Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 23.06 – 25.06.2020 r
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 8.06 – 19.06.2020 r
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 1.06 – 5.06.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 25.05 – 29.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 18.05 – 22.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 11.05 – 15.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 4.05 – 8.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 23.04-29.04.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 15.04-22.04.2020 r.
Materiały z języka polskiego na okres 2.04-8.04.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 1.04-8.04.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 25.03-1.04.2020 r.
J. polski propozycja realizacji do 25 marca
Temat: O drodze, co nie ma końca – interpretujemy wiersz Joanny Kulmowej
- Wiersz „Taka droga, co nie ma końca” znajduje się na stronie 169 w podręczniku
- Wykonaj zadania:
- Zadanie 1 strona 170
Zadanie 2 – przerysuj ilustrację do zeszytu i uzupełnij punkty A.B.C
- Podmiot liryczny wypowiada się w imieniu zbiorowości ludzkiej (podmiot zbiorowy „jedźmy” „przesiadajmy się” „omijajmy” )
- Wyraz „taka” w odniesieniu do drogi i ścieżki zapowiada, że są one bardzo zróżnicowane. Te, co nie mają końca są np. marzeniami. Zapisz jak najwięcej określeń opisujących drogę przedstawioną w utworze.
- Powtórzenie „wędrowali, wędrowali” oznacza np. marzyli
Wykonaj zadanie 4 a, b i 5 strona 171 z podręcznika. Zapisz je w zeszycie.
Temat: Zaimek, czyli ten, który lubi zastępować.
Polecenie 1 (wykonaj w zeszycie)
- Nazwij części mowy i określ formę odmiennych wyrazów w podanym wypowiedzeniu
- Wiktor codziennie wysyła kolegom dwie ciekawe informację
Polecenie 2
- Ułóż wypowiedzenie według danego schematu.
Schemat wypowiedzenia: - Przysłówek+ przymiotnik+ rzeczownik+ czasownik +liczebnik +przymiotnik + rzeczownik
- Przepisz do zeszytu notatkę o zaimku z ramki strona 174 z podręcznika
- Wykonaj zadanie 2, 3 a, b strona 175
- Zadanie 5 strona 176
Np. okrutnymi- jakimi? szybko – jak? - Następnie przepisz do zeszytu informację z ramki!! Strona 176
- Zadanie 6 strona 176
Temat: Odmiana zaimków.
- Zapoznaj się z informacją z podręcznika strona 179-180
- Wykonaj zadania w ćwiczeniach 1, 2, 3, 4, 5, 6 strona 69-70
Matematyka
Drodzy uczniowie w związku z zaistniałą sytuacją i zaleceniami nauki w domu, bardzo Was proszę o opracowanie wymienionych tematów lekcji. Powodzenia i życzę zdrowia.
16.03.2020 (poniedziałek)
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych w pamięci.
Cel: nauczysz się dzielić ułamki dziesiętne
- Przeczytaj przykłady ze str.28 w podręczniku.
- 18 : 3 = 6
1,8 : 3 = 0,6
0,18 : 3 = 0,06
18 : 0,3 = 180 : 3 = 60
18 : 0,03 = 1800 :3 = 600
0,18 : 0,3 = 1,8 : 3 = 0,6
Dzieląc liczbę przez ułamek dziesiętny, musisz w dzielniku i dzielnej przesunąć przecinek o tyle miejsc w prawo, aby dzielnik stał się liczbą naturalną.
Przesunięcie przecinka w dzielnej i dzielniku o tyle samo miejsc jest równoznaczne z pomnożeniem obu liczb przez 10 lub 100, lub 1000, co, jak wiesz, nie zmienia wyniku.
- Podręcznik 31, zad.1. Rozwiązania zadań zapisz w zeszycie.
- Ćwiczenia str. 99, zad. 1-3
- Dla chętnych : mistrz str. 31, zad.1. podręcznik
17.03.2020 (wtorek)
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym.
Cel: nauczysz się dzielić ułamki dziesiętne sposobem pisemnym
- Przeczytaj przykłady ze str. 29 i 30 w podręczniku.
Uwagi do przykładów
- Na poziomach A i B trzeba pamiętać o zasadzie „przecinek nad przecinkiem”. Jednak zero rozpoczynające
iloraz jest częstym źródłem pomyłek („Zero to nic, więc nic nie piszę”).
- Na poziomie C stosujemy zasadę przesuwania przecinka poznaną przy dzieleniu pamięciowym.
Podobnie jak w dzieleniu liczb naturalnych „spisujemy” z dzielnej cyfry, które tam rzeczywiście są.
- Na poziomie D spisujemy zera, które tylko sobie wyobrażamy. Wiemy bowiem, że zera po przecinku
można zawsze dopisywać.
- Podręcznik 31, zad.2. Rozwiązania zadań zapisz w zeszycie.
- Dla chętnych : mistrz str. 31, zad.2. podręcznik
18.03.2020 ( środa)
Temat: Ćwiczenia w dzieleniu ułamków dziesiętnych.
Cel: udoskonalisz umiejętność dzielenia ułamków dziesiętnych w pamięci i pisemnie
- Ćwiczenia str. 100, zad. 4 – 6
- Dla chętnych ćwiczenia str. 100 , zad. 7
- Podręcznik str. 33 Czy już umiem? ( rozwiązania zadań zapisz w zeszycie)
20.03.2020 (piątek)
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych – dzielenie ułamków dziesiętnych
Cel: nauczysz się rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem dzielenia ułamków dziesiętnych
- Podręcznik 32, zad.3,4,5,6. Rozwiązania zadań zapisz w zeszycie.
Język polski
- Części mowy – przysłówek. Pisownia „nie” z przysłówkami
Temat obejmuje treści od strony 167-169 z podręcznika
Polecenia:
- – przeczytaj tekst i wykonaj pisemnie ćw. 1 a i 1 b
- – wykonaj zadania 3 a i 3 b
- – przeczytaj informację (z wykrzyknikiem) str. 169
- – wykonaj zadanie 4
Zadania należy wykonać pisemnie do zeszytu
1.Wykonaj zadania w ćwiczeniach – str. 67-68
- Przeczytaj tekst „Chrońmy nasze środowisko” z podręcznika str. 171-172
Zadania umieszczone na stronie 173 wykonaj pisemnie w zeszycie. (1, 2, 3, 4a, 4b, 4c, 5)
2. Przeczytaj lekturę – tekst znajduje się w podręczniku na stronie 303-304 Bolesław Prus „Katarynka”
- Przeczytaj informacje ze strony 315 (punkt kulminacyjny, nowela)
- Korzystając z tekstu lektury wykonaj pisemnie w zeszycie zadania 1a – e oraz zadanie 2 a i c
3.Zadanie dodatkowe – wypracowanie pisemne w zeszycie przedmiotowym, zad. 4a str. 315
BIOLOGIA
LEKCJA 1 – Temat: Budowa i funkcje łodygi.
- Przeczytaj fragment podręcznika ze strony 102 – 105. Zwróć uwagę na ilustracje.
- Napisz w zeszycie, jakie funkcje pełni łodyga.
- Wypisz w zeszycie oraz wykonaj rysunki przekształcenia łodyg, które umożliwiają roślinie:
- przetrwanie zimy
- rozmnażanie wegetatywne
- przytwierdzenie do podpór
LEKCJA 2 – Temat: Liść – wytwórnia pokarmu.
- Przeczytaj fragment podręcznika ze strony 106 – 109. Zwróć uwagę na ilustracje.
- Wypisz w zeszycie funkcje liścia.
- Wykonaj w zeszycie rysunek liścia pojedynczego oraz liścia złożonego. Podaj po 3 przykłady roślin posiadających liście pojedyncze i liście złożone.
- Wypisz w zeszycie przekształcenia liści.
- Zadanie dla chętnych: Wykonaj w zeszycie rysunki przekształcenia liści.
JĘZYK ANGIELSKI
Podręcznik i ćwiczenia Steps Plus dla klasy V
– ćwiczenia gramatyczne i gry językowe na stronie internetowej: https://elt.oup.com/student/stepsplus/?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
– rozdział 6 z podręcznika
– zadania w ćwiczeniach z rozdziału 6 (odmiana czasownika be w czasie Past Simple)
GEOGRAFIA
1.Krajobraz miejsko-przemysłowy Wyżyny Śląskiej – ćwiczenia 1,2,3, str.63
2.Krajobraz rolniczy Wyżyny Lubelskiej – ćwiczenia 1,2,3, str.67
3.Krajobraz Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej – ćwiczenia 1,2,3, str.71
HISTORIA
T: Sztuka średniowiecza
- Cechy charakterystyczne dla stylu romańskiego. (Podr. Str. 154)
- Cechy stylu gotyckiego. (Podr. Str. 155)
- Przykłady dzieł w średniowieczu. (Podr. Str. 156)
- Wykonaj ćwiczenia od 1 do 6 ze str. 84-85 w zeszycie ćwiczeń.
* Wklej budowle przedstawiające zabytki w stylu romańskim lub gotyckim.
T:Powtórzenie rozdziału V „Społeczeństwo średniowiecza”
1.Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str. 86,87
NaCoBeZu
1.Jak dzieliło się społeczeństwo średniowiecza ?
-Kim był senior, wasal, suweren.
2. Etapy które prowadziły do pasowania na rycerza
– Cechy dobrego rycerza. (kodeks honorowy)
– Przebieg pasowania.
– Siedziba rycerza.
3.Wymień 3 grupy tworzące społeczność średniowiecznego miasta
– Kto rządził w mieście?
– Co było siedzibą władz miejskich?
– Organizacje skupiające rzemieślników.
4.Jakie zakony powstały w średniowieczu i czym zajmowały się poszczególne zakony?
– Jak wyglądało życie w klasztorach?
5.Podaj 2 cechy charakterystyczne dla stylu romańskiego i gotyckiego.
Pojęcia: Lokacja, lenno, witraż, pług, herb, asceza, kopista, zakon, trójpolówka, pasowanie na rycerza.
*podręcznik str. 158