Materiały z informatyki na stronie yaneczek.pl
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 23.06 – 25.06.2020 r
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 8.06 – 19.06.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 1.06 – 5.06.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 25.05 – 29.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 18.05 – 22.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 11.05 – 15.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 4.05 – 8.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 23.04-29.04.2020 r.
Wychowanie fizyczne
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 15.04-22.04.2020 r.
Informatyka
Drodzy uczniowie, już prawie miesiąc trwa wasza praca zdalna, niektórzy już radzą sobie z tym bardzo dobrze. Jest to okres, gdzie wasze kompetencje w posługiwaniu sie komputerem czy też smartfonem stały się dosyć istotne. Uczniom, którzy cenią systematyczną pracę i interesują się informatyką już na początku pracy zdalnej zaproponowałem pracę w portalu Migra-strefa ucznia . Jest tam możliwość samodzielnej realizacji tematów z naszego podręcznika, mamy do dyspozycji pliki ćwiczeniowe. Pierwszym zaproponowanym tematem jest:
Temat: Stosujemy multimedia w programowaniu w środowisku Baltie
- Większość tego tematu zrealizowaliśmy na lecjach w szkole (scena z rybakiem, scena ze złowioną rybką), niestety nie wykorzystywaliśmy w tych ćwiczeniach dźwięku, ze względu na ograniczenia szkolnych komputerów. Jeżeli ktoś z Was chciałby zrealizować w całości proponuje wykonać ćwiczenie 4 str 49.
- dla chętnych ćw 5, ćw 6 str50.
Temat: Umieszczamy losowo przedmioty na scenie, instrukcja warunkowa
- wykonujemy ćw8 str52
- wykonujemy ćw10 str54
- zadanie 1 str56
Temat: Przypomnienie podstaw programowania w środowisku scratch.
- zakładamy konto na stronie scratch.mit.edu
- aby uniezależnić się od Internetu pobieramy z powyższej strony lub ze strony Migra-strefa ucznia wersję off-line scratch 3.0
- korzystając z samouczka na stronie scratch.mit.edu lub z dokumentu pdf opis_scratcha napisz kilka prostych skryptów.
- spróbuj wykonać conajmniej jedno z zadań>> Zestaw zadań dotyczących programowania w środowisku Scratch 2.0
Temat: Powtarzanie poleceń w środowisku scratch.
- wykonujemy ćw1 – ćw5 str62-63
- Dla chętnych zadanie 1 str 73
Temat: Instrukcje warunkowe w środowisku scratch.
- wykonujemy ćw6 str64
- wykonujemy ćw7 str64
Przypominam, o korzystaniu z plików ćwiczeniowych, które do każdego tematu są dostępne na stronie dlaucznia.migra.pl
Proponuje też tworzone pliki ćwiczeniowe, oraz zadania można zapisywać w chmurze na dysku google
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 2.04-8.04.2020r
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 25.03-1.04.2020r.
>>historia 27.03 – 30.03.2020 r. kontakt: zofiajaneczek@gmail.com lub messenger
1.Temat: Kultura polskiego oświecenia. 27.03.2020 r.
- Przeczytajcie proszę tekst w podręczniku str.163 – 168.
- Szczególną uwagę zwróć na ilustracje w podręczniku i podpisy pod nimi.
- Rozwiąż zad. 1,2,3. Zapamiętaj po trzy informacje o każdym zabytku z ćwiczenia 3 str. 83
- Wybierz 1 zabytek z ćwiczenia 3 i poczytaj o nim w Internecie.
2.Temat: Kultura polskiego oświecenia. c.d. 30. 03.2020 r.
- Skorzystaj z podręcznika i rozwiąż w zeszycie ćwiczeń zad. 4.5.6
- W zad. 6 weź pod uwagę region Małopolska, skorzystaj z portalu https://www.historiaposzukaj.pl/
>>historia. Tematy do realizacji od 16.03-23.03.2020 r.
Drodzy uczniowie, uczymy się, liczę na Was. Powodzenia.( 2 tematy w każdym tygodniu).
Korzystamy z zeszytu ćwiczeń.
1.Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów. 16.03.2020 r.
- Przeczytajcie proszę tekst w podręczniku str. 152- 157
- Przeanalizuj ilustracje i podpisy pod nimi.
- Popracuj z mapą str. 153
- Rozwiązuj kolejne zadania w zeszycie ćwiczeń . Powodzenia.
2.Temat: Pierwszy rozbiór Polski. 20.03.2020 r.
- Przeczytajcie proszę tekst w podręczniku str. 152- 157
- Przeanalizuj ilustracje w podręczniku i podpisy pod nimi.
- Popracuj z mapą str. 153
- Rozwiązuj kolejne zadania w zeszycie ćwiczeń . Powodzenia.
- Dopisz daty do zad. 3 str. 82
3.Temat: Wieki i lata. 23.03.2020 r.
- Popracuj z podręcznikiem str. 224
- Utrwal wieki według tabeli
>>>Język polski
- Zapoznać się z treścią lektury Rafała Kosika „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi.
- Zredagować zbiór zasad bezpiecznego korzystania z sieci.
- Utrwalić pisownię „nie” z różnymi częściami mowy- podręcznik str. 208-209.
- Powtórzyć wiadomości o budowie zdania pojedynczego. Wykonać polecenia z zeszytu ćwiczeń str. 72-74.
- Redagujemy opis przeżyć. Wykonać polecenia z zeszytu ćwiczeń str.57-59
>>>Język angielski
Lekcja 1
- Proszę o nauczenie się (powtórzenie) czasowników modalnych MUST, MUSTN”T, SHOULD, SHOULDN’T, CAN, CAN’T, oraz wyrażenia HAVE TO/ HAS TO, DON’T HAVE TO I DOESN’T HAVE TO (wszystkie notatki macie w zeszytach , gdyby ktoś nie miał albo chciał się pouczyć z książki to polecam ćw.1, str66, ćw.1 i 4, str. 68
- W ćwiczeniach powinny być do tej pory uzupełnione strony 27, 28 i 29 gdyż były robione na lekcji lub zadawane do domów, gdyby ktoś czegoś nie miał to proszę pouzupełniać w tym czasie kiedy jesteście w domu.
Lekcja 2
- Samodzielna praca z tekstem:
- Proszę o przeczytanie tekstu z ćw. 1 na stronie 30 w ćwiczeniach i zrobienie ćw.2 (zakreśl właściwe słowa) oraz o przeczytanie 3 krótkich tekstów na str. 31 i dopasowanie właściwego tematu do każdego tekstu.
- Proszę o nauczenie się notatki o przysłówkach sposobu (ćw.4, str. 66) , którą szczegółowo podawałam do zeszytu .
Lekcja 3
- Proszę o odsłuchanie opowiadania THE RED BOOK nagranie 2.22 , str.69 i odpowiedzi ustne na zadania 8 i 9 (nie trzeba zapisywać do zeszytu).
- Przeczytaj tekst na str. 70, odsłuchaj nagranie numer 2.23 z płyty i wykonaj ćw. 1 i 2 w zeszycie.
- Przeczytaj tekst o Hollywood na str. 72 i połącz obrazki z tekstami , zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Lekcja 4
REVISION- ze str. 73 zrób zadanie 1 ustnie.
- Zadanie 3 przepisz do zeszytu i obrazki przerysuj.
- Zadanie 4 od podanych przymiotników utwórz przymiotniki i zapisz w zeszycie.
- Zad . 5 ustnie
- SŁOWNICTWO z rozdziału 5 (do nauczenia lub powtórzenia)
- PAMIĘTAJCIE –wymowę słówek można sprawdzić i ćwiczyć na stronach www.diki.pl, lub quizlet.com tam wpisać w szukaj Steps plus 6 i rozdział (unit) 5
- adventure- przygoda
- battery – bateria
- be quiet! – Bądź/ Bądźcie cicho!
- broken- zepsuty
- charge (a phone)- ładować telefon
- charger- ładowarka
- clerk- ekspedient/ka
- clever- mądry
- film director – reżyser
- film review- recenzja filmu
- good – looking – ładna, przystojny
- hard hat – kask
- helmet – hełm
- It’s over. – to już koniec.
- Keep out! – Nie wchodzić
- keypad- klawiatura
- present a TV show- prowadzić program TV
- rich – bogaty , poor- biedny
- ring tone- dzwonek w telefonie
- teen (teenager)- nastolatek
- This isn’t fair. – To jest niesprawiedliwe.
- Turn off – wyłączać
PO POWROCIE DO SZKOŁY NASTAPI OMÓWIENIE I UTRWALENIE ZLECONYCH ZADAŃ I TREŚCI. Proszę pamiętać, że płyta dołączona do podręcznika oraz dostęp do Internetu jest dla uczniów ogromnym ułatwieniem i dzięki temu możliwa jest ta czasowa zdalna nauka, ale gdyby nawet ktoś nie miał wyżej wymienionych rzeczy to dobre chęci i pracowitość też wystarczą. Dla przyjemności spędzania czasu z językiem angielskim proszę pamiętać o stronach www.lyricstraining.com, wordwall.net, steps plus 6 fun zone.
DUŻO ZDROWIA i MIŁEJ NAUKI życzę! Nauczyciel języka angielskiego Ewelina Mikrut
>>>BIOLOGIA
Zagadnienie do opracowania z biologii:
- Odszukaj informację o grupach gadów:
- Jaszczurek
- Krokodyli
- Żółwi
- Węży
I dokonaj ich charakterystyki
- Zapoznaj się z budową gadów i podaj ich cechy które umożliwiają im życie na lądzie
- Odpowiedz na czwarte pytanie ze strony 106 podręcznika do biologii
>>>GEOGRAFIA
- Rozmieszczenie ludności. Starzenie się społeczeństw – ćwiczenia 1,2, str.77
- Zróżnicowanie ludności Europy. Migracje – ćwiczenia 1,2, str.84
- Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn – ćwiczenie 3, str.90
- Podsumowanie – Sprawdź się! – zadania 3,4,5,6, str.93 i 94
>>>Matematyka
Uczniowie po przywróceniu zajęć edukacyjnych powtórzą dział Figury na płaszczyźnie, a następnie napiszą sprawdzian. Termin zostanie ustalony i podany do wiadomości uczniom.
Kolejny dział to rozwiązywanie równań. Uczniowie na początek rozróżniają prawą i lewą stronę równania wykonując zadanie 1 strona 69. Potrafią do treści zapisać proste równania – zadanie 2, 3, 4 strona 70-71. Aby to lepiej zrozumieć polecam filmik
- Następnie uczniowie powinni sprawdzać bez rozwiązania czy podana liczba spełnia równanie (uczniowie przez 2 tygodnie nieobecności mają 8 lekcji matematyki).
- Zalecam przeanalizować podręcznik na stronie 73 -75, gdzie pokazano przykłady jak sprawdzić czy liczba jest rozwiązaniem równania.
- Zalecam wykonanie zadania 1 strona 75-76.
Ponadto zalecane zadania to: