Klasa 3a

Plan pracy klasy IIIa na okres 1.06.2020 r. – 5.06.2020 r.

Plan pracy klasy IIIa na okres 25.05. 2020 r. – 29.05.2020 r.

Plan pracy klasy IIIa na okres 18.05. 2020 r. – 22.05.2020 r.

Plan pracy klasy IIIa na okres 11.05. 2020 r. – 15.05.2020 r.

Plan pracy klasy IIIa na okres 4.05. 2020 r. – 8.05.2020 r.

Plan pracy klasy IIIa na okres 23.04.2020r- 29.04.2020 r.

Plan pracy klasy IIIa na okres 15.04.2020r- 22.04.2020 r.

Plan pracy klasy IIIa na okres 02.04.2020r- 08.04.2020r

Witam wszystkich w tygodniu przedświątecznym.

Serdecznie dziękuję za wspaniałą współpracę wszystkim rodzicom. Mimo wielu problemów z przesyłaniem internetowym  zadania zostały mi dostarczone, które sukcesywnie oceniałam. Wszyscy otrzymali informację zwrotną. W ten sam sposób będziemy współpracować w dalszym ciągu. Z tą tylko różnicą, że zadania prześlę również Państwu na Wasze maile, które posiadam dzięki przesyłanym pracom Waszych dzieci.

Dzieciątka  wykonajcie prace , jeżeli nie dacie rady przesłać mi wyznaczonych prac w określonym czasie to spokojnie przesłać je z jedodniowym opóźnieniem.

Prześle na maile rodziców obrazki (jajko na wiele sposobów), chętni uczniowie mogą je wykonć i przesłać na mojego maila lub Messengera fotografie. Otrzymcie wówczas oceny z plastyki.

02.04.2020r Edukacja Wczesnoszkolna

 

 

 

Ogłoszenie – powtórka

 

 

·         Przypomnij sobie co powinno zawierać ogłoszenie, z jakich części się składa.

·         Napisz ogłoszenie   „O zgubionym piesku”, Podkreśl w nim czasowniki.

·         Wykonaj ćwiczenie 4, str.77.

 

 

Edukacja Matematyczna

Obliczam objętość płynów ·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad.1 str. 43.

·         Rozwiąż ćwicz.5,6,7,8,str.35

·         Zadanie dla chętnych

·         Wykonaj kropkę z ćwiczenia 8 str.35

 

03.04.2020r Edukacja Wczesnoszkolna

 

Tajemnicze głosy

(Wpisz temat w zeszycie do środowiska)

·         Przeczytaj tekst z podręcznika str.86 -87.

·         Na podstawie tekstu wypisz w zeszycie do środowiska zwierzęta aktywne:

·         O zmierzchu (wieczorem),

·         Nocą,

·         O świcie. Odpowiedzi na pytania prześlij mailem na adres renia026@o2.pl prześlij dzisiaj – nie wcześniej, nie później

·         Odpowiedz ustnie na pytania 2 (drugiej części tego zadania nie wykonuj),3,5 znajdujące się w podręczniku str. 86,87.

·         Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 str.78.

 

 

Edukacja Matematyczna

 

Przeliczam jednostki czasu zegarowego ·         Przepisz do zeszytu przypomnienia z pomarańczowych ramek podr. str.44 i 45.

·         Pamiętając o tym ile minut ma godzina, wykonaj w zeszycie zadania z podręcznika zad. 3,4 str.44.

 

06.04.2020r Edukacja Wczesnoszkolna

 

 

Powtórzenie wiadomości z gramatyki ·         Wykonaj ćwiczenia 4,5 (kropki nie musisz),6 str.79.

·         Z nazwami zwierząt, które wpisałeś w ćwiczeniu 4, str.79 ułóż trzy zdania.

·         Każdy przymiotnik, który wpisałeś w ćwiczeniu 4 str.79 napisz w stopniu równym, wyższym i najwyższym

·         Np. młody-młodszy-najmłodszy.

 

Edukacja Matematyczna

 

Przeliczam jednostki czasu zegarowego ·         Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 1,2,3,4,5 str. 36
07.04.2020r  

Edukacja Wczesnoszkolna

 

Stroje dawniej i dziś ·         Przeczytaj kartkę z pamiętnika podr. str.88.

·         Odpowiedz ustnie na pytania ze str.89

·         Napisz w zeszycie co według Ciebie znaczy – elegancja i od czego zależy?

·         Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 str. 80

·         Zadanie dla chętnych

·         Znajdź na YouTube nagranie baśni H.Ch. Andersena pt.” Nowe szaty cesarza” i odpowiedz w zeszycie na pytania znajdujące się pod tabelką.

Edukacja Matematyczna

 

Wykonuję obliczenia zegarowe ·         Przeczytaj radę Julki. Podręcznik str.45.

·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad.2, str.45

·         Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 1,2,3,4,5 str.37.

08.04.2020r Edukacja Wczesnoszkolna Wyrazy zastępujące powtórzenia ·         Przeczytaj tekst z podręcznika str.89. Porównaj zdania które znajdują się w tym tekście.

·         Zawsze kiedy pisaliśmy jakiś tekst np. opowiadanie, sprawozdanie, życzenia itp. staraliśmy się unikać powtórzeń.

·         Na podstawie tego tekstu, oraz wskazówek z lekcji wykonaj ćwiczenia 4, str. 81

·         Ułóż zdania tego typu z podanymi niżej wyrazami:

·         sukienka, fartuszek, pasek, parasol.

·         Podaję przykład:

·         Widziałam w sklepie fajną sukienkę. Muszę sobie kupić.

·         Wyrazy z, którymi masz ułożyć zdania i te ,które je zastępują podkreśl innym kolorem.

 Edukacja Matematyczna

 

 

Wykonuję obliczenia zegarowe ·         Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 6,7 str.38, oraz ćwiczenie 1 str.39.

 

  Edukacja Wczesnoszkolna Wielkanoc ·         Przeczytaj wiersz z podręcznika str.98

·         Odpowiedz ustnie na pytanie 3 str.98

·         Wykonaj ćwiczenia 1,2 str.91

 

Pytania dotyczące lektury H. CH Andersena ” Nowe szaty cesarza”

  • Jakim człowiekiem był cesarz?
  • Co robił w ciągu dnia?
  • Kto przybył do jego miasta?
  • Za kogo się podali dwaj podróżni?
  • Kim się stali oszuści?
  • Jakie szaty widział minister i cesarz?
  • Jakimi cechami charakteryzowała się tkanina?
  • Dlaczego nikt nie chciał powiedzieć prawdy cesarzowi?
  • Kto odważył się ją powiedzieć?

Polecam również abyście korzystali w dalszym ciągu z edukacyjnych stron internetowych.

Pozdrawiam!

Wychowawczyni Renata Ciepiela

JĘZYK ANGIELSKI

Drodzy Uczniowie klasy III a!   Witam serdecznie. Kontynuujemy pracę z rozdziałem 5 „Let’s go shopping” (Chodźmy na zakupy). Jeżeli polecenie będzie wymagało przesłania rozwiązania do mnie, to bardzo proszę przesyłajcie go na adres: mwojtyto@wp.pl . Nie bójcie się pytać, jeśli czegoś nie rozumiecie. W temacie wiadomości proszę zawsze podajcie swoje imię i nazwisko.

3.04.2020 r. (piątek)

Lesson

Topic: Bugs Team – a story.

Cel: potrafię zrozumieć historyjkę

Podręcznik s. 54-55

  1. Posłuchajcie historyjki (CD 3 nagranie 13). Możecie też ją obejrzeć na: https://www.macmillaneducationeverywhere.com/
  2. Czy znasz odpowiedzi na pytania:
  3. Gdzie dotarli nasi bohaterowie?
  4. Dokąd prowadzi GPS?
  5. W co Gary chce grać na plaży?
  6. Do jakich sklepów poszli bohaterowie?
  7. Co kupili?
  8. Gdzie była skrzynka (box) i co się w niej znajdywało?
  9. Do czego Molly potrzebny jest gwizdek? Posłuchaj nagrania i sprawdź. (CD 3 nagranie 14)
  10. Przepisz do zeszytu:

boat – łódka

whistle – gwizdek

beach – plaża

Zadanie dla wszystkich: ćw. 1 i 2 s. 52

Dla chętnych:

Sprawdzić w Internecie, gdzie leży Australia i wypisać 10 ciekawych rzeczy (np. miejsca, zwierzęta), które można tam zobaczyć. Wyślijcie mi w mailu na adres: mwojtyto@wp.pl

Zajęcia dodatkowe  – 3.04.2020 r. (piątek)

Zróbcie kartę wielkanocną (Easter card) – wytnijcie z naszych ćwiczeń (kilka stron za naklejkami) jajka (eggs) i króliczka (bunny), pokolorujcie je i przyklejcie w koszyczku (basket). Następnie napiszcie życzenia Radosnych Świąt Wielkanocnych! życzy … (swoje imię) po angielsku czyli Happy Easter! from ….  Zróbcie zdjęcie swojej kartki i wyślijcie na mój Messenger (Monika K Wojtyto) lub email (mwojtyto@wp.pl)

6.04.2020 r. (poniedziałek)

Lesson

Topic: There are two supermarkets on Long Street.

Cel: wiem, kiedy stosować There is /are i wskazywać sklepy

Podręcznik s. 56

  1. Zad 2 s. 56 – pamiętacie historyjkę o wyprawie Robaczków do Australii? Jeśli nie, posłuchajcie jej jeszcze raz (CD 3 nagranie 13). Odpowiedzcie, czy zdania w podręczniku są prawdziwe czy fałszywe?
  2. Przypomnijcie sobie nazwy sklepów:
  1. Przypomnijcie sobie There is / There are:

Zadanie dla wszystkich: ćw. 1 i 53

Dla chętnych:  s. 53  ćw. 2

Monika Wojtyto mwojtyto@wp.pl

Materiały do zdalnego nauczania z religii. Klasa 3, b

 Drodzy rodzice i uczniowie!

Zbliżają się święta Wielkanoce. Wielki Czwartek to dzień ustanowienia sakramentu Eucharystii W miarę możliwości proszę przeczytać dołączony punkt  1 i 2. Znajdują się w nich informacje dotyczące Mszy św. i komunii św. Tabelkę punktu 3 proszę wkleić do zeszytu, przeczytać i utrwalać.

  1. Ostatnia Wieczerza
Kiedy i gdzie odbyła się Ostatnia Wieczerza? O jakiej porze dnia? Ostatnia Wieczerza odbyła się wieczorem w Wielki Czwartek w Wieczerniku.
Kogo zaprosił Pan Jezus na Ostatnią Wieczerzę? Na Ostatnią Wieczerzę Pan Jezus zaprosił Apostołów.
Jakie dwa pokarmy stały się bardzo ważne podczas Ostatniej Wieczerzy? Podczas Ostatniej Wieczerzy ważnymi symbolami stały się chleb i wino.
Co Pan Jezus powiedział o chlebie? Bierzcie, to jest Ciało moje.
Co Pan Jezus powiedział o winie? To jest moja Krew Przymierza, która za wielu będzie wylana.
Do kogo Pan Jezus zwrócił się słowami: „Czyńcie to na moją pamiątkę, prosząc, by sprawowali Eucharystię? Pan Jezus zwrócił się do Apostołów, prosząc, by sprawowali Eucharystię.
  1. Msza Święta
Kiedy sprawowana jest Msza Święta? Msza Święta sprawowana jest codziennie, oprócz Wielkiego Piątku.
Kogo Pan Jezus zaprasza na Mszę Świętą? Pan Jezus na Mszę Świętą zaprasza nas wszystkich.
Jakie słowa o chlebie słyszymy podczas Mszy Świętej? Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy, to jest bowiem ciało moje, które za was będzie wydane.
Jakie słowa o winie słyszymy podczas Mszy Świętej? Bierzcie i pijcie z niego wszyscy: to jest bowiem kielich Krwi mojej nowego i wiecznego przymierza, która za was i za wielu będzie wylana na odpuszczenie grzechów.
Kto obecnie wypełnia słowa Pana Jezusa: „To czyńcie na moją pamiątkę”? Obecnie słowa „To czyńcie na moją pamiątkę” wypełniają kapłani.
  1. Materiały do wklejenia do zeszytu.
Najświętszy Sakrament. 

1. Jest to prawdziwe Ciało i Krew Pana Jezusa pod postaciami chleba i wina.                                               

2. Sakrament ten jest Najświętszy, ponieważ jest w Nim obecny Pan Jezus – żywy i prawdziwy. 

3. Najświętszy Sakrament ustanowił Pan Jezus w Wielki Czwartek w czasie Ostatniej Wieczerzy, aby na zawsze:                                                                          

  • ofiarować się za nas w każdej Mszy św.                      
  • być naszym pokarmem w Komunii św.                       
  • przebywać wśród nas                                                             

4. Miejscem przechowywania Najświętszego Sakramentu jest Tabernakulum.                                     

5.Na znak, że Jezus jest obecny pali się wieczna lampka. 

 

 

 

Plan pracy klasy 3 a
od 26.03.2020r – 01.04.2020r

Witajcie „moje dzieciaki „ ponownie.

  • W dalszym ciągu nie mamy możliwości spotkać się w realu, więc ,żeby Wam się nie nudziło przekazuję nową porcję pracy na następnych parę dni.
  • Widzę, że z poprzednimi zadaniami nie mieliście żadnych problemów to i teraz mam nadzieję, że te z taką samą łatwością wykonacie.
  • Bardzo proszę, abyście w tym okresie wolnym nauczyli się na pamięć tekstu piosenki pt.” Prosimy was o uśmiech” podręcznik str.97. Melodię do tej piosenki znajdziecie wpisując jej tytuł w GOOGLE. Pioseneczkę tę będziemy śpiewać po powrocie do szkoły. Macie bardzo dużo czasu na nauczenie się jej słów, dlatego mam nadzieję, że zaśpiewamy ją tak , żeby cała szkoła nas usłyszała.
  • Przypominam tylko o ciągłych ćwiczeniach w czytaniu, pisaniu, tabliczce mnożenia i dzielenia (w zakresie 100), oraz dodawaniu i odejmowaniu (w zakresie 1000)

Jestem do Waszej dyspozycji  każdego dnia w tych godzinach kiedy odbywają się zajęcia lekcyjne. Oprócz tego codziennie od godziny 17.00 – 18.00.

Zadania, które uczniowie otrzymali do zrobienia na Massengera w ubiegłym tygodniu przesyłają na maila, który podałam. Informacje zwrotne oraz oceny otrzymają na podane maile. W tym tygodniu robimy podobnie.

Data                                   Tematy wpisywane    do zeszytu Zadania
26. 03.2020r. Edukacja Wczesnoszkolna

 

O sympatii Ø  Przeczytaj opowiadanie „Jak zakochałem się w Kaśce Kwiatek” str. 78-79.

Ø  Na podstawie tekstu odpowiedz ustnie na pytania znajdujące się pod tekstem.

Ø  Wykonaj ćwicz. 2 str.73 (kropki nie musisz robić).

Ø  Rozwiąż ćwicz3,4,5 str.74.

Zadanie dla chętnych

Ø  Wyjaśnij w zeszycie znaczenie pojęć darzyć kogoś sympatią, mieć sympatię.

Ø  Zrób w zeszycie opis nowej uczennicy – w taki sposób jak robiliśmy to na lekcji.

Edukacja Matematyczna Wykonuję obliczenia wagowe ·         Przepisz do zeszytu kolorem czerwonym  przypomnienie z pomarańczowej ramki str.41

·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad. 1,2 str.41

·         Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 1,2 str. 32

27.03.2020r. Edukacja Wczesnoszkolna

 

Przepis na wiersz ·         Przeczytaj wiersz pt. „Kocham Cię!” i wiersz pt. „Ucieczka”. Podręcznik str.80

·          Napisz w zeszycie odpowiedzi na pytania:

·         O czym opowiadają wiersze?

·         O jakich uczuciach piszą poeci?

·         Jaki nastrój wywołują te wiersze?

·         Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 1,  str.75

 

Edukacja Matematyczna Wykonuję obliczenia wagowe ·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad.,2,3, str. 42  Rozwiązanie zadania 2,3 prześlij na mojego maila renia026@o2.pl zadanie wyślij dzisiaj – nie wcześniej, nie później

·         Zadanie 5 dla chętnych uczniów

·         Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 1,2,3,4 str. 33

30.03.2020r. Edukacja Wczesnoszkolna

 

Przepis na wiersz c.d. ·         Przeczytaj tekst pt. „Każdy jest poetą” str. 81

·         Ustnie odpowiedz na pytania znajdujące się pod tekstem.

·         Pisemnie odpowiedz na pytania:

·         Czy umiałbyś sam pisać wiersze?

·         O czym trzeba pamiętać, gdy pisze się krótki wiersz?

·         O czym mógłby być Twój wiersz?

·         Co jest dla Ciebie ważne i ciekawe?

·         Rozwiąż zadania 2,3,4. Ćwiczenia     str. 75

·         Zadanie dla chętnych:

Ø  Zabaw się w poetę i napisz samodzielnie krótki wiersz. Możesz przesłać mi go , a na pewno przeczytam.

 

Edukacja Matematyczna Rozwiązuję zadania różne ·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad. 1, str. 48

·         Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 1,2,3,   str.88, oraz ćwiczenie 1 str.89

31.03.2020r. Edukacja Wczesnoszkolna

 

Czego potrzebują rośliny aby rosnąć? ·       Na podstawie doświadczenia, które mieliście wykonać dwa tygodnie temu (należało zasadzić nasiona fasoli) odpowiedz w zeszycie do środowiska na następujące pytania:

·       W który dniu Twoja fasola wykiełkowała?

·       Gdzie stał pojemnik z Twoją roślinką?

·       Jakie podłoże ma Twoja roślina?

·       Na podstawie obserwacji napisz czego potrzebuje roślina do życia?

·       Napisz ile dni ma Twoja roślina i jaką długość osiągnęła?

·       Narysuj w zeszycie do środowiska twoją roślinkę.

Edukacja Matematyczna Rozwiązuję zadania różne ·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad. 12 (2) str.16

·      Rozwiąż zadania. Ćwiczenie  1,2 str.87

·      Zadanie dla chętnych

·      Ćwiczenie 3 str.87

01.04.2020r. Edukacja Wczesnoszkolna

 

Jak zostać poetą ·       Przeczytaj opowiadanie” Rany Julek! O tym jak Julian Tuwim został poetą” podr. str.84 -85

·       Odpowiedz pisemnie na pytania:

·       Czego szukał Julek?

·       Co chciał zrobić Julek?

·       Kogo wezwano do domu?

·       Co robił Julek od wiosny 1911roku?

·       Co stało się z wierszami Julka po wizycie ślusarza? Odpowiedzi na pytania prześlij na mojego maila renia026@o2.pl – – prześlij dzisiaj, nie wcześniej, nie później

·       Wykonaj ćwiczenia 1,2 str.76

Edukacja Matematyczna Obliczam objętość płynów ·         Przepisz do zeszytu innym kolorem przypomnienie :

·         Pół litra i pół litra to 1 litr.

·         Ćwierć litra i Ćwierć litra to pół litra.

·         4 ćwierci litra to 1 litr.

·         Półtora litra to 1 litr i jeszcze pół litra, a to jest 6 ćwierci litra.

·         Wykonaj zadanie 1  z podręcznika str.43. (Nie wykonuj rysunków tylko zapisz równania).

·         Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4 str.34,35.

 

 

Polecam również abyście korzystali z edukacyjnych stron internetowych. Pracowaliśmy na nich podczas zajęć komputerowych. Myślę, że doskonale znacie te strony.

  • dyktanda.online
  • dyktanda.net
  • pisupisu.pl
  • matzoo.pl
  • szaloneliczby.pl
  • matmag.pl

Pozdrawiam Was wszystkich i mam nadzieję, że niebawem spotkamy się w szkole.

Myślami jestem cały czas z Wami wszystkimi. Jest mi bardzo miło, bo kontaktujecie się ze mną przez Messagera pokazując mi swoje zadania i” fasole”.

Kontaktujemy się  w dalszym ciągu przez Messengera, telefonicznie lub przez maila renia026@o2.pl

Proszę abyście korzystali ze strony internetowej

gov.pl – Jak już będziesz na tej stronie wchodzisz w „Zdalne lekcje-Zdalne lekcje – Portal Gov.pl.

Po prawej stronie zobaczysz zakładki szkoła podstawowa szkoła średnia itd. – wybierasz szkoła podstawowa.

W tej zakładce znajdują się klasy – ty wybierasz klasę 3, następnie wchodzisz w plan lekcji, gdzie widoczne są poszczególne dni. Wybierasz jeden z nich rozwijasz i wchodzisz sobie w „Materiały dodatkowe”. Życzę owocnej pracy.

Wasza wychowawczyni

Renata Ciepiela

Język angielski

Witam Was wszystkich serdecznie. Od dzisiaj powolutku zabieramy się do przerabiania nowego działu 5  „Let’s go shopping” (Chodźmy na zakupy). Tylko tym razem online. Na prawdziwe zakupy też się lepiej nie wybierać J

Postaram się najdokładniej jak potrafię przedstawić Wam nowe wiadomości, a Was będę prosić o pamięciowe opanowanie tego materiału oraz wykonanie kilku ćwiczeń. Jeżeli będziecie mieli pytania, to piszcie na adres mailowy: mwojtyto@wp.pl

W temacie wiadomości podajcie swoje imię, nazwisko i klasę.

Będę Wam pisać na zielono, co trzeba przepisać do zeszytu. (W zeszytach oczywiście piszecie niebieskim / czarnym piórem). Pozostałe informacje to moje objaśnienia.

27.03.2020 r. (piątek)

  • Lesson
  • Topic: Let’s go shopping (Chodźmy na zakupy)
  • Cel: znam nazwy sklepów po angielsku

Podręcznik s. 52

  1. Popatrzcie na obrazki w zad. 2. Posłuchajcie i powtarzajcie nazwy sklepów. Wskazujcie je palcem na obrazkach. (CD 3 nagranie 5)

2.Przepiszcie nazwy sklepów do zeszytów:

  • toy shop – sklep z zabawkami
  • bakery – piekarnia
  • pet shop – sklep zoologiczny
  • bookshop – księgarnia
  • sweet shop – sklep ze słodyczami
  • shoe shop – sklep z butami
  • clothes shop – sklep z ubraniami
  • market – targ
  • supermarket – supermarket
  1. Otwórzcie ćwiczenia na stronie 50. Posłuchajcie rymowanki „I like shopping” i zróbcie ćw. 1 i 2.

(CD 3 nagranie 7)

I like shopping

It’s Saturday morning. Let’s go shopping, let’s go!

To the bakery and the clothes shop, I like shopping, you know.

It’s Saturday morning. Let’s go shopping, let’s go!

To the shoe shop and the pet shop. I like shopping, you know.

It’s Saturday morning. Let’s go shopping, let’s go!

To the sweet shop and the toy shop. I like shopping, you know.

It’s Saturday morning. Let’s go shopping, let’s go!

To the market and the bookshop. I like shopping, you know.

  1. Wytnijcie z ćwiczeń ze środka, zaraz za naklejkami, mini-flashcards (małe karty obrazkowe) unit 5 lesson 2. Następnie z kartki z bloku/ksero wytnijcie 9 karteczek i napiszcie nazwy sklepów po angielsku. Posłużą Wam one do zabawy – dopasowywanie obrazków do podpisów (tak, jak bawimy się w klasie).

Dla chętnych:

———————————————————————————————————————————–

Zajęcia dodatkowe

27.03.2020 r. (piątek)

———————————————————————————————————————————

1.04.2020 r. (środa)

Lesson
Topic: There is a supermarket. (Tu jest supermarket)
Cele:

  • -wiem, kiedy stosować There is / There are
  • -umiem udzielić informacji, gdzie znajduje się dany sklep
  1. Obejrzyjcie krótki filmik:
  • https://www.youtube.com/watch?v=ZjhOgnROluo
  • Czy potraficie powiedzieć, kiedy użyty był zwrot There is, a kiedy There are?
  • There is = There’s – gdy mówimy o jednej rzeczy, jednym miejscu (a bookshop, a supermarket)
  • There are – gdy mówimy o kilku rzeczach, miejscach (shops, markets)

 Otwórzcie podręczniki na s.53 i popatrzcie na zad. 2. Które odpowiedzi są poprawne?

Przepiszcie zdania do zeszytu:

  • There’s a pet shop. (Tu jest sklep zoologiczny)
  • There are three clothes shops. (Tu są trzy sklepy z ubraniami)
  • There are two toy shops. (Tu są dwa sklepy z zabawkami)

3.Popatrzcie na mapkę w zad 3. Czy rozpoznajecie, jaki sklepy się tam znajdują? Widzicie nazwy ulic? New Street i Bell Street.

  • Przeczytajcie zdania i przepiszcie je do zeszytu.
  • Excuse me. I’m looking for a supermarket. – Przepraszam, szukam supermarketu.
  • There’s a supermarket on Bell Street. – Jest na Bell Street.

4.Posłuchajcie piosenki On this street song (CD 3 nagranie 8). Otwórzcie ćwiczenia na s 51 i zróbcie ćw 1 i ćw. 2 przykład 1 i 2 (chętni mogą zrobić wszystko).

Dla chętnych:

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/There_is_-_there_are/Reading_-_True_or_False_qg37589xz

Monika Wojtyto

mwojtyto@wp.pl

Religia

Materiały do zdalnego nauczania dla klasy 3a:

Dla klasy 3a

Wyjaśnienie ostatniego piątego warunku sakramentu pokuty:

Zadośćuczynienie Panu Bogu i bliźniemu   

  1. Aby zadośćuczynić Bogu trzeba wypełnić pokutę zadaną przez kapłana na spowiedzi. 2. Trzeba uważnie słuchać:  

-jaka to pokuta    

-ile razy mam ją odprawić     

-kiedy mam ją wypełnić                                             

  1. Oprócz tej pokuty każdy może sobie sam zadać dodatkową pokutę (modlitwa, post, jałmużna). 4. Aby zadośćuczynić bliźniemu trzeba: przeprosić tych których obraziliśmy, przebaczyć, podarować winę, oddać rzecz ukradzioną, znalezioną, pożyczoną, odwołać oszczerstwo, naprawić obmowę, zgorszenie.
  2. Przed każdą spowiedzią przeproszę rodziców rodzeństwo i tych którym sprawiłem przykrość.

Religia dla klas 3

Bardzo proszę aby uczniowie powtarzali z zeszytów do religii 5 warunków dobrej spowiedzi – chodzi tu o wyjaśnienie treści do poszczególnego warunku. Proszę także powtarzać formułę sakramentu spowiedzi św. Poniżej dołączam  formułę sakramentu pokuty:

FORMUŁA SPOWIEDZI ŚWIĘTEJ

 Uklęknij przy konfesjonale i przywitaj spowiednika słowami:
1. NIECH BĘDZIE POCHWALONY JEZUS CHRYSTUS.      Kapłan odpowie na wieki wieków. Amen.  

Następnie przeżegnaj się:

W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego. Amen.
Jestem uczniem/uczennicą klasy….. (Mam ……. lat.) Do spowiedzi ostatni raz byłem/am…… pokutę odprawiłem/am (lub nie), obraziłem/am Pana Boga Następującymi grzechami ……………..(wymieniam grzechy).

Więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie grzechy serdecznie żałuje, postanawiam się poprawić. I proszę Cię Ojcze duchowny o pokutę i kapłańskie rozgrzeszenie.

Słucham uważnie nauki kapłana, zapamiętuję pokutę, a gdy ksiądz udziela rozgrzeszenia powtarzam 3 razy:

  •  Boże bądź miłościw grzesznej duszy mojej
    Na zakończenie rozgrzeszenia mówię: AMEN.
  • Kapłan może powiedzieć: Wysławiajmy Pana, bo jest dobry.
  • Odpowiadam: Bo jego miłosierdzie trwa na wieki.
  • Kapłan: Pan odpuścił Tobie grzechy idź w pokoju. (zapuka w konfesjonał na znak, że spowiedź jest skończona)
  • Odpowiadam: Bóg zapłać! ( odchodzę od konfesjonału).

Plan pracy klasy 3 a  od 12.03.2020r – 25.03.2020r

Data Tematy wpisywane    do zeszytu Zadania
12. 03.2020r. Edukacja Wczesnoszkolna

 

Słuchamy muzyki ·         Przeczytaj wiersz „Preludium deszczowe”. Podręcznik str. 56

·         Odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem 1 i 3 str.57

·         Przeanalizuj treść podziękowania „Serdecznie dziękujemy”. Podręcznik str.57

·         Rozwiąż zadania 1,2,3,4. Ćwiczenia str. 53-54

·         Załóż hodowle fasoli ,którą omawialiśmy na lekcji. Pomoc uzyskasz w podr. Str.62, 63.

Edukacja Matematyczna Obliczamy obwód kwadratu ·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad. 1,2,3 str. 29

·         Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 1,2,3,4 str. 22

13.03.2020r. Edukacja Wczesnoszkolna

 

Bilety na koncert ·         Przeczytaj tekst pt. „Sława” i wiersz pt. „Opera”. Podręcznik str.58 – 59

·          Na podstawie tekstów rozwiąż zadania 1,2,3,4,5  w ćwiczeniach
str.55 – 56

 

Edukacja Matematyczna Obliczam obwód prostokątów ·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad. 1,2,3 str. 30

·         Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 1,2,3, str. 23

16.03.2020r. Edukacja Wczesnoszkolna

 

Jak słyszymy ·         Przeczytaj informacje JAK SŁYSZYMY i odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem  od 1 do 4. Podręcznik str. 60 – 61

·         Rozwiąż zadania 1,2,3,4,5. Ćwiczenia str. 57-58

·         Zadanie dla chętnych:

Ø  Poszukajcie w Internecie filmików instruktażowych i nauczcie się kilku słów w języku migowym

 

Edukacja Matematyczna Obliczam obwód prostokątów ·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad. 1,2,3,4 str. 31

·         Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 1,2,3,4 str. 24

17.03.2020r. Edukacja Wczesnoszkolna

 

Kobieta w mundurze ·       Przeczytaj kartkę z pamiętnika i odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem 1 i 2. Podręcznik str. 64

·       Przeczytaj informacje o zdaniach pojedynczych i zdaniach złożonych.

– Zapisz w zeszycie kolorem: WYRAZY ŁĄCZĄCE ZDANIA ZŁOŻONE i przepisz wyrazy wyróżnione w niebieskich „chmurkach”.

– Wykonaj polecenie 4 znajdujące się pod tekstem. Podręcznik str. 65

·       Rozwiąż zadania 1,2,3,4,5,6. Ćwiczenia str. 59-60

Edukacja Matematyczna Obliczam obwód prostokątów ·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad. 2,3 str. 32

·      Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 1,2,3, str. 25

18.03.2020r. Edukacja Wczesnoszkolna

 

Nasze mamy ·       Przeczytaj opowiadanie” Kobieta na pokładzie…pociągu” str.66  wykonaj ćwicz. 1 str.61.

·       Zadanie dla chętnych

·       Wyjaśnij w zeszycie znaczenie uzyskanego wyrazu.

·       Wykonaj ćwicz.3 str.61

·       Przeczytaj wiersz „Moja mama” str.67. znajdź w nim czynności wykonywane przez mamę. Wykonaj ćwicz.str.62

·       Przypomnij sobie jak pisze się podziękowanie i wykonaj ćwicz.4 str.62.

 

Edukacja Matematyczna Obliczam odwody figur geometryczych ·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad. 1,2,4 str. 33.

·         Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 1,2,3, str. 25

 

19.03.2020r Edukacja Wczesnoszkolna

 

 

 

Kobieta generał

 

 

·       Przeczytaj tekst” Kobieta ,że aż strach” str.68 i odpowiedz ustnie na pytania ze str. 69. Uzupełnij tekst ćwicz. 2, str. 63.

·       Przeczytaj notatkę biograficzną podr. str.69

·       Wypisz do zeszytu cechy jakimi odznaczała się generał Zawacka, wykonaj ćwicz.3  str.63

·       Zadanie dla chętnych

·       Wyszukaj i zapisz w zeszycie (krótko) znaczenie wyrazów godność, honor, odwaga, odpowiedzialność, pomoc

 

 

Edukacja Matematyczna

Dodaję oraz odejmuję metry i centymetry ·         Przypomnij sobie ile milimetrów ma centymetr, ile centymetrów ma metr, ile centymetrów ma decymetr, oraz ile decymetrów ma metr.

·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad. 1,2,3 str. 36.

·         Rozwiąż ćwicz.1,2,3,4 str.27

 

20.03.2020r Edukacja Wczesnoszkolna

 

Nazywam się ……Maria Skłodowska – Curie

 

·       Przeczytaj tekst pt. „Nazywam się… Maria Skłodowska-Curie” i „Maria Skłodowska-Curie – naukowa mistrzyni świata. Odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem od 1 do 5. Podręcznik str.70-71.

·       Wypisz do zeszytu osiągnięcia naszej rodaczki.

Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4 str.64-64.

 

Edukacja Matematyczna

 

Dodaję oraz odejmuję centymetry i milimetry ·         Przepisz do zeszytu przypomnienia z pomarańczowych ramek podr. str.35 i 36, podkreśl to kolorem czerwonym, oraz dopisz „dm – decymetr to 10 centymetrów, 1 metr to 10 dm.

·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad. 2,3 str. 35

·         Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 1,2,3,4

23.03.2020r Edukacja Wczesnoszkolna

 

 

Niezwykłe substancje ·       Przeczytaj tekst pt. „Niezwykłe substancje”.  Odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem od 1,3,4, 5. Podręcznik str.72-73.- odpowiedz na pytanie 2  pisemnie w zeszycie do środowiska.

·       Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5,6 str.66 -67

·       Zadanie dla chętnych

Poszukaj informacji o substancjach: arszenik, botulina,jad węż i zapisz je w zeszycie do środowiska.

Edukacja Matematyczna

 

Mnożę i dzielę liczby z jednostkami długości ·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad. 1,2,3,4,5,6,7 str. 37

·         Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 1,2,3,4,5 str. 29

24.03.2020r  

Edukacja Wczesnoszkolna

 

Wiosenne przebudzenie ·       Przeczytaj kartkę z pamiętnika. Odpowiedz ustnie na 1 pytanie pod tekstem. Podręcznik str.74.

·       Przeczytaj i powtórz informacje o których mówiliśmy na lekcji języka polskiego ZDANIA SKŁADOWE W ZDANIU ZŁOŻONYM. Od czego zależy liczba zdań składowych- jaka część mowy o tym świadczy?

·       Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5 str.68-69

Edukacja Matematyczna

 

Rozwiązuje zadania rozmaite ·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad. 1,2 str. 38

·         Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 1,2 str. 30

25.03.2020r Edukacja Wczesnoszkolna Wiosenne przebudzenie c.d. ·       Przeczytaj tekst WIOSENNE PODLASIE. Podręcznik str.71-72.

·       Na podstawie tekstu wymień zwierzęta, które można spotkać na Podlasiu i zapisz ich nazwy w zeszycie do środowiska.

·       W zeszycie do języka polskiego opisz wybrane zwierzę zamieszkujące Podlasie.

·         Wykonaj zadania 6,7 str.70

Lekcja programowania – wykonaj zad. 1,2,3 str. 71-72

 Edukacja Matematyczna

 

 

Wykonuje obliczenia wagowe ·      Przepisz do zeszytu kolorem – PRZYPOMNIENIE z pomarańczowej ramki.

Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad. 1,2,3,4,5,6,7,8,9 str. 39-40

·         Rozwiąż w zeszycie. Podręcznik zad. 2,3 str. 35

Rozwiąż zadania. Ćwiczenia 1,2,3 str. 31

    W tej rubryce macie tematy, które należy wpisać w zeszycie do języka polskiego i matematyki.

Jeżeli macie coś napisać w zeszycie do środowiska wówczas przepisujecie również temat z rubryki przy edukacji wczesnoszkolnej.

Gdyby ktoś nie wiedział czegoś proszę się ze mną skontaktować przez Messengera lub telefonicznie 146411377

 

 

 

 

Język angielski

Podręcznik i ćwiczenia Bugs Team 3

– zadania w ćwiczeniach z rozdziału 4 „My busy day”

– utrwalenie wiadomości z wcześniejszych rozdziałów: On Safari, What’s the matter, Tiger?, Talent Show, My Busy Day na stronach internetowych:  https://www.macmillaneducationeverywhere.com/ (instrukcja i kod znajduje się na okładce w ćwiczeniach, wymagana pomoc rodzica) – zachęcam uczniów, którzy jeszcze nie korzystają z tej strony, https://quizlet.com/pl Bugs Team 3 (wymagana pomoc rodzica), https://wordwall.net/, http://learnenglishkids.britishcouncil.org/