Klasa 6a

Informatyka na stronie yaneczek.pl

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 1.06 – 5.06.2020 r.

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 25.05 – 29.05.2020 r.

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 18.05 – 22.05.2020 r.

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 11.05 – 15.05.2020 r.

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 4.05 – 8.05.2020 r.

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 23.04-29.04.2020 r.

Wychowanie fizyczne

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 15.04-22.04.2020 r.

Informatyka

Drodzy uczniowie, już prawie miesiąc trwa wasza praca zdalna, niektórzy już radzą sobie z tym bardzo dobrze. Jest to okres, gdzie wasze kompetencje w posługiwaniu sie komputerem czy też smartfonem stały się dosyć istotne. Uczniom, którzy cenią systematyczną pracę i interesują się informatyką już na początku pracy zdalnej zaproponowałem pracę w portalu Migra-strefa ucznia . Jest tam możliwość samodzielnej realizacji tematów z naszego podręcznika, mamy do dyspozycji pliki ćwiczeniowe. Pierwszym zaproponowanym tematem jest:

Temat: Stosujemy multimedia  w programowaniu w środowisku Baltie

  • Większość tego tematu zrealizowaliśmy na lecjach w szkole (scena z rybakiem, scena ze złowioną rybką), niestety nie wykorzystywaliśmy w tych ćwiczeniach dźwięku, ze względu na ograniczenia szkolnych komputerów. Jeżeli ktoś z Was chciałby zrealizować w całości proponuje wykonać ćwiczenie 4 str 49.
  • dla chętnych ćw 5, ćw 6 str50.

Temat: Umieszczamy losowo przedmioty na scenie, instrukcja warunkowa

  • wykonujemy ćw8 str52
  • wykonujemy ćw10 str54
  • zadanie 1 str56

Temat: Przypomnienie podstaw programowania w środowisku scratch.

Temat: Powtarzanie poleceń w środowisku scratch.

  • wykonujemy ćw1 – ćw5  str62-63
  • Dla chętnych zadanie 1 str 73

Temat: Instrukcje warunkowe w środowisku scratch.

  • wykonujemy ćw6  str64
  • wykonujemy ćw7 str64

Przypominam, o korzystaniu z plików ćwiczeniowych, które do każdego tematu są dostępne na stronie  dlaucznia.migra.pl

Proponuje też tworzone pliki ćwiczeniowe, oraz zadania można zapisywać w chmurze na dysku google

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 2.04-8.04.2020r

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 25.03-1.04.2020r

 >>>historia.  24.03 – 31.04.2020 r. kontakt: zofiajaneczek@gmail.com lub messenger

1.Temat: Kultura polskiego oświecenia. 24.03.2020 r.

  • Przeczytajcie proszę tekst w podręczniku str.163 –  168.
  • Szczególną uwagę zwróć na ilustracje w podręczniku i podpisy pod nimi.
  • Rozwiąż zad. 1,2,3. Zapamiętaj po  trzy informacje o każdym zabytku z ćwiczenia 3 str. 83
  • Wybierz 1 zabytek z ćwiczenia 3 i poczytaj o nim w Internecie.

2.Temat: Kultura polskiego oświecenia. c.d.   30. 03.2020 r.

  • Skorzystaj z podręcznika i rozwiąż w zeszycie ćwiczeń zad. 4.5.6
  • W zad. 6 weź pod uwagę region Małopolska, skorzystaj z portalu https://www.historiaposzukaj.pl/

3. Temat: Sejm Wielki i Konstytucja 3 maja.   31.03.2020 r.  

  • Przeczytajcie proszę tekst w podręczniku str. 169-171
  • Przeanalizuj ilustracje w podręczniku i podpisy pod nimi.
  • Rozwiąż kolejno zadania.
  • W ćwiczeniu 3 str. 85  dopisz daty.
  • Popracuj z mapą w zeszycie ćwiczeń str. 89

>>J. polski

  1. Zapoznać się z treścią lektury Henryka Sienkiewicza „W pustyni i w puszczy”.
  2. Scharakteryzować Stasia Tarkowskiego.
  3. Utrwalić pisownię „nie” z różnymi częściami mowy- podręcznik str. 208-209.
  4. Powtórzyć wiadomości o budowie zdania pojedynczego. Wykonać polecenia z zeszytu ćwiczeń str. 72-74.
  5. Redagujemy opis przeżyć. Wykonać polecenia z zeszytu ćwiczeń str.57-59

Drodzy uczniowie w  związku z zaistniałą sytuacją i zaleceniami nauki w domu, bardzo Was  proszę o opracowanie wymienionych tematów lekcji. Powodzenia i życzę zdrowia.

>>Matematyka

Dział V Równania

16.03.2020 (poniedziałek)

Temat: Układanie równań do zadań tekstowych.

Cel: poćwiczysz umiejętność układania równań do zadań tekstowych

  • Przeczytaj wiadomości z podręcznika str.67
  • Zapisz w zeszycie przykładowe równanie i zaznacz jego prawą i lewą stronę.
  • Przeczytaj przykłady ze str.68 w podręczniku.
  • Zapamiętaj i zapisz w zeszycie czynności prowadzące do ułożenia równania:

Czynności prowadzące do ułożenia równania:

––Czytamy bardzo dokładnie treść zadania.

––Wprowadzamy niewiadomą i zapisujemy, co ona oznacza.

––Opisujemy kolejne kroki prowadzące do ułożenia równania.

––Układamy równanie.                          

  • Ćwiczenia str. 94, zad. 1-5

           str. 95 ,zad.6

  • Dla chętnych : ćwiczenia str. 95, zad.7.

 

18.03.2020 (środa)

Temat: Równanie, sprawdzanie rozwiązań.

Cel: przypomnisz sobie, co to znaczy, że liczba jest rozwiązaniem równania; nauczysz się sprawdzać, czy dana liczba jest rozwiązaniem równania

  • Przeczytaj wiadomości z podręcznika str.73 – rozwiązanie równania, ile rozwiązań może mieć równanie
  • Przepisz do zeszytu równania:

13 + x = 24, 2 ∙ a – 5 = a + 3.

Wykonaj  polecenia i odpowiedz  na pytania:

––Odczytaj prawą stronę pierwszego (drugiego) równania.

––Odczytaj lewą stronę pierwszego (drugiego) równania.

––Jaką literą oznaczono niewiadomą w pierwszym (drugim) równaniu?

––Jaka liczba jest rozwiązaniem pierwszego równania?

––Czy liczba 6 jest rozwiązaniem drugiego równania?

  • Ćwiczenia str. 96 zad. 1 – 4

                  str. 97 zad. 5

  • Dla chętnych : ćwiczenia str. 97, zad.6.

 

19.03.2020  ( czwartek)

Temat: Jak rozwiązać równanie?

Cel: nauczysz się rozwiązywać równania z jedną niewiadomą

  • Przeczytaj wiadomości z podręcznika str.80

Rozwiązywanie równania

 Operacje, jakie można wykonać na równaniu w celu jego rozwiązania. Można wykony­wać tylko te operacje, po których obie strony równania pozostają równe.

Można więc:

  • do obu stron równania dodać tę samą liczbę,
  • od obu stron równania odjąć tę samą liczbę,
  • obie strony równania pomnożyć przez tę samą liczbę różną od zera,
  • obie strony równania podzielić przez tę samą liczbę róż­ną od zera.
  • Przeanalizuj przykład

2·x + 7 = 13

Od obu stron równania odejmuję 7

2 ·x + 7 = 13

2 ·x + 7  -7 = 13-7

2 ·x = 6

Obie strony równania dzielę  przez 2

2 ·x :2 = 6:2

x = 3

Rozwiązaniem równania jest liczba 3

Sprawdzenie:

L= 2 ·3 + 7 = 6 +7 =13

P = 13

L = P

Równanie zostało rozwiązane poprawnie.

  • Ćwiczenia str. 98, zad. 1

 20.03.2020 (piątek)

Temat: Rozwiązywanie równań z jedną niewiadomą.

Cel: nauczysz się rozwiązywać niektóre równania z jedną niewiadomą

  • Przeczytaj przykłady ze str.81 i 82 w podręczniku.
  • Podręcznik  82, zad.1. Rozwiązania zadań zapisz w zeszycie.
  • Dla chętnych Mistrz str. 82 zad.1.

 >>>Języka angielski

Lekcja 1

  •  Proszę o nauczenie się  (powtórzenie) czasowników modalnych MUST, MUSTN”T, SHOULD, SHOULDN’T, CAN, CAN’T, oraz wyrażenia HAVE TO/ HAS TO, DON’T HAVE TO I DOESN’T HAVE TO (wszystkie notatki macie w zeszytach , gdyby ktoś nie miał albo chciał się pouczyć z książki to polecam ćw.1, str66, ćw.1 i 4, str. 68
  • W ćwiczeniach powinny być do tej pory uzupełnione strony 27, 28 i 29 gdyż były robione na lekcji lub zadawane do domów, gdyby ktoś czegoś nie miał to proszę pouzupełniać w tym czasie kiedy jesteście w domu.

Lekcja 2

  • Samodzielna praca z tekstem:
  • Proszę o przeczytanie tekstu z ćw. 1 na stronie 30 w ćwiczeniach i zrobienie ćw.2 (zakreśl właściwe słowa) oraz o przeczytanie 3 krótkich tekstów na str. 31 i dopasowanie właściwego tematu do każdego tekstu.
  • Proszę o nauczenie się notatki o przysłówkach sposobu (ćw.4, str. 66) , którą szczegółowo podawałam do zeszytu .

Lekcja 3

  • Proszę o odsłuchanie opowiadania THE RED BOOK nagranie 2.22 , str.69 i odpowiedzi ustne na zadania 8 i 9 (nie trzeba zapisywać do zeszytu).
  • Przeczytaj tekst na str. 70, odsłuchaj nagranie numer 2.23 z płyty i wykonaj ćw. 1 i 2 w zeszycie.
  • Przeczytaj tekst o Hollywood na str. 72 i połącz obrazki z tekstami , zapisz odpowiedzi w zeszycie.

Lekcja 4

REVISION- ze str. 73 zrób zadanie 1 ustnie.

  1. Zadanie 3 przepisz do zeszytu i obrazki przerysuj.
  2. Zadanie 4 od podanych przymiotników utwórz przymiotniki i zapisz w zeszycie.
  3. Zad . 5 ustnie
  4. SŁOWNICTWO z rozdziału 5 (do nauczenia lub powtórzenia)
  5. PAMIĘTAJCIE –wymowę słówek można sprawdzić i ćwiczyć na stronach www.diki.pl, lub quizlet.com tam wpisać w szukaj Steps plus 6 i rozdział (unit) 5
  • adventure- przygoda
  • battery – bateria
  • be quiet! – Bądź/ Bądźcie cicho!
  • broken- zepsuty
  • charge (a phone)- ładować telefon
  • charger- ładowarka
  • clerk- ekspedient/ka
  • clever- mądry
  • film director – reżyser
  • film review- recenzja filmu
  • good – looking – ładna, przystojny
  • hard hat – kask
  • helmet – hełm
  • It’s over. – to już koniec.
  • Keep out! – Nie wchodzić
  • keypad- klawiatura
  • present a TV show- prowadzić program TV
  • rich – bogaty , poor- biedny
  • ring tone- dzwonek w telefonie
  • teen (teenager)- nastolatek
  • This isn’t fair. – To jest niesprawiedliwe.
  • Turn off – wyłączać

PO POWROCIE DO SZKOŁY NASTAPI OMÓWIENIE I UTRWALENIE ZLECONYCH ZADAŃ I TREŚCI. Proszę pamiętać, że płyta dołączona do podręcznika oraz dostęp do Internetu jest dla uczniów ogromnym ułatwieniem i dzięki temu możliwa jest ta czasowa zdalna nauka, ale gdyby nawet ktoś nie miał wyżej wymienionych rzeczy to dobre chęci i pracowitość też wystarczą. Dla przyjemności spędzania  czasu z językiem angielskim proszę pamiętać o stronach www.lyricstraining.com, wordwall.net, steps plus 6 fun  zone.

 DUŻO ZDROWIA i MIŁEJ NAUKI życzę!  Nauczyciel języka angielskiego Ewelina Mikrut

          >>>  BIOLOGIA

Zagadnienie do opracowania z biologii:

  1. Odszukaj informację o grupach gadów:
  1.  Jaszczurek
  2. Krokodyli
  3.  Żółwi
  4. Węży

I dokonaj ich charakterystyki

  1. Zapoznaj się z budową gadów i podaj ich cechy które umożliwiają im życie na lądzie
  2. Odpowiedz na czwarte pytanie ze strony 106 podręcznika do biologii

>>>GEOGRAFIA

  •  1.Rozmieszczenie ludności. Starzenie się społeczeństw – ćwiczenia 1,2, str.77
  • 2.Zróżnicowanie ludności Europy. Migracje – ćwiczenia 1,2, str.84
  • 3.Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn – ćwiczenie 3, str.90
  • Podsumowanie – Sprawdź się! – zadania 3,4,5,6, str.93 i 94

  >>historia. Tematy do realizacji od 16.03 -23.03 2020 r.

Drodzy uczniowie, uczymy się, liczę na Was. Powodzenia.( 2 tematy w każdym tygodniu).

Korzystamy z zeszytu ćwiczeń

1.Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów. 16.03.2020 r.

  • Przeczytajcie proszę tekst w podręczniku str. 152- 157
  • Przeanalizuj ilustracje i podpisy pod nimi.
  • Popracuj z mapą str. 153
  • Rozwiązuj  kolejne zadania w zeszycie ćwiczeń . Powodzenia.

2.Temat: Pierwszy rozbiór Polski. 17.03.2020 r.

  • Przeczytajcie proszę tekst w podręczniku str. 152- 157
  • Przeanalizuj ilustracje w podręczniku i podpisy pod nimi.
  • Popracuj z mapą str. 153
  • Rozwiązuj  kolejne zadania w zeszycie ćwiczeń . Powodzenia.
  • Dopisz daty do zad. 3 str. 82

 3.Temat: Wieki i lata.  23.03.2020 r.

  • Popracuj z podręcznikiem str. 224
  • Utrwal wieki według tabeli