Klasa 2c

Praca zdalna  od 23.06 – 25.06.2020 r.

Data

Edukacja polonistyczna

Edukacja matematyczna

Codziennie

Codziennie czytaj 30min

Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia do 50.

23.06.2020r.

(Wtorek)

Podr.ed.pol.str. 95-96

Ćwiczenia Ed.pol. 85-86(ćw.1,3,4)

 

Poćwiczę tabliczkę mnożenia

 

24.06.2020r.

(Środa)

Podr.ed.polo.str 100-103

Ćwiczenia Ed.pol. 91 ćw 1,

92ćw 6, 94ćw. 5

 

https://view.genial.ly/5edf3cb2fa7f690d0c882d4c/presentation-czekamy-na-lato?fbclid=IwAR13vIQD2P452jNCNl5FoyvUOvD_gtRXA4-LqN7AUtAGz1PJVEcXQfL4YkU

https://view.genial.ly/5eda9474c4c47d0d72cdbc80/presentation-geometria?fbclid=IwAR3lDppSw-kFzLQx7aKKwUI_QgPr9t7c10UtjmosEy9V_myIxsiVp6TAlqU

25.06.2020r.

(Czwartek)

Podr.ed.polo.str.104-105

Ćwiczenia Ed.pol. 94-95

(ćw.1,3,5)

 

https://view.genial.ly/5ede62f1e675bf0d8ecf07a5/presentation-umiejetnosci-matematyczne-cz4?fbclid=IwAR0gVdKqgO9CJnYGO4JjSvdxuqqOVN_8qbPMxBc9u3O5x8QlvG

JĘZYK ANGIELSKI 

Moje drogie uczennice/ moi drodzy uczniowie!

  Rok szkolny dobiega końca. Bardzo ładnie cały rok uczyliście się języka angielskiego, znacie wiele słówek, piosenek, gier. Dziękuję za Waszą naukę i chęci. Dziękuję serdecznie Waszym kochanym Rodzicom, dzięki którym udało nam się razem przebrnąć przez naukę zdalną! Odpoczywajcie! Dużo zdrowia i radości na wakacje życzę! Do zobaczenia we wrześniu!

A oto pare propozycji z języka angielskiego na te trzy dni:

Oddaliście już podręczniki, ale zostały Wam jeszcze ćwiczenia, możecie dokończyć pare ćwiczeń w ramach powtórzenia i utrwalenia wiadomości:

Strony 82, 83, 84, 85

Jeśli chcecie poćwiczyć na Internecie, wpiszcie na youtube.com Bugs team 2 i wyskoczy Wam dużo filmików, piosenek, powtórki słówek, wybierzcie to co Was interesuje.

Pamiętajcie, że na stronach 92 i 93 w Waszych ćwiczeniach znajdują się teksty piosenek i historyjek, a nagrania do nich możecie znaleźć tutaj: https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

Szkoła podstawowa klasy 1-3, Bugs team 2- Pupil’s audio 1, Pupil’s audio 2 i Pupil’s audio 3- POBIERZ.

ENJOY  ENGLISH

Praca zdalna  od 8.06 – 19.06.2020 r.

Data Edukacja polonistyczna Edukacja matematyczna
Codziennie Codziennie czytaj 30min Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia do 50.

8.06.2020r.

(Poniedziałek)

Podr.ed.polo.str. 84-86

Ćwiczenia Ed.pol. 75-76(ćw.1,3,4)

 

Poćwiczę tabliczkę mnożenia; link

https://www.facebook.com/groups/218301398996890/permalink/730725804421111/

9.06.2020r.

(Wtorek)

Podr.ed.polo.str 88-89

Ćwiczenia Ed.pol. 79-80

(ćw.1,2,3)

 

Karta pracy str.83

ćw. nr .1,2,

 

10.06.2020r.

(Środa)

Podr.ed.polo.str.90-91

Ćwiczenia Ed.pol. 81-82

(ćw.1,4,5)

 

Karta pracy str.84

ćw. nr .1,

 

 15.06.2020r.

(Poniedziałek)

Podr.ed.polo.str.92-93

Ćwiczenia Ed.pol. 83-84

(ćw.1,2,6)

Karta pracy str.85

ćw. nr .1,

 

19.06.2020r.

(Piątek)

Podr.ed.polo.str. 94-95

Ćwiczenia Ed.pol. 85-86

(ćw.1,3,4)

Karta pracy str.86

ćw. nr .1,2,

 

JĘZYK ANGIELSKI

LESSON

Topic: I ride a bike in the park.

Cele: słuchanie historyjki,  rozpoznawanie i nazywanie aktywności fizycznych, opisywanie gdzie się wykonuje aktywności fizyczne, mówienie rymowanki

Utrwalenie poznanych słówek.

!!!Przepisz proszę do zeszytu słówka wraz z tłumaczeniem:

swim- pływać

walk- spacerować

play football- grać w piłkę nożną

ride a bike- jeździć na rowerze

roller-skate- jeździć na rolkach

  • Odsłuchaj wymowy słówek, nagranie 3.44 i powtórz po nagraniu.
  • Na naszej lekcji będziemy się razem uczyć rymowanki ze strony 67, nagranie numer 3.45.
  • Będziemy również razem wykonywać zadanie 4 ze strony 70 z podręcznika.
  • Przed naszą lekcją proszę Cię abyś przepisał/przepisała te pięć czynności z  dzisiejszej lekcji do zeszytu oraz wykonał/wykonała ćwiczenie 1 i 2 z ćwiczeń na stronie 64, sprawdzimy razem na lekcji.

Dla chętnych: Jeśli lubisz rysować to obok każdej z tych 5 czynności, przedstaw siebie jak ją wykonujesz. Jestem pewna, że zrobisz to pięknieJ Podczas rysowania możesz pobawić się w tłumaczenie zdań jak to robiliśmy na lekcji np.: I walk in the park. – Ja spaceruje w parku. I play football in the sports centre.- Ja gram w piłkę nożną w centrum sportu. I swim in the swimming pool. – Ja pływam w basenie.

LESSON

Topic: Revision – unit 6. (Powtórzenie wiadomości z rozdziału 6).

Cel: powtórzenie i utrwalenie wiadomości z rozdziału 6.

Razem na lekcji będziemy wykonywać różne ćwiczenia powtórzeniowe, utrwalające poznany w rozdziale 6 materiał: NAZWY MIEJSC: museum, funfair, cinema, sports centre, park, water park, zoo, swimming pool, NAZWY CZYNNOŚCI: swim, walk, roller-skate, ride a bike, play football, PYTANIE: Do you want to go to the…? ODPOWIEDŹ: Yes, I do. / No, I don’t.  PYTANIE: Is there…in town? (Czy znajduje się…w miasteczku?) ODPOWIEDŹ: Yes, there is. (Tak, jest/ znajduje się) / No, there isn’t. (Nie nie ma, nie znajduje się).

Dużo zdrowia, miłej zabawy i do zobaczenia na wspólnej nauceJ

Katecheza

Temat: Mój świadomy udział we Mszy Świętej.

 Scenariusz katechezy w poniższym linku.

https://view.genial.ly/5ed51725a230970d291d959f/interactive-image-interactive-image

Pozdrawiam.

Katecheza

Temat: Cuda Pana Jezusa.

Scenariusz katechezy w poniższym linku.

https://view.genial.ly/5ea04800075c7c0dc0dd9fb4/interactive-image-cuda-pana-jezusa

X tydzień 1.06 – 5.06.2020 r.

Data Edukacja polonistyczna Edukacja matematyczna
Codziennie Codziennie czytaj 30min Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia do 50.

1.06.2020r.

(Poniedziałek)

Podr.ed.polo.str. 74-75

Ćwiczenia Ed.pol. 65-66(ćw.1,3,4)

 

Podręcznik z matemat.str.88 ,zadanie 3.

2.06.2020r.

(Wtorek)

Podr.ed.polo.str 76-77

Ćwiczenia Ed.pol. 67-68

(ćw.1,4,5)

 

Karta pracy str.80

ćw. nr .1,2,

 

3.06.2020r.

(Środa)

Podr.ed.polo.str. 78-79

Ćwiczenia Ed.pol. 69-70

(ćw.1,4,5)

 

Karta pracy str.81

ćw. nr .1,

 

 4.06.2020r.

(Czwartek)

Podr.ed.polo.str.80-81

Ćwiczenia Ed.pol. 71-72

(ćw.1,2,5)

Karta pracy str.82

ćw. nr .1,

 

5.06.2020r.

(Piątek)

Podr.ed.polo.str. 82-83

Ćwiczenia Ed.pol. 73-74

(ćw.1,3,4)

Podręcznik z matemat.str.92 ,zadanie 2.

JĘZYK ANGIELSKI,  Ewelina Mikrut

Lesson 01.06.2020

Topic: The holiday surprise song – uczymy się śpiewać piosenkę.

Moi drodzy dziś pierwszy czerwca czyli Dzień Dziecka- po angielsku to Children’s DayJ

Wszystkiego najlepszego z okazji Waszego Święta! Happy Children’s Day!

W tym rozdziale uczymy się nazw różnych miejsc- wy już świetnie pamiętacie te nazwy.

Dlatego możemy się nauczyć razem piosenki ‘’The holiday surprise song” na lekcji online.

Posłuchaj nagrania 3.40

!!! Przepisz do zeszytu pierwszą zwrotkę:

It’s a holiday surprise, (To wakacyjna niespodzianka)

Close your eyes. (Zamknij oczy)

Wait and see. (Poczekaj i zobacz)

Where are we? (Gdzie my jesteśmy?)

It’s the water park. (to jest park wodny)

W całej piosence będą 4 zwrotki, słowa we wszystkich zwrotkach są takie same, różni się tylko to podkreślone przeze mnie słówko (w pierwszej zwrotce jest water park, w drugiej zoo, w trzeciej funfair a w czwartej animal park).

W ćwiczeniach na stronie 63 wykonaj ćw. 1, Dokończ rysunki i podpisz je wyrazami z ramki.

Oraz ćw. 2 – uzupełnij zdania wyrazami z ramki. Dwa wyrazy nie pasują do żadnego rysunku.

Dla chętnych: ćw.1 i 2 na str. 62

Lesson, 05.06.2020,  Topic: Revision. Powtórzenie.

Moi drodzy powtórzcie proszę słówka z rozdziałów 1-4. (Podaję Wam linki do zgadywanek Annie, jeśli któreś słówko się nam zapomniało to powtórzcie po nagraniu na głos)

https://www.youtube.com/watch?v=n98xVg3OclA&list=PLDee6s2yAuvsE0Rd0fRVwK3_nWLaSxh-o&index=1

https://www.youtube.com/watch?v=C4K1qhkCEOU&list=PLDee6s2yAuvsE0Rd0fRVwK3_nWLaSxh-o&index=2

https://www.youtube.com/watch?v=kjGWINaFEXc&list=PLDee6s2yAuvsE0Rd0fRVwK3_nWLaSxh-o&index=3

https://www.youtube.com/watch?v=gpDTSKgH8oA&list=PLDee6s2yAuvsE0Rd0fRVwK3_nWLaSxh-o&index=4

Nie przysyłajcie zdjęć zadań, sprawdzimy je razem. Do zobaczenia! Trzymajcie się zdrowo!

Religia

Katecheza 38 – Temat: Zesłanie Ducha Świętego.

Rozpocznij katechezę modlitwą do Ducha Świętego: Duchu Święty, który oświecasz..

Na długo przed swoim odejściem do nieba Pan Jezus obiecał: „Ja będę prosił Ojca a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze” (J 14,16).

Pocieszycielem nazwał Jezus Ducha Świętego, który jest trzecią Osobą Trójcy Świętej. Duch Święty jest Bogiem, nie możemy Go zobaczyć. Dlatego Apostołowie, którzy pierwsi otrzymali dar Jego obecności w sercu, widzieli tylko i odczuwali pewne znaki obecności Ducha Świętego.

            Odczytanie tekstu z Pisma Świętego:

„Kiedy nadszedł wreszcie dzień Pięćdziesiątnicy, znajdowali się wszyscy razem na tym samym miejscu.  Nagle dał się słyszeć z nieba szum, jakby uderzenie gwałtownego wiatru, i napełnił cały dom, w którym przebywali.  Ukazały się im też języki jakby z ognia, które się rozdzieliły, i na każdym z nich spoczął jeden.  I wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym, i zaczęli mówić obcymi językami, tak jak im Duch pozwalał mówić” (Dz 2,1-4).

            Można też obejrzeć film Zesłanie Ducha Świętego. Komentarz Gienka Washable –

https://youtu.be/xqh5RBysD_I

            Wykonaj teraz ćwiczenie w podręczniku na str. 117 – nad każdą z osób przedstawionych na obrazku narysuj ognisty płomień – znak obecności Ducha Świętego i pokoloruj rysunek.

Gdy Duch Święty zstąpił na Apostołów poczuli oni wewnętrzną siłę i odwagę, wyszli przed Wieczernik i do zebranych ludzi zaczęli głosić Słowo Boże. Mówili tak pięknie, odważnie i mądrze, że wiele tysięcy ludzi się nawróciło. Całą mądrość, rozum i męstwo Apostołowie otrzymali od Ducha Świętego.  

            Pamiątkę tego wydarzenia obchodzimy 50 dni po Zmartwychwstaniu Pana Jezusa (stad nazwa Pięćdziesiątnica). Wypada ona zawsze w niedzielę. Nazywa się świętem Zesłania Ducha Świętego. To święto jest także nazywane Zielonymi Świątkami.

            Od chwili chrztu świętego Duch Święty mieszka w każdym z nas, jest zawsze z nami, pomaga nam dobrze zrozumieć naukę Pana Jezusa. Obdarza nas różnymi darami, a także opiekuje się całą Rodziną Bożą – Kościołem. Co czyni Duch Święty w Kościele?

Odpowiedź na to pytanie otrzymasz wykonując ćwiczenie w podręczniku na str. 117 – uzupełniając zdanie odpowiednimi wyrazami z naklejek.

Posłuchaj piosenki Arki Noego – Duchu Święty pocieszaj mnie:

https://youtu.be/4NSRi_uyQhw

Katecheza 35 – Temat: Bóg uzdrawia w sakramentach.

Pomódl się słowami piosenki religijnej: Przepraszam, Cię Boże skrzywdzony w człowieku..

https://www.youtube.com/watch?v=xd6Dayh6KcY

Gdy jesteśmy chorzy idziemy do lekarza. Mamy lekarzy o różnych specjalnościach. Np. gdy boli nas ząb idziemy do dentysty, gdy boli nas gardło albo ucho idziemy do laryngologa, gdy boli nas oko albo słabo widzimy idziemy do okulisty itd.

Pan Jezus jest również lekarzem, nie tylko naszych ciał, ale także naszych dusz. On dokonuje naszego uzdrowienia w sakramentach. Szczególnie w sakramencie pokuty i pojednania oraz w sakramencie namaszczenia chorych.

Sakrament pokuty i pojednania – sakrament ten nazywamy także sakramentem pojednania, przebaczenia, nawrócenia lub spowiedzi. Błądzimy, gubimy się, grzeszymy, jednak Bóg zawsze oczekuje na nas z wielką miłością. Zawsze nas przyjmuje, gdy wracamy, i przebacza nam grzechy. Człowiek uzyskuje przebaczenie grzechów, gdy się nawróci, a kapłan w imię Boże wypowie nad nim formułę rozgrzeszenia. Warunkami każdej spowiedzi są: rachunek sumienia, żal za grzechy, mocne postanowienie poprawy, szczera spowiedź i zadośćuczynienie Panu Bogu i bliźniemu (Por. Youcat 225-232)

Sakrament namaszczenia chorych – ten sakrament może przyjąć każdy wierzący człowiek, w różnym wieku, którego zdrowie znajduje się w poważnym niebezpieczeństwie. Namaszczenie chorych można przyjmować wielokrotnie. Udziela się go poprzez namaszczenie świętym olejem czoła i rąk, czemu towarzyszą odpowiednie modlitwy. Namaszczenie chorych obdarza człowieka pociechą, pokojem i siłą oraz ściśle jednoczy z Chrystusem (Por. Youcat 245-246).

Teraz wykonaj ćwiczenie w podręczniku na str. 106 – uzupełnimy tekst wyrazami z ramki.

Sakrament pokuty i pojednania

Dziś Anioł – nie ukrywam – ku mojej radości

Zaproponował podróż z grzechu do wolności

I wrota mego serca przed Panem otwieram.

Lecz nim przystąpię szczerze do konfesjonału,

Rozważam moje grzechy dokładnie, pomału.

Jezus poprzez kapłana daje Ci rozgrzeszenie.

Zmazuje wszystkie twe grzechy, każde przewinienie.

Nogi same mnie niosą przed stopnie ołtarza.

Serce rwie się do Boga. Jak echo powtarza

Słowa pełne miłości, pełne uwielbienia

Za cud świętej spowiedzi – łaskę przebaczenia.  

Sakrament namaszczenia chorych

Moja kochana babcia była poważnie chora.

Poprosiłem Anioła, aby coś poradził,

A on na to spokojnie, bym księdza sprowadził,

Który udzieli babci sakramentu chorych.

Gdy przyszedł ksiądz do babci wraz z Panem Jezusem,

Mama nakryła stolik bielutkim obrusem,

Na którym stał krzyż, świeca i woda święcona.

Kapłan poświęcił pokój i z wielkim skupieniem

Wspólnie z nami modlił się o babci uzdrowienie.

Położył swoje ręce na babuni skroniach,

A potem ją namaścił na czole i dłoniach.

Pan Bóg widząc ludzką niemoc, daje nam lekarstwo, którym są sakramenty pokuty i pojednania oraz namaszczenie chorych. Kościół nazywa je sakramentami uzdrowienia. W sakramencie pokuty i pojednania Bóg – Lekarz uzdrawia duszę człowieka z grzechów, natomiast w sakramencie namaszczenia chorych dodaje sił do przezwyciężenia bólu i cierpienia.

Jako pracę domową wykonaj ćwiczenie na str. 105 – podpisz rysunki, a także ćwiczenie na str. 107 – narysuj symbole sakramentów uzdrowienia (np. przy sakramencie chorych może to być łózko z chorą osobą, a przy sakramencie pokuty i pojednania – konfesjonał z fioletową stułą – podobnie jak to masz na str. 105).

Naucz się 5 warunków dobrej spowiedzi.

Posłuchaj piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=ACi_JUeFBhU

Pozdrawiam Was serdecznie.

IX tydzień do 25 maja – 29 maja 2020 r.

Data Edukacja polonistyczna Edukacja matematyczna
Codziennie Codziennie czytaj 30min Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia do 50.

25.05.2020r.

(Poniedziałek)

Podr.ed.polo.str. 62-63

Ćwiczenia Ed.pol. 57-58(ćw.1,2,4)

 

Podręcznik z matemat.str.86 ,zadanie 2.

26.05.2020r.

(Wtorek)

Podr.ed.polo.str 64-65

Ćwiczenia Ed.pol. 59-60

(ćw.1,3,4)

 

Karta pracy str.77

ćw. nr .1

 

27.05.2020r.

(Środa)

Podr.ed.polo.str. 66-67

Czytanka na ocenę.

Karta pracy str.78

ćw. nr .2,

 

 28.05.2020r.

(Czwartek)

Podr.ed.polo.str.68-69

Ćwiczenia Ed.pol. 61-62

(ćw.1,2,5)

Podręcznik z matemat.str.88, ćw. 1 do zeszytu.

 

29.05.2020r.

(Piątek)

Podr.ed.polo.str. 70-72

Ćwiczenia Ed.pol. 63-64

(ćw.2,3,4)

Karta pracy str.79

ćw. nr .1

 

JĘZYK  ANGIELSKI

Lesson, Topic: Holiday surprise- wakacyjna niespodzianka.

Pamiętacie ostatnio na naszej lekcji online uczyliśmy się słówek związanych z wakacjami.

!!!Przepiszcie je  proszę do zeszytu:

  • cinema– kino
  • funfair– wesołe miasteczko
  • zoo – zoo J (inna jest wymowa- [zu:])
  • water park – park wodny
  • swimming pool – basen
  • sports centre– centrum sportu, ośrodek sportowy
  • museum – muzeum

Odsłuchaj nagranie numer 3.30, powtarzaj po nagraniu, żeby poćwiczyć i zapamiętać prawidłową wymowę tych słówek.

W ćwiczeniach wykonaj zadanie 1 na stronie 60. (Podpisz wyrazami z ramki miejsca wskazane na planie miasta) Możesz narysować te symbole obok odpowiednich słówek w zeszycie.

Lesson, Topic: Let’s go! – Chodźmy!

Napisz proszę w zeszycie:

Do you want to go to the……? – Czy chciałabyś/ Czy chciałbyś iść do…….?

Przykład:

  • Do you want to go to the funfair? – Czy chciałabyś/ chciałabyś iść do wesołego miasteczka?
  • W ćwiczeniach wykonaj zadanie 1 na str. 61, uzupełnij pytania na podstawie symboli wpisz wyrazy oznaczające poznane przez nas miejsca.
  • Piosenki będziemy się uczyć razem i wtedy dokończymy drugą część tego zadania.
  • Wiem, że lubicie naklejać naklejki dlatego proszę o zrobienie zadania 2 na stronie 61, Dokąd chciałbyś/chciałabyś pójść? Wklej naklejki (które znajdują się w środku ćwiczeń w odpowiednie ramki).
  • Dla chętnych: Wybierz z każdej ramki jedno miejsce i napisz w zeszycie dialog według podanego wzoru.

Pięknie i pilnie pracujecie- jestem z Was bardzo dumna! To tyle moi drodzy, do zobaczenia na wspólnej nauce i zabawie onlineJ

Katecheza – Temat: Pan Jezus wstępuje do nieba

Rozpocznij katechezę od modlitwy słowami Aktów cnót boskich: Wierzę w Ciebie Boże żywy….

Na naszych spotkaniach wielokrotnie mówiliśmy o różnych wydarzeniach z życia Pana Jezusa. Dziś opowiemy o kolejnym ważnym wydarzeniu. Po swoim zmartwychwstaniu Pan Jezus przez 40 dni ukazywał się Apostołom i swoim najbliższym. Czterdziestego dnia zaprowadził swych uczniów na górę, aby tam się z nimi pożegnać przed odejściem do nieba.

Święty Łukasz w swojej Ewangelii tak opisuje to wydarzenie:

„Wtedy oświecił ich umysły, aby rozumieli Pisma,  i rzekł do nich: «Tak jest napisane: Mesjasz będzie cierpiał i trzeciego dnia zmartwychwstanie, w imię Jego głoszone będzie nawrócenie i odpuszczenie grzechów wszystkim narodom, począwszy od Jerozolimy. Wy jesteście świadkami tego.  Oto Ja ześlę na was obietnicę mojego Ojca. Wy zaś pozostańcie w mieście, aż będziecie przyobleczeni mocą z wysoka».

                        Potem wyprowadził ich ku Betanii i podniósłszy ręce błogosławił ich.  A kiedy ich błogosławił, rozstał się z nimi i został uniesiony do nieba. Oni zaś oddali Mu pokłon i z wielką radością wrócili do Jerozolimy,  gdzie stale przebywali w świątyni, <wielbiąc i> błogosławiąc Boga”.

Pan Jezus, który pokonał śmierć i grzech przebywa z Ojcem w niebie. Żywy i zwycięski rządzi całym wszechświatem i opiekuje się nim.

Uroczystość Wniebowstąpienia Pana Jezusa obchodzimy 40 dni po Wielkanocy. Jest to bardzo radosne święto, gdyż cieszymy się chwałą i zwycięstwem Jezusa. Jednocześnie dziękujemy Mu za to, że jest obecny wśród nas tu na ziemi. I chociaż Go nie widzimy możemy się z Nim spotkać we Mszy Świętej w modlitwie i na katechezie. Zachęcam was do częstszych spotkań z Jezusem, a w sposób szczególny do udziału we Mszy świętej w tę piękną uroczystość.

Polecam do obejrzenia Wniebowstąpienie Pana Jezusa. Komentarz do Ewangelii (Gienek Washable) – https://youtu.be/SZ838zG_F6k

Posłuchaj piosenki zespołu Promyczki Dobra Niebo to 

https://www.youtube.com/watch?v=JclFXky3YLE

Ze strony https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-962-wniebowstąpienie-jezusa.html       pobierz obrazek i pokoloruj – wklej pod tematem lekcji w zeszycie.

(Rysunek przedstawiający Wniebowstąpienie Pana Jezusa  możesz wykonać również samodzielnie)

                   Katecheza 33 – Temat: Stół Słowa i Stół Chleba.

 Rozpoczynając katechezę pomódl się słowami piosenki: Siedem – małe tgd

https://www.youtube.com/watch?v=rqnxLJxz6M8

 Lub „ Jezus jest tu…”.

https://www.youtube.com/watch?v=XQ8g4xbyRHo

Miejscem szczególnym spotkania z Jezusem jest kościół. Kościół to dom Boży. W nim jest miejsce, gdzie dniem i nocą przebywa żywy i prawdziwy Pan Jezus. To miejsce nazywa się tabernakulum. Przy nim pali się wieczna lampka, która przypomina wchodzącym do kościoła, że jest to miejsce święte. Pan Jezus zapewniał, że z nami pozostanie mówiąc: „Oto jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata”.

Oprócz tabernakulum, gdzie mieszka Pan Jezus, w kościele mamy jeszcze takie dwa wyjątkowe miejsca. Pierwsze z nich to ołtarz – stół Chleba.

Ołtarz jest:

  • – znakiem Chrystusa
  • – znakiem Krzyża, na którym Chrystus złożył siebie w ofierze za zbawienie świata,
  • – stołem ofiarnym, na którym Chrystus czyni obecną swoją Ofiarę złożoną na Krzyżu,
  • – stołem świątecznym uczty przygotowanej przez Chrystusa, miejscem, na którym wierni składają swoje troski i trudy,
  • – źródłem, z którego wierni otrzymują „nową moc ducha na dalszą drogę życia”.

Z tego stołu karmimy się Ciałem Jezusa Chrystusa. Ze względu na jego świętość, okazujemy mu szacunek w następujący sposób: ołtarz nakrywamy białym obrusem i ozdabiamy kwiatami, przed ołtarzem wykonujemy głęboki skłon, ksiądz na początku i na końcu każdej Mszy Świętej całuje ołtarz.

            Drugie wyjątkowe miejsce to ambona – stół Słowa, z którego Bóg karmi nas swoim słowem. Ambona jest znakiem:

  • – Chrystusa Nauczyciela
  • – Bożej mądrości, skierowanej do każdego z nas,
  • – głoszenia Ewangelii całemu światu.

Z ambony czyta się słowo Boże.

Teraz wykonaj ćwiczenie w podręczniku na str. 100 dokończymy zdania (Przy ołtarzu Chrystus karmi nas swoim Ciałem. Przy ambonie Chrystus karmi nas swoim słowem). Po wykonaniu tego ćwiczenia na str. 101 – dorysujemy drugą połowę, lustrzane odbicie rysunku, i uzupełnimy podpisy. Teraz na ołtarzu narysuj kielich i patenę, a na ambonie lekcjonarz.

 

 

 

Zapamiętaj:

 Ołtarz to stół Chleba, z którego karmimy się Ciałem Jezusa Chrystusa.

Ambona to stół Słowa, z którego Bóg karmi nas swoim słowem.

VIII tydzień nauczania zdalnego 18.05-22.05.2020 r.

Data Edukacja polonistyczna Edukacja matematyczna
Codziennie Codziennie czytaj 30min Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia do 50.

18.05.2020r.

(Poniedziałek)

Podr.ed.polo.str. 52-53

Ćwiczenia Ed.pol. 47-48(ćw.1,3,4)

 

Podręcznik z matemat.str.80-81

Zadanie 4 z 80 str.do zeszytu. Zadanie 5 str.81 do zeszytu. Proszę przesłać do oceny.

19.05.2020r.

(Wtorek)

Podr.ed.polo.str54-55-55

Ćwiczenia Ed.pol. 49-50

(ćw.1,2,3)

Ćw.3 proszę przesłać do oceny.

 

Karta pracy str.74

ćw. nr .2.

Podręcznik z matemat.str.82

Zadanie 1 i 3 do zeszytu.

 

20.05.2020r.

(Środa)

Podr.ed.polo.str. 56-57

Ćwiczenia Ed.pol. 51-52

(ćw.1,3,4)

Ćw.4 proszę przesłać do oceny.

Podręcznik z matemat.str.83

Zadanie  3 i 4 do zeszytu

 21.05.2020r.

(Czwartek)

Podr.ed.polo.str.58-59

Ćwiczenia Ed.pol. 53-54

(ćw.1,2,5)

Karta pracy str.76

ćw. nr .1,2,6,

 

22.05.2020r.

(Piątek)

Podr.ed.polo.str. 60-61

Ćwiczenia Ed.pol. 55-56

(ćw.2,4)

Podręcznik z matemat.str.85

Zadanie 5 i 6.

 

 

JĘZYK  ANGIELSKI

LESSON

Topic: Mój ulubiony posiłek.

!!!Napisz proszę w zeszycie:

  • My favourite meal is…. (tutaj napisz nazwę posiłku np. breakfast/ lunch/ dinner/ tea/ supper)

= Moim ulubionym posiłkiem jest…

    Narysuj talerz, a  na nim to co lubisz jeść najbardziej.

  • Napisz co lubisz jeść:

I like ……and …………

I czego nie lubisz:

I don’t like…..and………

 Pamiętasz nazwy smaków? SWEET , SOUR, SALTY , BITTER

Przepisz zdania i wpisz nazwę smaku.

A lemon is ……

Sugar  is …….

Salt is……

Coffee is…

   LESSON

     Topic: Ćwiczenia utrwalające wiadomości.

  1)  W ćwiczeniach na stronie 58, postaraj się przejść od START do FINISH, poruszając się za pomocą przedstawionych strzałek. Pamiętaj litera na każdym polu jest pierwszą literą kolejnego wyrazu. Wpisz pod spodem wyrazy w kolejności zakreślenia. Jeśli nie jesteś pewien/ pewna pisowni jakiegoś wyrazu, odszukaj go w książce lub zeszycie.

 2)    W ćwiczeniach na stronie 52, w ćwiczeniu 2 odczytaj zapisane od tyłu zamówienia i uzupełnij zdania.

3) Powtarzaj sobie słówka i zwroty, które ostatnio podawałam w lekcji powtórzeniowej z rozdziału 5.

Dla chętnych:

https://www.youtube.com/watch?v=PTcVWLcWFT4

https://www.youtube.com/watch?v=2wfSe0XljwM

To tyle moi drodzy do samodzielnej pracy, prawda, że malutko? 

Zapraszam w środę na lekcję online o 10.15 J Do zobaczenia!!!

 RELIGIA

Katecheza 31 – Temat: Sakramenty wprowadzające w życie chrześcijańskie.

 Rozpocznijmy dzisiejszą katechezę modlitwą do Maryi w intencji uproszenia pokoju na całym świecie. „ Zdrowaś Maryjo…

  Jak już sobie powiedzieliśmy sakramenty to widzialne znaki Bożej miłości i obecności Chrystusa w Kościele. W każdym sakramencie sam Chrystus spotyka się z człowiekiem. Spośród siedmiu sakramentów, Bóg dał nam takie, które wprowadzają w życie chrześcijańskie. Są nimi: chrzest, bierzmowanie i Eucharystia.

Teraz w podręczniku na str. 95 z umieszczonych na obrazkach liter i sylab ułóż nazwy sakramentów wprowadzających w życie i zapisz te nazwy.

Sakramenty wprowadzające w życie chrześcijańskie są ze sobą ściśle związane, gdyż przez nie dokonuje się zjednoczenie z Chrystusem i włączenie we wspólnotę Kościoła.

CHRZEST – jest pierwszym sakramentem. W tym sakramencie Bóg oczyszcza człowieka z grzechu pierworodnego i włącz do wspólnoty ludzi wierzących, czyli Kościoła. Sakrament ten przyjmuje się tylko raz w życiu.

BIERZMOWANIE – jest sakramentem dojrzałości chrześcijańskiej. Do tego sakramentu może przystąpić ten, kto staje się odpowiedzialny za swoją wiarę, żyje według jej zasad i gotowy jest stanąć w jej obronie. Sakrament ten również przyjmuje się tylko raz w życiu.

EUCHARYSTIA (Msza Święta) –jest spotkaniem człowieka z Bogiem we wspólnocie Kościoła, w czasie którego Bóg poucza go swoim słowem i daje mu siebie jako pokarm pod postacią chleba i wina. Sakrament ten można przyjmować wiele razy.

            Korzystając z naklejek wykonamy sobie najpierw ćwiczenie na str. 97 – układamy w odpowiedniej kolejności czynności związane z udzielaniem chrztu świętego:

  1. kapłan wypowiada słowa „…ja ciebie chrzczę w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego” i polewa głowę dziecka wodą święconą,
  2. namaszczenie głowy krzyżmem świętym,
  3. nałożenie białej szaty,
  4. zapalenie świecy od paschału,

Przechodzimy do ćwiczeń na str. 96 – uzupełniamy tekst naklejkami:

Bierzmowanie

Przed nami drugi etap ważny niesłychanie,

A będzie nim sakrament zwany – bierzmowanie,

W długim szeregu młodzież, a przy niej świadkowie

Ksiądz biskup nad głowami już wyciągnął dłonie.

Młodzież, świadkowie – schyleni w pokłonie …

Duch Święty Pocieszyciel w ogromie miłości

Udziela darów rady, męstwa i mądrości,

Pobożności, rozumu i Bożej bojaźni oraz umiejętności.

Biskup namaszcza krzyżmem na czole każdego,

Mówiąc: „Przyjmij znamię daru Ducha Świętego”.

Wielkie Duch Święty dziś rozdał prezenty

I z całym swym bogactwem pragnie w sercach zagościć,

Rozpalać ogień wiary i ogień miłości.

Eucharystia

Przed nami niepojęta tajemnica wiary

Zawarta w sakramencie Najświętszej Ofiary.

Pan Jezus ofiaruje się Ojcu z miłości

Jako okup za grzechy niewiernej ludzkości.

Przemienia chleb i wino w swoją Krew i Ciało,

By się żywym Pokarmem dla człowieka stało.

I prosi Apostołów aby od tej chwili

Tę ofiarę na Jego pamiątkę czynili.

I odtąd, już od wieków, przez ręce kapłana

Pan Jezus jest obecny w każdej Hostii białej,

W niej Jego Człowieczeństwo oraz Bóstwo całe.

Praca domowa – Zapamiętaj nazwy sakramentów wprowadzających w życie chrześcijańskie. A w podręczniku na str. 97 narysuj symbol sakramentu, który już otrzymałeś. Coś podobnego jak w podręczniku na str. 95.

Bardzo proszę o przesłanie zadania ze strony 97 do dnia 23 maja.

 Proszę Rodziców o utrwalenie z dzieckiem wiadomości: O sumieniu: Co to jest sumienie?, o warunkach sakramentu pokuty ( wymienić 5 warunków sakramentu pokuty) i o Sakramentach świętych- ostatnie katechezy. Prześlę test do uzupełnienia z podanego materiału.

Katecheza 32 – Temat: Eucharystia darem Boga

Pomódl się Aktami cnót boskich: „ Wierzę w Ciebie Boże żywy….”

Katechezę rozpoczynamy od przypomnienia wydarzeń, które miały miejsce w Wieczerniku w Wielki Czwartek podczas Ostatniej Wieczerzy.

Możemy obejrzeć film –https://www.youtube.com/watch?v=jK9NeNhxqsc

Lub odczytujemy fragment z Ewangelii według świętego Mateusza (Mt 26,17-20.26-28):

W pierwszy dzień Przaśników przystąpili do Jezusa uczniowie i zapytali Go: «Gdzie chcesz, żebyśmy Ci przygotowali Paschę do spożycia?» On odrzekł: «Idźcie do miasta, do znanego nam człowieka, i powiedzcie mu: „Nauczyciel mówi: Czas mój jest bliski; u ciebie chcę urządzić Paschę z moimi uczniami”». Uczniowie uczynili tak, jak im polecił Jezus, i przygotowali Paschę.

Z nastaniem wieczoru zajął miejsce u stołu razem z dwunastu <uczniami>[…] A gdy oni jedli, Jezus wziął chleb i odmówiwszy błogosławieństwo, połamał i dał uczniom, mówiąc: «Bierzcie i jedzcie, to jest Ciało moje». Następnie wziął kielich i odmówiwszy dziękczynienie, dał im, mówiąc: «Pijcie z niego wszyscy,  bo to jest moja Krew Przymierza, która za wielu będzie wylana na odpuszczenie grzechów”.

Teraz wykonujemy ćwiczenie w podręczniku na str. 98 – uzupełniamy tekst wyrazami z naklejek (Bierzcie i jedzcie, to jest Ciało moje. Pijcie z niego wszyscy, bo to jest moja Krew Przymierza, która za wielu będzie wylana na odpuszczenie grzechów).

Eucharystia jest bardzo ważnym wydarzeniem w życiu każdego chrześcijanina. Możemy się wtedy osobiście spotkać z Jezusem Chrystusem. Wierzymy, że pod postaciami chleba i wina obecny jest Pan Jezus, który ofiarował się za nas już w Wieczerniku. To, co Jezus uczynił w Wieczerniku, dzieje się też podczas Eucharystii, czyli dokonuje się ta sama ofiara i ten sam dar.

Wykonujemy ćwiczenie na str. 99 – odwzoruj drugą część obrazka i pokoloruj całość.

Zapamiętaj – Każda Msza Święta jest Ofiarą Jezusa Chrystusa, którą złożył On za wszystkich ludzi jeden raz na krzyżu. Wówczas wydał za nas swoje Ciało i przelał swoją Krew, które na ołtarzu podczas Eucharystii są obecne pod postaciami chleba i wina.

 Posłuchaj piosenki Magdy Anioł 

Kiedyś wino i chleb https://www.youtube.com/watch?v=kUp6eGtXgzk

 Słowa piosenki.

 Ref:

Kiedyś wino i chleb
Teraz Ciało i Krew
Możesz wierzyć lub nie
To naprawdę dzieje się

Ciągle czekasz na cud
Niespokojny twój duch
A ja przypomnę, że
W ciszy i przy blasku świec
Cud największy dzieje się

Wypatrujesz co dnia
Czekasz na jakiś znak
A ja przypomnę, że
W ciszy i przy blasku świec
Cud największy dzieje się

W-F

Witam. W linku przesyłam kolejną partię materiału dla uczniów.

Gimnastyka korekcyjna – klasy I-VIII:

https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I

Ćwiczenia z przyborami domowymi – klasy V-VIII:

https://www.youtube.com/watch?v=J7Evuks9Fos

Pozdrawiam

Mariusz Kądzielawa

VII tydzień nauczania zdalnego 11.05-15.05.2020 r.

Data Edukacja polonistyczna Edukacja matematyczna
Codziennie Codziennie czytaj 30min Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia do 50.

11.05.2020r.

(Poniedziałek)

Podr.ed.polo.str. 42-43

Ćwiczenia Ed.pol. 37-38 (ćw.1,2,5)

Pozostałe dla chętnych.

 

Podręcznik z matemat.str.77

Karta pracy str.66

ćw. nr 1,2,4

12.05.2020r.

(Wtorek)

Podr.ed.polo.str44-45

Ćwiczenia Ed.pol. 39-40

(ćw.1,2,3)

Dla chętnych 6- do przesłania do oceny.

Podręcznik z matemat.str.78

Wykonaj w zeszycie ćw.nr 2. Proszę przesłać do oceny.

Karta pracy str.67

ćw. nr 1,2,

13.05.2020r.

(Środa)

Podr.ed.polo.str. 46-47

Ćwiczenia Ed.pol. 41-42

(ćw.1,2,3)

Karta pracy str.68

ćw. nr 4,6

 14.05.2020r.

(Czwartek)

Podr.ed.polo.str. 48-51

Ćwiczenia Ed.pol. 43-44

(ćw.1,2,)

Podręcznik z matemat.str.79

Karta pracy str.69

ćw. nr 1,2,4

15.05.2020r.

(Piątek)

Podr.ed.polo.str. 48-51

Ćwiczenia Ed.pol. 43-44

(ćw.4,5,6)

Karta pracy str.71-72

ćw. nr 1,2,7.Pozostałe dla chętnych

JĘZYK ANGIELSKI

LESSON

Topic: Świat jedzenia – smaki. (A world of food- flavours).

Zanim zaczniesz lekcję angielskiego, przygotuj swój podręcznik i zeszyt ćwiczeń.
Książki– dostępne są w wersji elektronicznej na stronie https://anglistaonline.macmillan.pl/.
Nagrania do podręcznika znajdziesz tu: https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia. Będą Ci potrzebne podczas lekcji.

Dziś nauczymy się 4 nazwy smaków. Pod tematem lekcji zapisz proszę słówka (w nawiasach znajdują się linki  do wymowy tych słówek, ich nie przepisuj):

Otwórz ćwiczenia na stronie 71 i posłuchaj nagrania numer 3.55, połącz produkty z ich smakami. Posłuchaj rymowanki A WORLD OF FOOD i powiedz ją na głos.

Wykonaj ćwiczenie 2, zakreśl produkty według kodu kolorów. Dorysuj jeden produkt do każdego smaku i zakreśl go właściwym kolorem.

Dla chętnych:

https://wordwall.net/pl/resource/1881592/food

LESSON

Topic: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 5. (Revision – unit 5)

Razem będziemy wszystko powtarzać i utrwalać na lekcji online w środę. Samodzielnie proszę wykonać stronę 57 w ćwiczeniach. Dla chętnych strona 59 w ćwiczeniach.

Do tej pory w rozdziale 5 nauczyliśmy się następujących słówek i zwrotów:

soup, salad, pizza, cabbage, chips, meatballs, pasta,

I like…/ I don’t like…./ Do you like…? / Yes, I do. / No, I don’t.

Can I have…, please. (np. Can I have some pasta, please?)

Yes, of course.

What’s on the menu today?

breakfast, lunch, tea, dinner, snack, supper

I eat….for…. (np. I eat a sandwich for breakfast.)

Powtarzaj sobie te słówka i zwroty. Dużo zdrowia i do zobaczenia w środę !!!:)

RELIGIA

 Katecheza jest przeznaczona na dwie jednostki lekcyjne.

 Katecheza Święty Jan Paweł II

 Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

 Maj to piękny miesiąc; miesiąc nabożeństw majowych; miesiąc w szczególny sposób poświęcony Maryi. Rozpocznijmy zatem dzisiejszą katechezę modlitwą do naszej Niebieskiej Matki. „ Zdrowaś Maryjo…

W tym roku przypada 100 Rocznica urodzin św. Jana Pawła II. Obecna katecheza na celu przypomnienie osoby tego wielkiego Polaka.

Obejrzyj film – https://www.youtube.com/watch?v=ZIYIkcm5JLE

Po obejrzeniu filmu odpowiedz na pytania . Odpowiedzi należy przesłać do 18.05. 2020 r.

  1. Kiedy i gdzie urodził się Karol Wojtyła?
  2. Jak mieli na imię rodzice Karola Wojtyły?
  3. Kiedy Karol Wojtyła został wyświęcony na księdza?
  4. Podaj datę wyboru Karola Wojtyły na papieża.
  5. Co oznaczają po polsku słowa „Totus Tuus”

Zadanie dodatkowe dla chętnych.

Zachęcam do przygotowania urodzinowego tortu z okazji setnej rocznicy urodzin św. Jana Pawła II według instrukcji.

https://view.genial.ly/5eb1cfb0fce0030d3826914a/guide-urodzinowa-niespodzianka?fbclid=IwAR1L8ADDggpdWGEUXcFUEPOkA7Nc5mphcPZE8x9jfaU6ga1EhIpzwqxQ2_M

Zdjęcia  zadania można przesłać na adres mailowy bedudek@op.pl

Pozdrawiam.

VI tydzień nauczania zdalnego 4.05-8.05.2020 r.

Data Edukacja polonistyczna Edukacja matematyczna
Codziennie Codziennie czytaj 30min Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia do 50.

4.05.2020r.

(Poniedziałek)

Podr.ed.polo.str.30-31

Czytanki

Ćw str.27-28 ćw.1,2,)

Zad.3 do przesłania

Dla chętnych zad.3

Podr.z ed.mat. str.70

Ćw.ed.mat.str.61(ćw.1,2,3). Dla chętnych cw.4.

(Proszę przesłać do oceny)

5.05.2020r.

(Wtorek)

Podr.ed.polo.str. 32-33

Ćwiczenia Ed.pol. 19-20

(ćw.1,3,5)

Dla chętnych zadanie 2 (Zadanie dla chętnych, jeżeli dziecko zrobi proszę przesłać do oceny)

Podr.z ed.mat. str.72-73.

Ćw.ed.mat.str.62(ćw.1,3). Dla chętnych ćw.2,4(Proszę przesłać do oceny).

6.05.2020r.

(Środa)

Podr.ed.polo.str. 36-39

Ćwiczenia Ed.pol. 31-32

(ćw.1,2,4)

Dla chętnych zadanie nr.5,6(wysyłać do oceny)

Podr.z ed.mat. str.74 zad. 3 wykonać w zeszycie i przesłać do oceny

Ćw.ed.mat.str.63(ćw.1,2). Dla chętnych ćw.3.

 7.05.2020r.

(Czwartek)

Ćwiczenia Ed.pol. 34

(ćw.,4,5,6 przesłać do oceny)

Podr.z ed.mat. str.75

Ćw.ed.mat.str.64(ćw.1,2). Dla chętnych cw.3,4(Proszę przesłać do oceny.

8.05.2020r.

(Piątek)

Podr.ed.polo.str. 40-41

Ćwiczenia Ed.pol. 35-36

(ćw.1,2,4)Pozostałe dla chętnych

Edukacja informatyczna

 

Przepisz 2 zwrotki wiersza w Microsoft Word i prześlij do oceny.

Podr.z ed.mat. str.76, zad.4 wykonać w zeszycie i przesłąć do oceny.

Ćw.ed.mat.str.65(ćw.1,2,5). Dla chętnych ćw.3(Proszę przesłać do oceny.

Religia, jezyk angielski

V tydzień nauczania zdalnego 23.04-29.04.2020 r.

Data Edukacja polonistyczna Edukacja matematyczna
Codziennie Codziennie czytaj 30min Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia do 50.

23.04.2020r.

(Czwartek)

Podr.ed.polo.str.18-19

Czytanki

Ćwiczenia Ed.pol. 17-18

(ćw.1,3,4,5)Pozostałe dla chętnych

Karta pracy nr 1(przesłać do oceny)

24.04.2020r.

(Piątek)

Podr.ed.polo.str. 20-22

Ćwiczenia Ed.pol. 19-20

(ćw.1,2,3)

Karty pracy nr.2. Proszę zrobić w zeszycie do matematyki(przesłać do oceny).

27.04.2020r.

(Poniedziałek)

Podr.ed.polo.str. 23-25

Ćwiczenia Ed.pol. 21-22

(ćw.1,3,4)

Podręcznik z matemat.zadanie 1 str.66(zadanie do zeszytu)

 28.04.2020r.

(Wtorek)

Podr.ed.polo.str. 25-27

Ćwiczenia Ed.pol. 23-24

(ćw.1,3,4)Cw.2 dla chętnych

Podr.z ed.mat. str.68.

Ćw.ed.mat.str.59(ćw.1,2,3). Dla chętnych cw.4.

29.04.2020r.

(Środa)

Podr.ed.polo.str. 28-29

Ćwiczenia Ed.pol. 25-26

(ćw.1,3,4)Pozostałe dla chętnych

Podr.z ed.mat. str.69, zad. 1(do zeszytu), dla chętnych zad.2,3.

Materiały j. angielski, religia, wf

karta pracy nr.1 matematyka

karty pracy nr.2 matematyka

błedy w postawie

IV tydzień nauczania zdalnego 15.04-22.04.2020 r.

Data Edukacja polonistyczna Edukacja matematyczna
Codziennie Codziennie czytaj 30min Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia do 50.

15.04.2020r.

(Środa)

Podr.ed.polo.str. 4-5

Ćwiczenia Ed.pol. 3-4

(ćw.1,2,6)

Pod.z.ed.mat.str.61

Ćw.z ed.mat.str.52(ćw.1,3)

16.04.2020r.

(Czwartek)

Podr.ed.polo.str. 7

Ćwiczenia Ed.pol. 5-6

(ćw.1,4,5)

Pod.z.ed.mat.str.62-63

Ćw.z ed.mat.str.53(ćw.1,2)

17.04.2020r.

(Piątek)

Podr.ed.polo.str. 8-9

Ćwiczenia Ed.pol. 7-8

(ćw.1,2,4)

Pod.z.ed.mat.str.64-65

Ćw.z ed.mat.str.54-55(ćw.2,4)

 20.04.2020r.

(Poniedziałek)

Podr.ed.polo.str. 10-13

Ćwiczenia Ed.pol. 9-10

(ćw.1,3,4)

Pod.z.ed.mat.str.56-57

Powtarzam(ćw.1,2,3,4,7). Pozostałe dla chętnych.

21.04.2020r.

(Wtorek)

Podr.ed.polo.str. 14-15

Ćwiczenia Ed.pol. 11-12

(ćw.1,3,5)

Podr.z ed.mat. str.66, zad. 1(do zeszytu), dla chętnych zad.4.

22.04.2020r.

(Środa)

Podrecz.z j. pols.16-17

Ćw.15-16(ćw.1,3,6)

Ćw.ed.mat.str.58(ćw.1). Dla chętnych cw.3,4.

III tydzień nauczania zdalnego do 8.04.2020

Data Edukacja polonistyczna Edukacja matematyczna
Codziennie Codziennie czytaj 30min(Najlepiej nasza lekturę Marii Kruger ,, Karolcia”) Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia do 50.

Czwartek

 2.03.2020r.

Podr.ed.polo.str. 96-97

Ćwiczenia Ed.pol. 86-87

(ćw.1,2,4)

Ćwiczenia z Ed.matem.46

(ćw.1,2,)

 Piątek

3.04.2020r.

 Z j.polskiego wykonam kartę pracy nr. 1. Z matematyki wykonam kartę pracy nr.1

 Poniedziałek

 

4.04.2020r.

 

Z j.polskiego wykonam kartę pracy nr. 2

 

Z matematyki wykonam kartę pracy nr.2

 Wtorek

7.04.2020r.

Z j.polskiego wykonam kartę pracy nr. 3

 

Z matematyki wykonam kartę pracy nr.3

 Środa

8.04.2020r.

Podrecz.z j. pols.98-99

Ćw.90(1,2,3,)

Ćw. Str.51(ćw.1,2,3)dla chętnych nr.4

 Zadanie 1

Przepisz tekst do zeszytu. Zwróć uwagę na ortografię. Staraj się napisać starannie.

W pokoju na półce stała krucha figurka baletnicy. Miała jedną nóżkę uniesioną w górę, buzię pomalowaną różową farbką i ręce uroczo splecione nad malusieńką główką. Stała tam od wielu lat i uśmiechała się czarująco. Ale w duchu była smutna, bo czuła się samotna i opuszczona. Oprócz niej w pokoju nie było żadnych innych figurek. Na półkach stały tylko zakurzone książki, tak zarozumiałe, że nie sposób było z nimi uciąć sobie choćby króciutkiej pogawędki.

Zadanie 2

Pokoloruj tym samym kolorem kredki pasujące do siebie pary wyrazów.

zupa słodka kokarda spódniczka
kochany różowa burza wujek
ołówek ogórkowa bułka szybki
gwałtowna krótka zielony samochód

Zadanie 3

Dobierz odpowiednią literę z prawej lub lewej strony tabeli, aby uzupełnić wyraz. Wielkie litery zapisane obok wybranych liter utworzą hasło. Zapisz je.

O U Z….PA Ó Z
R RZ BU….A Ż M
Z Ó B….ŁKA U T
O Ó SAMOCH….D U R
T U OŁ….WEK Ó G
M U OG….RKOWA Ó R
A Ż RÓ….OWA RZ E
F CH KO….ANY H J
F U SP…DNICZKA Ó I
A U W….JEK Ó G

Język angielski – II C

Dear classes 2 a, 2 b and 2 cJ (Drogie klasy 2)

Mam nadzieję, że dobrze bawiliście się w domu z językiem angielskim w tamtym tygodniu.

Czy już umiesz nazwać części ciała po angielsku?

Na razie opuścimy dalszy materiał w rozdziale 4 ( czyli naukę co komu dolega itp.) będę to realizować z Wami jak się spotkamy w szkole, albo w klasie 3.

Na ten tydzień proponuję:

  • Przypomnij sobie piosenkę COLIN’S LOST HIS SHOES- zaśpiewaj ją, możesz wymyślić do niej swój własny układ choreograficzny (czyli pokazywanie) tekst masz wklejony do zeszytu, nagranie powysyłam Rodzicom na założone przez Nich grupy.
  • Na stronie 50 w podręczniku, masz grę BUGS BOARD GAME, możesz wymyślić do niej własne zasady, a możesz po prostu rzucać kostką i ruszać pionkiem do przodu określoną na kostce liczbę pól, mówić na głos słówko i starać się odnaleźć je na obrazkach planszy. Możesz liczyć czas w jakim jesteś w stanie przejść całą planszę i zapisywać swoje rekordy.
  • Po nagraniu, które wyślę Rodzicom postaraj się ładnie powtórzyć pare słówek dotyczących jedzenia ze str. 52 w podręczniku, w zeszycie narysuj obrazki przedstawiające następujące wyrazy (może już je znasz?)

– soup (zupa)-

-salad (sałatka)-

-pizza (pizzaJ)-

-pasta (makaron)-

-chips (frytki)-

-meatballs (klopsiki, pulpety)

– cabbage (kapusta)

Te słówka możesz odsłuchać i poćwiczyć na https://quizlet.com/pl/399665230/bugs-team-2-unit-5-flash-cards, (lub w szukaj wpisz nazwę naszego podręcznika Bugs team 2 a nastepnie szukamy rozdziału 5) i już mamy obrazki, ich tłumaczenie i głośnik, który naciskamy i powtarzamy po nagraniu, żeby sobie utrwalić.

  • Wytnij karty UNIT 5 , lesson 2, Mini-flashacards i może z rodzeństwem, może z Rodzicem, jeśli będą mogli, zagraj za pomocą tych kart, w którąś z gier, które gramy na lekcjach np.’Piotruś”, „Co zginęło? (pamiętasz- kładziemy karty na stół , jedna osoba zamyka oczy a druga zabiera jedną karte (bądź więcej) i ta osoba otwiera oczy i musi odgadnąć Co zginęło- najlepiej jeśli nazwy będziemy podawać po angielskuJ)

Pamiętaj , aby naszym zwyczajem schować później karty do podpisanej (FOOD-unit 5) koperty, tak, aby nam nie zginęłyJ

  • Wykonaj zadania 1 i 2 na str. 50 w ćwiczeniach.

Do you like…? – Czy Ty lubisz…?

Yes, I do. (Tak, lubię)  / No, I don’t. (Nie, nie lubię)

Dla chętnych: Bardzo fajnie te pytania i odpowiedzi możesz sobie utrwalić śpiewając piosenki

https://www.youtube.com/results?search_query=do+you+like+broccoli+ice+cream+song

(jest ich cała seria-można śpiewać do woli i przy okazji uczyć się wielu nowych słówek-polecam, kiedyś pokazywałam Wam na lekcji i Wam się podobały).

MIŁEJ  ZABAWY, NAUKI I  DUŻO ZDROWIA ŻYCZĘ!

W razie problemów  z angielskim, proszę o kontakt ewelinas83@wp.pl lub przez Messenger Ewelina Mikrut

Kl. II c – Religia

Temat: Rekolekcje wielkopostne

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

Witam Was! W tym roku Wielki Post przeżywamy trochę inaczej niż zwykle. Nie możemy bezpośrednio uczestniczyć w Eucharystii, nabożeństwach  Drogi krzyżowej czy Gorzkich Żali. Podobnie jest ze szkolnymi rekolekcjami, które co roku przeżywaliśmy właśnie w tym czasie tzn. przed Wielkim Tygodniem. Dlatego zachęcam wszystkich do korzystania z rekolekcji online, które zostały przygotowane z myślą o Was. „ Rekolekcje z Narnii” to świetna propozycja dla naszej duszy na ostatnie dni Wielkiego Postu. Życzę owocnych przeżyć rekolekcji i pozdrawiam serdecznie. Poniżej podaję link do „ Rekolekcji z Narnii”.

https://www.diecezja.tarnow.pl/index.php/wiadomosci/pola/item/7588-synajtv-zaprasza-na-rekolekcje-szkolne-on-line

 Więcej szczegółów na stronie internetowej telewizji oraz Facebooku Synaj.tv. i na kanale na YouTube.

Katecheza do uzupełnienia w podręczniku nr.54 str.160.

Temat: Przeżywamy Wielki Tydzień.

Wydarzenia liturgiczne oraz tradycje, które przeżywamy w Wielkim Tygodniu, pomagają nam coraz głębiej rozumieć sens świąt Zmartwychwstania Pańskiego, a także przeżywać w sposób bardziej świadomy.

  1. Zadanie w podręczniku:
  2. Wklej w odpowiednie miejsca w tabelce na stronie obok wydarzenia z życia Jezusa i dopasuj do nich wydarzenia liturgiczne np. :

 

Dzień tygodnia Wydarzenie z życia Jezusa Wydarzenia liturgiczne
Niedziela Palmowa Obrazek przedstawiający wjazd Jezusa do Jerozolimy Obrazek przedstawiający dziecko z palmą.
Wielki Czwartek Obrazek przedstawiający Ostatnią Wieczerzę Obrazek przedstawiający Mszę Świętą
Wielki Piątek Obrazek przedstawiający Jezusa niosącego krzyż Obrazek przedstawiający Drogę krzyżową ulicami miasta.
Wielka Sobota uzupełnij samodzielnie korzystając z naklejek uzupełnij samodzielnie
Niedziela wielkanocna uzupełnij samodzielnie uzupełnij samodzielnie
  1. Jakie znasz tradycje wielkanocne? Wklej naklejki z dodatku.
  2. Zadanie: Postaraj się w okresie Świąt wielkanocnych pozdrawiać swoich bliskich słowami: Chrystus zmartwychwstał! Alleluja!

– Prawdziwie zmartwychwstał! Alleluja!

Naucz się tych słów na pamięć .

Wam i waszym Rodzicom, Rodzeństwu  życzę zdrowych, radosnych i błogosławionych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego. Zapewniam o mojej pamięci w modlitwie. S. Bernadetta

https://www.youtube.com/watch?v=6QtZHxcBqhE

II tydzień nauczania zdalnego do 1.04.2020

Klasa II c

Data Edukacja polonistyczna Edukacja matematyczna
Codziennie Codziennie czytaj 30min(Najlepiej nasza lekturę Marii Kruger ,, Karolcia”) Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia do 50.

Czwartek

26.03.2020r.

Pod.ed.polo.str 84-85

Ćwiczenia z ed.pol.str. 74-75

(ćw.1,3)

Pod.ed.mate. 48(Poznajemy jednostkę czasu ,,kwadrans”)

Bardzo proszę przeanalizować ćwiczenia ze strony 48-49 w podręczniku.

Piątek

 27.03.2020r.

Podr.ed.polo.str. 86-87

Ćwiczenia Ed.pol. 76-77

(ćw.1,3,5)

Ćwiczenia z Ed.matem.42

(ćw.1,2,3)

Poniedziałek

30.03.2020r.

Pod.ed.polo.str 88-89

Ćwiczenia z ed.pol.str. 80-81

(ćw.3,5,6)

Ćw .mate. 43(ćw.2,3,4)

Wtorek

 31.03.2020r.

Podr.ed.polo.str. 90-91. ,93. Ćwiczenia Ed.pol. 80-81

(ćw.3,4,5)

Ćw.matem. str.44 cw.nr.1

Środa

1.04.2020r.

Pod.ed.polo.str 94-95

Ćwiczenia z ed.pol.str. 84-85

(ćw.1,3,6)

Ćw .ed.mate. str.45(cw.2,3 dla chętnych 1)

.

Czwartek

 2.03.2020r.

Podr.ed.polo.str. 96-97

Ćwiczenia Ed.pol. 86-87

(ćw.1,2,4)

Ćwiczenia z Ed.matem.46

(ćw.1,2,)

JĘZYK  ANGIELSKI 

Moje drogie drugoklasistki/Moi drodzy drugoklasiści!

W klasie lepiej nam razem bawić się, a przy okazji uczyć, ale w domu też możecie miło spędzić czas z językiem angielskim. Mam dla Was pare propozycji na ten tydzień:

  • Załączam naszą ostatnią piosenkę, odtwórzcie ją sobie, pokazujcie i śpiewajcie (może razem z rodzeństwem)

One nose, one mouth, one head , one neck. (wskazujemy na części naszego ciała-nos, buzia, głowa, szyja)

Keep moving, keep moving. (maszerujemy w miejscu- Ruszamy się)

Two eyes, two ears, two arms, two legs. (wskazujemy na części naszego ciała-2 oczy, 2 uszy, 2 ręce , 2 nogi)

Keep moving, keep moving. (maszerujemy w miejscu- Ruszamy się)

Five fingers, five toes, ten fingers, ten toes. (wskazujemy na części naszego ciała-5 palców u rąk, 5 palców u nóg, 10 palców u rąk, 10 palców u nóg) -pamiętacie nasz podskok? J

  • Z zeszycie napisz: I’ve got (ja mam) two….. (i napisz po przecinkach te części ciała, które mamy w liczbie mnogiej np.: I’ve got two legs, two eyes, ten fingers …………

I’ve got one… (i napisz po przecinkach te części ciała, które są tylko jedne) np.: I’ve got one mouth, one head, one nose…………….

Są tam też nazwy części ciała, których się nie uczyliśmy, mogą sobie je utrwalać dodatkowo uczniowie chętni.

  • Jeśli masz taką możliwą zagraj sobie w angielską grę. Wpisz w Google : treetops fun zone, a następnie wejdź w game zone (jest tam dużo fajnych gier, które bawią i uczą)

 i wybierz cos dla siebie,lub kliknij na treetops 2 (niebieska książka) a tam wejdź na PAIRS, MAZE lub IMAGE MATCHING. Możesz nawet codziennie spędzić choć pare minut bawiąc się i ćwicząc angielski w ten sposób.

  • DLA CHĘTNYCH w ćwiczeniach str.46
  • Przez ten tydzień utrwalcie sobie nazwy części twarzy i ciała (jeśli myli Ci się jak piszemy dany wyraz, poćwicz go pisząc go w zeszycie np. 5 razy, wtedy lepiej zapamiętasz.).
  • Miłej nauki i dużo zdrówkaJ

W razie pytań lub wątpliwości, Rodzic może do mnie napisać ewelinas83@wp.pl lub przez komunikator Messenger – Ewelina Mikrut

Zapis do zeszytu dla kl. 2 a i c

Katecheza

Temat:  Grzech ciężki i grzech lekki.

Zapamiętaj.

  1. Co to jest grzech ciężki, czyli śmiertelny?

 Grzech ciężki, czyli śmiertelny jest to zupełnie świadome i dobrowolne przekroczenie przykazań Bożych lub kościelnych w rzeczy ważnej.

  1. Co to jest grzech lekki, czyli powszedni?

Grzech lekki, czyli powszedni jest to przekroczenie przykazań Bożych lub kościelnych w małej rzeczy, lub w rzeczy ważnej, ale nie całkiem świadome i dobrowolne.

  1. Co traci człowiek przez grzech ciężki?

Przez grzech ciężki traci człowiek łaskę uświęcającą.

Praca w podręczniku.

Katecheza 21 str.67

Katecheza

Temat:  Zerwana przyjażń.

Treści nauczania – wymagania szczegółowe

 Wiedza: Uczeń wyjaśnia, co to jest grzech; uczeń odróżnia grzechy powszednie od śmiertelnych; uczeń umie wymienić grzechy główne.

Umiejętności: Uczeń potrafi krótko scharakteryzować grzechy główne.

 Dopasuj grzechy główne do ich znaczeń. Naklejki w dodatku.

Siedem grzechów głównych.

  1. Pycha – wywyższanie się ponad innych
  2. Chciwość – chęć posiadania jak najwięcej i zatrzymywania wszystkiego dla siebie.
  3. Nieczystość – brak skromności w myślach , mowie i słowie.

Kolejne dopasuj samodzielnie.

Przy grzechach głównych dopisz ich przeciwieństwa.

Przykład:

  1. Pycha – Przeciwieństwo : pokora
  2. Chciwość – hojność

 Kolejne uzupełnij samodzielnie.

Zadanie .

Naucz się grzechów głównych.

Siedem grzechów głównych:
1. Pycha.
2. Chciwość.
3. Nieczystość.
4. Zazdrość.
5. Nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu.
6. Gniew.
7. Lenistwo.

Katecheza 22,  str. 70

Katecheza

Temat: Sumienie głosem Boga.

Treści nauczania – wymagania szczegółowe

Wiedza: Uczeń wyjaśnia, co to jest sumienie; uczeń uzasadnia, że sumienie to dar od Boga, o który należy dbać.

Umiejętności: Uczeń wybiera dobro w codziennym życiu.

  1. Rozwiąż krzyżówkę, a poznasz nazwę daru, który otrzymaliśmy od Pana Boga.

Podaję rozwiązanie krzyżówki, ponieważ nie ma treści opowiadania w podręczniku ucznia.

Krzyżówka. Uzupełnij.

  1. Smok
  2. Kulka
  3. Miecz
  4. Zięba
  5. Drzewo
  6. Dziewczyny
  7. Miasto
  8. Zamek

Hasło: SUMIENIE

  1. Zadanie . Narysuj jedną wybraną rzecz, która pomaga Ci kształtować sumienie np. : modlitwa, dobre uczynki, posłuszeństwo wobec rodziców, sumienne wykonywanie swoich obowiązków.
  • Zapamiętaj.

Sumienie jest to wewnętrzny głos w człowieku, który wzywa do tego, by bezwzględnie czynił dobrze i bezwzględnie unikał zła. Jest zdolnością odróżnienia jednego od drugiego. W sumieniu mówi do nas Bóg.

Pytania:

  1. Co to jest sumienie?
  2. Do czego wzywa nas wewnętrzny głos w sumieniu?
  3. Kto mówi w sumieniu do człowieka?

I tydzień – 16.03 – 20.03.2020

Data Edukacja polonistyczna Edukacja matematyczna
Codziennie Codziennie czytaj 30min(Najlepiej naszą lekturę Marii Kruger ,, Karolcia”) Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia i dzielenia do 50.

Poniedziałek

16.03.2020r.

Tekst w podręczniku do ed.polonist. str.64-65.

Ćwiczenia z ed.pol.58-59.

Ćwiczenia z ed. matematycznej str. 30-31.

Wtorek

17.03.2020r.

Podręcznik z ed.pol. str.66-67

Ćwczenia z ed. pol.60-61.

Wykonaj doświadczenie ,,Jak powstą kryształki”-67 str w podręczniku.

Pod.ed.mat.str.35

Ćwiczenia ed.mat. str.32-33.

Środa

18.03.2020r.

 

Podr.ed.pol. str 108-109

Ćwiczenia z Ed.polo.62-63

Ćwiczenia z ed.mat. str.34-35.

Czwartek

19.03.2020r.

Pod.ed.polo.str 70-71

Ćwiczenia z ed.pol.str. 64-65

Pod.ed.mat. 38-39

Ćwiczenia ed.mat.str36-37

Piątek 20.03.2020r.

Podr.ed.polo.str. 72-73

Ćwiczenia Ed.pol. 66-67

Pod.ed.mat.str.40-41

Ćwiczenia z Ed.matem.-38-39.

Język angielski.

Drodzy uczniowie klasy 2c 

Proszę, abyście powtarzali sobie słówka, które do tej pory się uczyliśmy: nazwy jedzenia, dni tygodnia, pory roku, liczby, kolory, zwierzęta, nazwy pomieszczeń w domu, nazwy ubrań, nazwy części ciała i twarzy.

Możecie robić różne zadania z rozdziału 4, które nie będą sprawiały Wam trudności, wszystko omówię i utrwalę z Wami jak się zobaczymy.

Pamiętajcie, że warto spędzać czas z językiem angielskim utrwalając sobie wymowę i znaczenie słówek dzięki www.quizlet.pl, tak jak Wam pokazywałam na lekcji, wpiszecie tam (w szukaj) nazwę naszego podręcznika czyli BUGS TEAM 2 i można ćwiczyć słówka i zwroty z rozdziałów 1-4.

Możecie również grać sobie w gry i wykonywać różne fajne zadania: wpiszcie w Google: treetopsfunzone i tam korzystajcie z poziomu 2 ale można też odświeżyć sobie wiadomości z poprzednich części, są tam filmiki, gry i piosenki.

MIŁEJ NAUKI i DUŻO ZDRÓWKA WAM ŻYCZĘ!!!

Ewelina Mikrut

II tydzień – 21.03 – 25.03.2020

Data Edukacja polonistyczna Edukacja matematyczna
Codziennie Codziennie czytaj 30min(Najlepiej nasza lekturę Marii Kruger ,, Karolcia”) Codziennie ćwicz tabliczkę mnożenia do 50.

Poniedziałek

23.03.2020r.

Tekst w podręczniku do ed.polonist. str.76-77

Ćwiczenia z ed.pol.68-69

(ćw.3,4,5,6 bez kropki)

Bardzo proszę przygotować rysunek pt. ,,Pierwsze oznaki wiosny”-technika dowolna.

Ćwiczenia z ed. matematycznej str. 34-35.

(ćw. 1,2,6)

Wtorek

24.03.2020r.

Podręcznik z ed.pol. str.78-79

Ćwiczenia z ed. pol.70-71

(ćw.2,4,5)

 

Pod.ed.mat.str.35

Ćwiczenia ed.matem. str.36-37(ćw.1,2,6)

Środa

25.03.2020r.

 

Podr.ed.pol. str 80-83

Ćwiczenia z Ed.polo.72-73

(ćw.1,2,4)

Zapamiętaj wyrazy z ,,h” niewymiennym.

Ćwiczenia z ed.matem. str.40

(ćw.1,2)

Czwartek

26.03.2020r.

Pod.ed.polo.str 84-85

Ćwiczenia z ed.pol.str. 74-75

(ćw.1,3)

Pod.ed.mate. 48(Poznajemy jednostkę czasu ,,kwadrans”)

Bardzo proszę przeanalizować ćwiczenia ze strony 48-49 w podręczniku.

Piątek

 27.03.2020r.

Podr.ed.polo.str. 86-87

Ćwiczenia Ed.pol. 76-77

(ćw.1,3,5)

Ćwiczenia z Ed.matem.42

(ćw.1,2,3)