni ż (załącznik 7) Wykonaj ćw. 4 s. 44 , a chętni ćw. 5 i 6. |
Wykonaj ćwiczenia na dzielenie przez 9 na s. 51. Poćwicz obliczenia na Pisupisu (załącznik 8)
|
Pokoloruj pola zgodnie z kodem – ćw. 1, 2 s. 45 |
Materiały dla uczniów klasy IIb od 4.05. do 8.05.2020 r.
Kartki z kalendarza- święta majowe- załącznik 1
Załącznik 2
Prezentacja „Święta majowe”
Załącznik 3
Polskie symbole narodowe
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
Załącznik 4
Piosenka „Jestem Polakiem”
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Z wizytą w najstarszych miastach Polski
Załącznik 5
Mnożenie i dzielenie przez 6
nuty- Wlazł kotek…- załącznik 6
Załącznik 8
http://pisupisu.pl/klasa2/rz-i-z-wybierz-nauka
Religia, język angielski
Materiały dla uczniów klasy IIb od 23.04 do 29.04 2020 r.
Data | Edukacja polonistyczna | Edukacja matematyczna | Inne edukacje |
Codziennie | Czytaj książki. | Ćwicz tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 50 (wszyscy). | |
Czwartek 23.04. |
Przeczytaj wiersz „Ptaki” na s. 5 (podr. cz.4). Wykonaj ćw. 1, 2,3,4,5,6 s.3-4 (ćwiczenia cz. 4) Wykonaj online „Wiosenne obserwacje” (załącznik 2) |
Powtórz odczytywanie czasu na zegarze. Wykonaj online „Wiosenne obserwacje” (załącznik 2)
|
|
Piątek 24.04 |
Przeczytaj tekst „Mokradła-raj dla ptaków”i odpowiedz ustnie na pytania 1-4. Obejrzyj prezentację „Gniazda ptaków” (załącznik). Wykonaj ćw. 1 i 2 na s. 7, a chętni ćw. 3 i 4 na s. 8
|
Powtórzenie tabliczki mnożenia w zakresie 50 (załącznik 1)
|
Posłuchaj odgłosów ptaków (załącznik 3) |
Poniedziałek 27.04 |
Przeczytaj opow. „Kapelusz Pani Wrony” na s. 10-11. Wykonaj ćw. 1 i 2 s. 9. Jak napisać instrukcję? Przeczytaj w podr. na s. 12 i wykonaj ćw. 3 s.9 oraz ćw. 4 s. 10 |
Narysujcie kapelusz pani Wrony. – prześlij mi zdjęcia swoich prac
|
|
Wtorek 28.04 | Przeczytaj wiersz Ptasie radio” J. Tuwima w podr. na s. 14. Wyszukaj w wierszu nazwy ptaków z u i ó , przepisz je do zeszytu w dwóch kolumnach i zapamiętaj ich pisownię. Pod spodem przepisz powiedzenia ze s. 15 Wykonaj ćw. 1 i 2 s. 11, a chętni ćw. 3,4 i 5 ze s. 12. |
Ćwicz naukę gry na flecie (załącznik)
Chętni wykonają zadania z programowania s.13-14 ( Karty ćwiczeń) |
|
Środa 29.04 | Wykonaj zadania (załącznik 4) oraz ćw. 1,3 s.25 i ćw. 1, 2 na s. 27 | Co to jest kwadrans? – powtórzenie (załącznik 5) | Przepisz w World krótki wierszyk „Jak się nie bać ortografii?”(podr. s. 13) od słów W śpiewie ćwiczę… Zaznacz litery odpowiednimi kolorami ( tak jak w wierszyku) Prześlij mi na pocztę do oceny. |
Załączniki:
Załącznik 1
- Powtórzenie tabliczki mnożenia w zakresie 50:
- https://view.genial.ly/5e985fa36326780e1dea0407/presentation-powtorzenie-tabliczki-mnozenia-w-zakresie-50
Załącznik 2
- Wiosenne obserwacje:
- https://view.genial.ly/5e98d5a08a1e5e0e2060b63b/horizontal-infographic-review-wiosenne-obserwacje?fbclid=IwAR2pgw_iMJ9Iajm4Htzd8asSOwql-H0a8-ZqcBfnp7v3GLt0GxeTd14UZpA
Załącznik 3
- Odgłosy ptaków:
- https://ucze.pl/…/efekty-dzwiekowe-slowik-szczygiel-drozd…/…
- https://ucze.pl/z…/efekty-dzwiekowe-wczesna-wiosna-w-lesie/…
Załącznik 4
Załącznik 5:
Kwadrans:
Materiały j. angielski, religia, wf
Materiały dla uczniów klasy IIb od 15.04 do 22.04 2020 r.
Data | Edukacja polonistyczna | Edukacja matematyczna |
Codziennie | Czytaj książki. „Karolcia”Marii Kruger i inne. | Ćwicz tabliczkę mnożenia w zakresie 50 ( a chętni w zakresie 100) |
Środa 15.04.2020r. |
Pod.ed.pol..str 88-89 Ćwiczenia z ed.pol.str. 80-81 (ćw.2,3,5,6)
|
Ćw .mat. s.43 (ćw.2,3,4 i 5) |
Czwartek 16.04.2020 r. |
Podr.ed.pol.str. 90-93.
Ćwiczenia ed.pol. 82 (ćw.1, 2) Ćwiczenia ortograficzne s.83 |
Ćw.matem. str.44 ćw.1 |
Piątek 17.04.2020 r. |
Pod.ed.pol.str 94-95 Ćwiczenia z ed.pol.str. 84- 85 (ćw.1,3,6) Ćw. 2,4 i 5 dla chętnych
|
Podr. do ed. matemat. s.52 zad.1 i 3, a zad. 4 dla chętnych
|
Poniedziałek 20.04.2020 r. |
Podr.ed.polo.str. 96-97 Ćwiczenia ed.pol. 86-87 (ćw.1,2,4)
|
Ćw .ed.mate. str.45 (ćw.2,3 , a dla chętnych 1) |
Wtorek 21.04.2020 r. |
Podr. s. 97- Jak napisać dialog Ćwiczenia ed. pol. s.87, ćw. 5 i 6 |
Ćwiczenia z ed.matem. s. 46 (ćw.1,2,)
|
Środa 22.04.2020 r. | Wykonam Kartę pracy nr 1. (załącznik)- Proszę przesłać do oceny. | Wykonam Kartę pracy nr 2 – dzielenie (załącznik)- Przesyłamy do oceny. |
- Czytanie-ze-zrozumieniem-karta pracy nr 1
- Dzielenie-zadania-karta pracy nr 2
- Materiały dla uczniów klasy 2b –język angielski
- Religia klasa 2b
Materiały dla uczniów klasy IIb w ramach nauczania zdalnego od 2.04 do 8.04. 2020r.
Data | Edukacja polonistyczna | Edukacja matematyczna | Inne |
Codziennie | Ćwiczyć czytanie dowolnych tekstów ( w tym „Karolcia”). Polecam bajkę terapeutyczną „Jeżyk Bartek zostaje w domu” (załącznik) | Ćwicz tabliczkę mnożenia i dzielenia oraz dodawanie i odejmowanie pamięciowe w zakresie 100. | |
Czwartek 2.04. |
· Otwórz podr. na s. 86. Przeczytaj wiersz „W marcu jak w garncu”. Spróbuj odpowiedzieć na pytanie : – Jakie marcowe zmiany w pogodzie zostały przedstawione w wierszu? · Wykonaj ćw. 3 s.86 Napisz w zeszycie Lekcja, data ; pod lekcją napisz W marcu jak w garncu A pod tym wypisz czasowniki i określi ich czas (teraźniejszy, przeszły, przyszły) np. gotuje się- cz. teraźniejszy · Otwórz Karty pracy na s. 76 , wykonaj ćw.1
|
· Podr. s. 42-43- przeczytaj ze zrozumieniem podane zadania. · Wykonaj ćw. 1,2 i 5 s. 36-37 (Karty ćwiczeń) , a chętni pozostałe ćwiczenia. |
Posłuchaj piosenki o wiośnie. Spróbuj się nauczyć.
Aby wysłuchać piosenki wklej podany adres do przeglądarki. |
Piątek 3.04. |
· Wykonaj ćw. 2 na s.76 oraz ćw.3 na s.77 (POMOC na s. 76 zielona ramka w podr.)- do oceny proszę przesłać zdjęcia tych 2 ćwiczeń · Wykonaj ćw. 4 i 5 na s. 77 (Karty pracy) · Przeczytaj tekst w podr. na s. 87 -Jakie informacje są zawarte w przysłowiach? (Wyszukaj fragment tekstu) -Co oznacza przylot bocianów? -Co symbolizują te ptaki? |
· Przeczytaj zadania na s.44-45 z podręcznika. · Wykonaj ćwiczenia ze s. 38 (Karty ćwiczeń) |
Wykonaj w zeszycie do środowiska ćwiczenie na karcie pracy „W marcu jak w garncu” oraz wklej zwiastuny wiosny obrazek i podpis)- załącznik plik Wiosna |
Poniedziałek 6.04. |
Wykonaj Kartę pracy nr 1 ,2 i 4 ( załącznik przesłany do rodziców- plik Wiosna) Pozostałe karty pracy w tym załączniku dla chętnych |
· Wykonaj ćw. 4 i 6 s.39 (Karty ćwiczeń), a chętni ćw. 5 i 7. | Lekcje programowania s.78-79 (Karty pracy) |
Wtorek 7.04. |
· Przeczytaj wiersz „Wielkanocny stół” -podr. s.98 i odpowiedz ustnie na pytania pod wierszem. · Wykonaj ćw.1 i 2 s. 90 (Karty pracy) · Zapisz w zeszycie , co symbolizują wielkanocne potrawy : chleb, chrzan, sól, jajka, kiełbasa i wędlina, baba wielkanocna, baranek wielkanocny .
· Zapisz na świątecznej kartce życzenia z okazji Świąt Wielkanocnych . ćw. 3 s.90 – prześlij zdjęcie tego zadania do oceny |
· Przeczytaj uważnie zadania ze s. 46-47 w podręczniku. · Wykonaj ćw. 1 i 2 ze s.40 (Karty ćwiczeń), a chętni ćw. 4 s.41 |
Wykonaj dowolną pracę plastyczną o tematyce wielkanocnej. Możesz skorzystać z załączonych wzorów albo wg własnego pomysłu |
Środa 8.04. |
· Przeczytaj uważnie tekst „Świąteczne zwyczaje” –karta pracy 1 (załącznik – plik Wielkanoc- Święta wielkanocne) oraz odpowiedz ustnie na pytania pod tym tekstem. · Obejrzyj prezentację „Jajo”- załącznik · Przeczytaj tekst „Pisanki, kraszanki” oraz wiersz „Pisanki” na s. 99 w podręczniku. · Wykonaj Kartę pracy 3 i 4- załącznik – plik Wielkanoc- Święta wielkanocne – dla chętnych · Dokonaj opisu koszyczka wielkanocnego- karta pracy 5 – przepisz do zeszytu. |
Poznajemy jednostkę czasu – kwadrans Wpisz do zeszytu do matematyki Lekcja, data , a pod spodem kwadrans = 15 minut dwa kwadranse= pół godziny trzy kwadranse = 45 minut cztery kwadranse = 1 godzina · Przeczytaj zadania w podr. na s. 48-49. · Wykonaj ćw. 1 i 3 s. 42 (Karty pracy) |
Posłuchaj piosenki „Pisanki”.
W ramach zajęć w.fizycznego posprzątaj swój pokój i pomóż rodzicom w pracach przedświątecznych. |
Życzę Wam powodzenia. Jeżeli ktoś nie zdąży wykonać wszystkich zadań przewidzianych na dany dzień, niech się nie przejmuje, na pewno uda się innego dnia. Starajcie się planowo wykonywać zadania, które chcę Wam ocenić. Przysyłajcie mi do oceny tylko te zadania, które wskazałam w rozpisce.
Pracujcie i bawcie się dobrze. Pozdrawiam i życzę sukcesów.
Wasza wychowawczyni Jolanta Wabno
P.S
Od poniedziałku mamy też szkołę w telewizji ( dla klasy II w TVP Rozrywka w godz. 8.00-9.00) Zaglądajcie na stronę naszej szk
Kl. II b – Religia
Temat: Rekolekcje wielkopostne
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Witam Was! W tym roku Wielki Post przeżywamy trochę inaczej niż zwykle. Nie możemy bezpośrednio uczestniczyć w Eucharystii, nabożeństwach Drogi krzyżowej czy Gorzkich Żali. Podobnie jest ze szkolnymi rekolekcjami, które co roku przeżywaliśmy właśnie w tym czasie tzn. przed Wielkim Tygodniem. Dlatego zachęcam wszystkich do korzystania z rekolekcji online, które zostały przygotowane z myślą o Was. „ Rekolekcje z Narnii” to świetna propozycja dla naszej duszy na ostatnie dni Wielkiego Postu. Życzę owocnych przeżyć rekolekcji i pozdrawiam serdecznie. Poniżej podaję link do „ Rekolekcji z Narnii”.
Więcej szczegółów na stronie internetowej telewizji oraz Facebooku Synaj.tv. i na kanale na YouTube.
Katecheza do uzupełnienia w podręczniku nr.54 str.160.
Temat: Przeżywamy Wielki Tydzień.
Wydarzenia liturgiczne oraz tradycje, które przeżywamy w Wielkim Tygodniu, pomagają nam coraz głębiej rozumieć sens świąt Zmartwychwstania Pańskiego, a także przeżywać w sposób bardziej świadomy.
- Zadanie w podręczniku:
- Wklej w odpowiednie miejsca w tabelce na stronie obok wydarzenia z życia Jezusa i dopasuj do nich wydarzenia liturgiczne np. :
Dzień tygodnia | Wydarzenie z życia Jezusa | Wydarzenia liturgiczne |
Niedziela Palmowa | Obrazek przedstawiający wjazd Jezusa do Jerozolimy | Obrazek przedstawiający dziecko z palmą. |
Wielki Czwartek | Obrazek przedstawiający Ostatnią Wieczerzę | Obrazek przedstawiający Mszę Świętą |
Wielki Piątek | Obrazek przedstawiający Jezusa niosącego krzyż | Obrazek przedstawiający Drogę krzyżową ulicami miasta. |
Wielka Sobota | uzupełnij samodzielnie korzystając z naklejek | uzupełnij samodzielnie |
Niedziela wielkanocna | uzupełnij samodzielnie | uzupełnij samodzielnie |
- Jakie znasz tradycje wielkanocne? Wklej naklejki z dodatku.
- Zadanie: Postaraj się w okresie Świąt wielkanocnych pozdrawiać swoich bliskich słowami: Chrystus zmartwychwstał! Alleluja!
– Prawdziwie zmartwychwstał! Alleluja!
Naucz się tych słów na pamięć .
Wam i waszym Rodzicom, Rodzeństwu życzę zdrowych, radosnych i błogosławionych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego. Zapewniam o mojej pamięci w modlitwie. S. Bernadetta
https://www.youtube.com/watch?v=6QtZHxcBqhE
Język Angielski
Dear classes 2 a, 2 b and 2 cJ (Drogie klasy 2)
Mam nadzieję, że dobrze bawiliście się w domu z językiem angielskim w tamtym tygodniu.
Czy już umiesz nazwać części ciała po angielsku?
Na razie opuścimy dalszy materiał w rozdziale 4 ( czyli naukę co komu dolega itp.) będę to realizować z Wami jak się spotkamy w szkole, albo w klasie 3.
Na ten tydzień proponuję:
- Przypomnij sobie piosenkę COLIN’S LOST HIS SHOES- zaśpiewaj ją, możesz wymyślić do niej swój własny układ choreograficzny (czyli pokazywanie) tekst masz wklejony do zeszytu, nagranie powysyłam Rodzicom na założone przez Nich grupy.
- Na stronie 50 w podręczniku, masz grę BUGS BOARD GAME, możesz wymyślić do niej własne zasady, a możesz po prostu rzucać kostką i ruszać pionkiem do przodu określoną na kostce liczbę pól, mówić na głos słówko i starać się odnaleźć je na obrazkach planszy. Możesz liczyć czas w jakim jesteś w stanie przejść całą planszę i zapisywać swoje rekordy.
- Po nagraniu, które wyślę Rodzicom postaraj się ładnie powtórzyć pare słówek dotyczących jedzenia ze str. 52 w podręczniku, w zeszycie narysuj obrazki przedstawiające następujące wyrazy (może już je znasz?)
– soup (zupa)-
-salad (sałatka)-
-pizza (pizzaJ)-
-pasta (makaron)-
-chips (frytki)-
-meatballs (klopsiki, pulpety)
– cabbage (kapusta)
Te słówka możesz odsłuchać i poćwiczyć na https://quizlet.com/pl/399665230/bugs-team-2-unit-5-flash-cards, (lub w szukaj wpisz nazwę naszego podręcznika Bugs team 2 a nastepnie szukamy rozdziału 5) i już mamy obrazki, ich tłumaczenie i głośnik, który naciskamy i powtarzamy po nagraniu, żeby sobie utrwalić.
- Wytnij karty UNIT 5 , lesson 2, Mini-flashacards i może z rodzeństwem, może z Rodzicem, jeśli będą mogli, zagraj za pomocą tych kart, w którąś z gier, które gramy na lekcjach np.’Piotruś”, „Co zginęło? (pamiętasz- kładziemy karty na stół , jedna osoba zamyka oczy a druga zabiera jedną karte (bądź więcej) i ta osoba otwiera oczy i musi odgadnąć Co zginęło- najlepiej jeśli nazwy będziemy podawać po angielskuJ)
Pamiętaj , aby naszym zwyczajem schować później karty do podpisanej (FOOD-unit 5) koperty, tak, aby nam nie zginęłyJ
- Wykonaj zadania 1 i 2 na str. 50 w ćwiczeniach.
Do you like…? – Czy Ty lubisz…?
Yes, I do. (Tak, lubię) / No, I don’t. (Nie, nie lubię)
Dla chętnych: Bardzo fajnie te pytania i odpowiedzi możesz sobie utrwalić śpiewając piosenki
https://www.youtube.com/results?search_query=do+you+like+broccoli+ice+cream+song
(jest ich cała seria-można śpiewać do woli i przy okazji uczyć się wielu nowych słówek-polecam, kiedyś pokazywałam Wam na lekcji i Wam się podobały).
MIŁEJ ZABAWY, NAUKI I DUŻO ZDROWIA ŻYCZĘ!
W razie problemów z angielskim, proszę o kontakt ewelinas83@wp.pl lub przez Messenger Ewelina Mikrut
Materiały dla uczniów klasy IIb w ramach nauczania zdalnego od 26.03 do 1.04. 2020 r.
Data | Edukacja polonistyczna | Edukacja matematyczna |
Codziennie | Ćwicz czytanie. Zachęcam do przeczytania lektury „Karolcia”( w załączniku wysłanym do uczniów) | Ćwicz tabliczkę mnożenia i dzielenia oraz dodawanie i odejmowanie pamięciowe w zakresie 100. |
Czwartek 26.03. |
Wykonaj ćw. 1 i 2 s. 70 (Karty ćwiczeń). Pokoloruj kwiaty wg instrukcji podanej w ćw.3 s.70. Przeczytaj wiersz „Czupiradło”s.78(podr.) oraz wiersze „Wiosna” i „Pomylona wiosna”s.79. Wykonaj ćw.4,5 i 6 s. 71(Karty ćwiczeń) Naucz się czytać wierszy „Wiosna” i „Pomylona wiosna” – na środę 1.04. Dla chętnych- Rozwiąż wiosenne rebusy. ( w załączniku dla uczniów) |
Poznajemy cechy prostokątów. Przeczytaj zadania ze s. 35 (podr. cz.2). Wykonaj zad.2 i 3 (na podst. Figur z zad.1) Wykorzystując model kąta prostego zrób ćw.1 i 2 s. 29(Karta ćwiczeń) Dla chętnych ćw.3 s. 29 W zeszycie napisz Lekcja, data i przepisz informacje z ramki Zapamiętaj! |
Piątek 27.03. |
Przeczytaj opowiadanie „Rower” i odpowiedz na pytania: – Dlaczego rodzice Mikołaja nie chcieli kupić mu roweru? – Jaki postawili warunek? – Czego dowiedział się Mikołajek o swoim tacie? Wykonaj ćw. 1 s.72. Przeczytaj Dobre rady s.81 (podr.). Wykonaj ćw. 2 i 3 s. 72 (Karty ćwiczeń) i prześlij mi zdjęcia tych wykonanych przez ciebie ćwiczeń.
|
Wykonaj w zeszycie zad. 1,2,4 s. 37 (podr.) Dla chętnych zad. 5 i 6. Zrób ćw. 1,2,3 s.30 (Karty ćwiczeń) |
Poniedziałek 30.03 |
W podr. na s. 83 przeczytaj wiersz „Jak się nie bać ortografii?” W zeszycie napisz Lekcja, data, przepisz wyrazy z h niewymiennym. Zaznacz te litery kolorem czerwonym. Wykonaj ćw. 4 i 5 ze s. 73 (Karty ćwiczeń). Dla chętnych: Polecenie z kropką w ćw.5. UWAGA: Wyrazy bliskoznaczne, to wyrazy o podobnym znaczeniu. |
Przeczytaj zadania i zagadki kalendarzowe ze s. 38-39 (podr.) Wykonaj ćwiczenia ze s. 31 Możesz pobawić się na stronie www.matzoo.pl – klasa 2 Temat: Miesiące |
Wtorek 31.03 |
Wspólnie z rodzicami przeczytajcie tekst w podr. s.84-85 i spróbujcie odpowiedzieć na pytania pod tekstem. Wykonajcie ćw. 1 i 2 s.74 (Karty ćwiczeń) |
Zapoznajcie się ze sposobem Bartka na dodawanie liczb dwucyfrowych- podr.s.40. Wykonaj w zeszycie zad. 3 i 5 (podr.), a w Kartach ćwiczeń ćw.2,3 i 4 s.32- Prześlij mi zdjęcia wykonanych zadań. Dla chętnych ćw. 5 s.32 i ćw. 7 s.33. |
Środa 1.04 |
Obejrzyj mapkę z narysowaną trasą wycieczki rowerowej i uzupełnij tekst odpowiednimi nalepkami z wyrazami. ćw.3 s. 75 |
Zapoznaj się ze sposobem Kasi na dodawanie liczb dwucyfrowych w podr. s.41. Wykonaj kartoniki (polecenie z kropką), które pomogą ci w obliczeniach. Zrób w zeszycie zad.3, a chętni zad.4 s.41 (podr.). Poćwicz obliczenia w ćw.1,2 i 4 s.34 oraz 7 s.35 (Karty ćwiczeń) |
- Proszę o potwierdzenie otrzymania przesłanych materiałów – najpóźniej do czwartku do godz. 9.00.
- Niektóre zadania wykonywane w domu będą oceniane. W związku z tym proszę o przesyłanie zdjęć wykonanych przez dzieci zadań ( wskazanych przeze mnie w ogólnej rozpisce) za pomocą aplikacji Messenger. WhatsApp lub na skrzynkę pocztową. Jeżeli ktoś nie ma takiej możliwości, to proszę , aby dzieci okazały mi te zadania po powrocie do szkoły.
- Jeżeli któreś dziecko nie zabrało do domu podręczników, można je pobrać ze strony wsip.pl/pomagamy-w-nauce-z-domu
- W środę 1.04 chętnie posłucham jak czytacie przygotowane wiersze, dlatego do niektórych z Was zadzwonię w godzinach 10.00- 12.00 ( Najchętniej przez Messenger)
- W przypadku pytań lub wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny od czwartku 26.03
– dzieci w godzinach 9.00-13.00
– rodzice w godz. 16.00-18.00
Mój telefon : 605203660
Życzę powodzenia i pozdrawiam . Wasza wychowawczyni Jolanta Wabno
JĘZYK ANGIELSKI
Moje drogie drugoklasistki/Moi drodzy drugoklasiści!
W klasie lepiej nam razem bawić się, a przy okazji uczyć, ale w domu też możecie miło spędzić czas z językiem angielskim. Mam dla Was pare propozycji na ten tydzień:
- Załączam naszą ostatnią piosenkę, odtwórzcie ją sobie, pokazujcie i śpiewajcie (może razem z rodzeństwem)
One nose, one mouth, one head , one neck. (wskazujemy na części naszego ciała-nos, buzia, głowa, szyja)
Keep moving, keep moving. (maszerujemy w miejscu- Ruszamy się)
Two eyes, two ears, two arms, two legs. (wskazujemy na części naszego ciała-2 oczy, 2 uszy, 2 ręce , 2 nogi)
Keep moving, keep moving. (maszerujemy w miejscu- Ruszamy się)
Five fingers, five toes, ten fingers, ten toes. (wskazujemy na części naszego ciała-5 palców u rąk, 5 palców u nóg, 10 palców u rąk, 10 palców u nóg) -pamiętacie nasz podskok? J
- Z zeszycie napisz: I’ve got (ja mam) two….. (i napisz po przecinkach te części ciała, które mamy w liczbie mnogiej np.: I’ve got two legs, two eyes, ten fingers …………
I’ve got one… (i napisz po przecinkach te części ciała, które są tylko jedne) np.: I’ve got one mouth, one head, one nose…………….
- Możesz sobie poćwiczyć wymowę części ciała na https://www.helloangielski.pl/rozmowki/czesci-ciala-po-angielsku/
Są tam też nazwy części ciała, których się nie uczyliśmy, mogą sobie je utrwalać dodatkowo uczniowie chętni.
- Jeśli masz taką możliwą zagraj sobie w angielską grę. Wpisz w Google : treetops fun zone, a następnie wejdź w game zone (jest tam dużo fajnych gier, które bawią i uczą)
i wybierz cos dla siebie,lub kliknij na treetops 2 (niebieska książka) a tam wejdź na PAIRS, MAZE lub IMAGE MATCHING. Możesz nawet codziennie spędzić choć pare minut bawiąc się i ćwicząc angielski w ten sposób.
- DLA CHĘTNYCH w ćwiczeniach str.46
- Przez ten tydzień utrwalcie sobie nazwy części twarzy i ciała (jeśli myli Ci się jak piszemy dany wyraz, poćwicz go pisząc go w zeszycie np. 5 razy, wtedy lepiej zapamiętasz.).
- Miłej nauki i dużo zdrówkaJ
W razie pytań lub wątpliwości, Rodzic może do mnie napisać ewelinas83@wp.pl lub przez komunikator Messenger – Ewelina Mikrut
Katecheza 22, str. 70
Katecheza
Temat: Sumienie głosem Boga.
Treści nauczania – wymagania szczegółowe
Wiedza: Uczeń wyjaśnia, co to jest sumienie; uczeń uzasadnia, że sumienie to dar od Boga, o który należy dbać.
Umiejętności: Uczeń wybiera dobro w codziennym życiu.
- Rozwiąż krzyżówkę, a poznasz nazwę daru, który otrzymaliśmy od Pana Boga.
Podaję rozwiązanie krzyżówki, ponieważ nie ma treści opowiadania w podręczniku ucznia.
Krzyżówka. Uzupełnij.
- Smok
- Kulka
- Miecz
- Zięba
- Drzewo
- Dziewczyny
- Miasto
- Zamek
Hasło: SUMIENIE
- Zadanie . Narysuj jedną wybraną rzecz, która pomaga Ci kształtować sumienie np. : modlitwa, dobre uczynki, posłuszeństwo wobec rodziców, sumienne wykonywanie swoich obowiązków.
- Zapamiętaj.
Sumienie jest to wewnętrzny głos w człowieku, który wzywa do tego, by bezwzględnie czynił dobrze i bezwzględnie unikał zła. Jest zdolnością odróżnienia jednego od drugiego. W sumieniu mówi do nas Bóg.
Pytania:
- Co to jest sumienie?
- Do czego wzywa nas wewnętrzny głos w sumieniu?
- Kto mówi w sumieniu do człowieka?
Katecheza 23, str. 72
Temat: Bóg miłosiernym Ojcem.
Treści nauczania – wymagania szczegółowe
Wiedza: Uczeń opowiada przypowieść o miłosiernym ojcu; uczeń wyjaśnia, co to jest miłosierdzie Boże.
Umiejętności: Uczeń dziękuje Bogu za Jego miłosierdzie.
- Teks z Ewangelii św. Łk 15,11-32Pewien człowiek miał dwóch synów. Młodszy z nich rzekł do ojca: „Ojcze, daj mi część majątku, która na mnie przypada”. Podzielił więc majątek między nich. Niedługo potem młodszy syn, zabrawszy wszystko, odjechał w dalekie strony i tam roztrwonił swój majątek, żyjąc rozrzutnie. A gdy wszystko wydał, nastał ciężki głód w owej krainie i on sam zaczął cierpieć niedostatek. Poszedł i przystał do jednego z obywateli owej krainy, a ten posłał go na swoje pola żeby pasł świnie. Pragnął on napełnić swój żołądek strąkami, którymi żywiły się świnie, lecz nikt mu ich nie dawał. Wtedy zastanowił się i rzekł: Iluż to najemników mojego ojca ma pod dostatkiem chleba, a ja tu z głodu ginę. Zabiorę się i pójdę do mego ojca, i powiem mu: Ojcze, zgrzeszyłem przeciw Bogu i względem ciebie; już nie jestem godzien nazywać się twoim synem: uczyń mię choćby jednym z najemników. Wybrał się więc i poszedł do swojego ojca. A gdy był jeszcze daleko, ujrzał go jego ojciec i wzruszył się głęboko; wybiegł naprzeciw niego, rzucił mu się na szyję i ucałował go. A syn rzekł do niego: „Ojcze, zgrzeszyłem przeciw Bogu i względem ciebie, już nie jestem godzien nazywać się twoim synem”. Lecz ojciec rzekł do swoich sług: „Przynieście szybko najlepszą szatę i ubierzcie go; dajcie mu też pierścień na rękę i sandały na nogi! Przyprowadźcie utuczone cielę i zabijcie: będziemy ucztować i bawić się, ponieważ ten mój syn był umarły, a znów ożył; zaginął, a odnalazł się”. I zaczęli się bawić. Tymczasem starszy jego syn przebywał na polu. Gdy wracał i był blisko domu, usłyszał muzykę i tańce. Przywołał jednego ze sług i pytał go, co to ma znaczyć. Ten mu rzekł: „Twój brat powrócił, a ojciec twój kazał zabić utuczone cielę, ponieważ odzyskał go zdrowego”. Na to rozgniewał się i nie chciał wejść; wtedy ojciec jego wyszedł i tłumaczył mu. Lecz on odpowiedział ojcu: „Oto tyle lat ci służę i nigdy nie przekroczyłem twojego rozkazu; ale mnie nie dałeś nigdy koźlęcia, żebym się zabawił z przyjaciółmi. Skoro jednak wrócił ten syn twój, który roztrwonił twój majątek z nierządnicami, kazałeś zabić dla niego utuczone cielę”. Lecz on mu odpowiedział:
„Moje dziecko, ty zawsze jesteś przy mnie i wszystko moje do ciebie należy. A trzeba się weselić i cieszyć z tego, że ten brat twój był umarły, a znów ożył, zaginął, a odnalazł się”
Na podstawie tekstu biblijnego napisz cechy miłosiernego ojca np.: kochający, łaskawy itp…
- Napisz, co zrobił ojciec, gdy zobaczył powracającego syna.
- Wzruszył się,
- Wybiegł naprzeciw syna,
Pozostałe uzupełnij samodzielnie korzystając z podanego tekstu biblijnego.
- Pod ilustracją (obraz Pana Jezusa miłosiernego) napisz słowa, które znajdują się na obrazie.
Pozdrawiam serdecznie. S. Bernadetta
Materiały przekazane uczniom klasy IIb do wykonania w domu od 12.03. do 25.03.2020 r.
Data | Edukacja polonistyczna | Edukacja matematyczna | Edukacja muzyczna |
Codziennie | Codziennie czytaj 15-20 minut dowolny tekst, np. wypożyczoną książkę. Opowiedz rodzicom lub rodzeństwu o czym przeczytałeś/aś. | Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 50 (wszyscy), a chętni w zakresie 100. | Ćwicz codziennie grę na flecie poznanych dźwięków i próbuj zagrać piosenkę. Chętnie posłuchamy po powrocie do szkoły. |
Czwartek-12.03. | Przeczytaj tekst „Wolontariusze”P3 s.56; wykonaj ćwiczenia s.50-51. | Wykonaj zadania ze s. 25 w Kartach ćwiczeń. | |
Piątek-13.03. | Odpowiedz na pytania do tekstu ze s.60-61; wykonaj ćwiczenia 2,3,4,4 s. 52-53. | Zrób zadania ze s. 26 | |
Poniedziałek – 16.03. | Wykonaj ćw. 1 s. 52 i n podstawie tego tekstu spróbuj opisać swojego pupila(psa, kota…). Zapisz tekst w zeszycie do ed. polonistycznej. |
Dziś czekają na ciebie zadania na s.27. Powodzenia. |
|
Wtorek-17.03. | Przeczytaj z rodziną inscenizację „Co się wydarzyło w sklepie Małe zoo” z podziałem na role; nadaj tytuły obrazkom w ćw.1 s.54. | Wykonaj zad. na s.34 w podręczniku oraz ćw. 1, 2 na s. 28 (ćwiczenia). | |
Środa-18.03. | Narysuj na kartce z bloku ilustrację swojego pupila. Zapisz w zeszycie jak najwięcej wyrazów z liter wyrazu WETERYNARZ. | Zrób zad. 1 na s.86 ( zadania dodatkowe) | |
Czwartek-19.03. | Zapisz jak największą liczbę czasowników i rzeczowników kojarzących się z psem. | W zeszycie ułóż zadanie tekstowe o psie do działania : 25+ 8 = . Zapisz treść zadania, jeżeli to możliwe narysuj rysunek, rozwiąż (działanie, może być graf, drzewko), zapisz odpowiedź. Pamiętaj o podkreśleniu danych i pytania odpowiednimi kolorami. | |
Piątek-20.03. | Przeczytaj tekst o wiośnie s.76-77 i wykonaj zad.1,2,3 pod tekstem. | Wykonaj ćw.3 na s. 28 | |
Poniedziałek- 23.03. | Wykonaj ćw.1,2 i 3 ze s. 68 w Kartach ćwiczeń. | W zeszycie ułóż zadanie tekstowe o psie do działania : 32-7 = . Zapisz treść zadania, jeżeli to możliwe narysuj rysunek, rozwiąż (działanie, może być graf, drzewko), zapisz odpowiedź. Pamiętaj o podkreśleniu danych i pytania odpowiednimi kolorami. | |
Wtorek- 24.03. | Wykonaj kartę pracy Wiosenne poszukiwania oraz ćw. 4,5 i 6 ze s. 69. | Poćwicz obliczenia pamięciowe pracując na stronie Internetowej matzoo.pl | |
Środa-25.03. | Poćwicz pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznym. Możesz skorzystać ze stron Internetowych np. dyktanda.online , dyktanda.net |
W wolnym czasie i w miarę możliwości sprzętowych polecam korzystanie z poniższych linków i aplikacji dla dzieci. Wesołej zabawy!
- mat zoo.pl
- pisupisu.pl
- eduzabawy.com
- szaloneliczby.pl
Możecie też rozwijać swoje talenty wykonując prace plastyczne o tematyce wiosennej. Polecam wiosenne owady z rolek na stronie miastodzieci.pl
TRZYMAJCIE SIĘ ZDROWO Wasza wychowawczyni
Język angielski
Proszę, abyście powtarzali sobie słówka, które do tej pory się uczyliśmy: nazwy jedzenia, dni tygodnia, pory roku, liczby, kolory, zwierzęta, nazwy pomieszczeń w domu, nazwy ubrań, nazwy części ciała i twarzy. Możecie robić różne zadania z rozdziału 4, które nie będą sprawiały Wam trudności, wszystko omówię i utrwalę z Wami jak się zobaczymy. Pamiętajcie, że warto spędzać czas z językiem angielskim utrwalając sobie wymowę i znaczenie słówek dzięki www.quizlet.pl, tak jak Wam pokazywałam na lekcji, wpiszecie tam (w szukaj) nazwę naszego podręcznika czyli BUGS TEAM 2 i można ćwiczyć słówka i zwroty z rozdziałów 1-4. Możecie również grać sobie w gry i wykonywać różne fajne zadania: wpiszcie w Google: treetops fun zone i tam korzystajcie z poziomu 2 ale można też odświeżyć sobie wiadomości z poprzednich części, są tam filmiki, gry i piosenki.
MIŁEJ NAUKI i DUŻO ZDRÓWKA WAM ŻYCZĘ!!!
Ewelina Mikrut