Klasa 8b

Informatyka na stronie >> yaneczek.pl

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 23.06 – 25.06.2020 r

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 8.06 – 19.06.2020 r.

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 1.06 – 5.06.2020 r.

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 25.05 – 29.05.2020 r.

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 18.05 – 22.05.2020 r.

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 11.05 – 15.05.2020 r.

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 4.05 – 8.05.2020 r.

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 23.04-29.04.2020 r.

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 15.04-22.04.2020 r.

zał.1 klasa VIIIb matematyka

zał.2 klasa VIIIb matematyka

zał.3 klasa VIIIb matematyka

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 2.04-8.04.2020 r.

Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 25.03-1.04.2020 r.

Chemia

Ponieważ dział, który obecnie przerabialiśmy, dobiega końca i zbliżyliśmy się do lekcji powtórzeniowej, podaję zadania do przerobienia. Zadania takiego typu robiliśmy na lekcjach, wiec myślę, ze nie powinno być z nimi problemu. W razie czego są przykładowe zadania rozwiązane w podręczniku, można skorzystać. Tam krok po kroku jest bardzo dobrze wszystko wytłumaczone.

  1. 102, zad. 1,2,3,4
  2. 107, zad. 1, 3, 4, przykład a,
  3. 118, zad. 1, 2,
  4. 125, zad. 1,3,6*
  5. 130, zad. 1, 3, 6**

*jod przyłączamy jako cząsteczkę dwuatomową I2 , a bromowodór ma wzór HI

**w tym zadaniu należy zaproponować substrat, który należy przyłączyć do etynu, aby otrzymać wskazany produkt,

Dla chętnych

Do przygotowania prezentacja. Do wyboru dwa tematy. Można robić w zespołach dwuosobowych. Nie zachęcam do spotykania się , ale można on-line podzielić się zadaniami.

Temat I ”Ropa naftowa”.

Prezentacja powinna zawierać następujące informacje:

  • Jak powstała,
  • Co zawiera,
  • W jakim procesie uzyskujemy poszczególne składniki,
  • Do czego wykorzystujemy poszczególne frakcje,
  • Kraje roponośne
  • Dlaczego ropa naftowa jest przyczyną konfliktów

Temat II ” Tworzywa sztuczne”

Prezentacja powinna zawierać następujące informacje:

  • W jakim procesie otrzymujemy tworzywa sztuczne, na czym on polega, substraty tego procesu,
  • Najbardziej popularne tworzywa sztuczne, ich skróty i zastosowania,
  • Ile rocznie produkuje się tworzyw sztucznych w Polsce, Europie i na całym świecie,
  • Jakie są skutki zanieczyszczania środowiska tworzywami .
  • Jaki jest czas rozkładu wybranych tworzyw ,

Każdy chętny może zrobić jedna prezentację.

TEMATYKA LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO 

 Temat 1: Ćwiczenia sprawdzające stopień opanowania umiejętności z podstawy programowej.  :

  • -zapoznać się z tekstem 1 i 2 ( Przećwicz) na s. 147-148 w podręczniku,
  • – wykonać w zeszycie zad. 1 i 2- s. 147 w podręczniku,
  • – wykonać w zeszycie zad. 4,5,8, 9- s. 148 w podręczniku.

 Temat 2: Perswazyjna funkcja wybranych zdjęć i plakatów społecznych.

  • – wyjaśnić w zeszycie pojęcie „perswazja” ( słownik języka polskiego, Internet),
  • – zapoznać się z plakatami społecznymi- s. 150- 151 w podręczniku, wykonać zad. 1- s. 151,
  • – wykonać pisemnie w zeszycie zad. 2. a) oraz zad. 4- s. 151 w podręczniku.

 Temat 3: Gdy inni narzucają swoją wolę… –  O doktorze Hiszpanie Jana Kochanowskiego.

  • – zapoznać się z tekstem fraszki „O doktorze Hiszpanie”- s. 149 w podręczniku,
  • -przypomnieć sobie i zapisać w zeszycie, czym jest fraszka ( s. 355 w podręczniku),
  • – wykonać pisemnie w zeszycie zad. 1. a)- s. 149 w podręczniku,
  • – wykonać pisemnie w zeszycie zad. 2 a i b oraz zad. 3- s.150 w podręczniku.

Temat 4: Poznajemy pojęcie gwary środowiskowej.

  • – zapoznać się z tekstem „Gwary środowiskowe…)- s. 152-153 w podręczniku,
  • – na podstawie tekstu wyjaśnić w zeszycie pojęcie „gwary środowiskowe”.
  • – wykonać pisemnie w zeszycie zad.4- s. 153 w podręczniku,
  • – wykonać w zeszycie ćwiczeń zad. 1, 2,3- s. 69,

Temat 5: Interpretujemy opowiadanie Sławomira Mrożka pt. Artysta.

  • – zapoznać się z tekstem „Artysta”- s. 157 w podręczniku,
  • – ułożyć i zapisać w zeszycie plan wydarzeń do tekstu „Artysta”,
  • – wykonać pisemnie w zeszycie zad. 2 a, b, c – s. 158 w podręczniku,
  • – wykonać pisemnie w zeszycie zad. 4- s. 158 w podręczniku- 2 zdania.

Temat 6: Piszemy relację z pożaru.

  • – zapoznać się z tekstem „Na wakacjach”- s. 153 w podręczniku,
  • – ocenić pisemnie w zeszycie postawy bohaterów tekstu- 2 zdania,
  • – wykonać samodzielnie pisemnie w zeszycie zad. 1. a)- artykuł o pożarze ( nadać tytuł, objętość pracy- co najmniej pół strony)

 Temat 7: Przygotowujemy się do egzaminu – praca z tekstem

  • – zapoznać się tekstem „Skąpca”- s. 161- 162 w podręczniku,
  • – wykonać pisemnie w zeszycie zad.5, 7, 8, 9, 12- s. 163 w podręczniku.

 Temat 8:  Obraz zrujnowanej Warszawy widziany oczyma reportera.

  • – zapoznać się z tekstem „Ziele na kraterze”- s. 227- 232 w podręczniku,
  • – przypomnieć sobie i zapisać w zeszycie pojęcie „reportaż”,
  • – na podstawie tekstu zredagować w zeszycie jego streszczenie,
  • – wykonać ustnie zad. 2- s. 232 w podręczniku.

Temat 9: W jaki sposób bohater książki M. Wańkowicza uniknął bratobójczej walki?

  • – zapoznać się z tekstem „Tędy i owędy”- s. 249-251 w podręczniku,
  • – wykonać pisemnie w zeszycie zad. 1 i zad. 2 a , b – s. 251 w podręczniku,
  • – wykonać ustnie zad. 3- s. 251 w podręczniku.

Temat 10: Samodzielna praca z tekstem Michała Rusinka pt. Postanowienia.

  • – zapoznać się z tekstem „Postanowienia”- s. 182 w podręczniku,
  • – wykonać pisemnie w zeszycie zad.1, 3, 6, 7- s. 183 w podręczniku.

 Przydatne strony internetowe do powtórzenia materiału z języka polskiego przed egzaminem ósmoklasisty:

Geografia

1.Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej – ćwiczenia 1,2, str.115

2.W Amazonii – ćwiczenia 1,2,3, str. 121

Edukacja dla bezpieczeństwa

Uczniowie muszą przygotować na podstawie podręcznika oraz innych dostępnych źródeł na temat zasad udzielania pierwszej pomocy podczas porażenia prądem oraz na czym polega pomoc tonącym.

Przykładowe filmiki instruktażowe udzielanie pierwszej pomocy podczas

– porażenia prądem elektrycznym:

– pomoc tonącym:

 

Zagadnienia będą jeszcze szczegółowo omawiane na zajęciach edb.

Język niemiecki

Thema: „Konzentriere dich!”

  • – na stronie 43 w podręczniku zapoznać się ze sposobem tworzenia trybu rozkazującego (Grammatik kompakt!- punkt 4)
  • – następnie na stronie 38 w podręczniku wykonać ćwiczenie 2a (płyta dołączona do podręcznika), rozwiązania zapisać do zeszytu (8 zdań w trybie rozkazującym) i przetłumaczyć na język polski.
  • – w zeszycie ćwiczeń zrobić ćwiczenie numer 2 (płyta dołączona do książki) oraz dla chętnych ćwiczenie numer 3.

Thema: „Sport? Na, klar!”

– ze strony 40 w podręczniku przepisaćdo zeszytu, wraz z rodzajnikiem der, die lub das oraz tłumaczeniem polskim dyscypliny sportowe:

  • Basketball
  • Eishockey
  • Handball
  • Schlittschuh
  • Ski
  • Schwimmen
  • Tischtennis
  • Volleyball
  • Reiten
  • Joggen
  • Tauchen
  • Skifahren

– ze strony 41 zrobić w zeszycie ćwiczenie 3, jaki sport można uprawiać:

  • in der Sporthalle:…..
  • auf dem Sportplatz:…..
  • im Freien:…..
  • im Schwimmbad:…..
  • im Eisstadion:……

– z zeszytu ćwiczeń zrobić ćwiczenia:1, 2 i 3.

Religia 

Katechizm pamięciowy oraz wiedza ogólna wymagana od kandydatów do
bierzmowania klas ósmych

HYMN DO DUCHA ŚWIETEGO (NA You Tube posłuchć wersji śpiewanej)
5 PRZYKAZAŃ KOŚCIELNYCH
5 WARUNKÓW DOBREJ SPOWIEDZI
6 PRAWD WIARY
7 DARÓW DUCHA ŚWIĘTEGO
10 BOŻYCH PRZYKAZAŃ
STACJE DROGI KRZYŻOWEJ
WYBÓR PATRONA DO BIERZMOWANIA I JEGO ZAPREZENTOWANIE
WIADOMOŚCI O JANIE PAWLE II
POWTÓRZYĆ 5 OSTATNICH KATECHEZ Z PODRĘCZNIKA

Treść powyższych pytań zostanie sprawdzona w formie ustnej i pisemnej w najbliższym czasie po powrocie do szkoły.
ŻYCZĘ DOBREGO WYKORZYSTANIA TEGO CZASU I MIŁEJ NAUKI  – KS. MARCIN.

FIZYKA

Witam Was serdecznie. Jak zapewne słyszycie w mediach czas kwarantanny to nie ferie, więc musimy w miarę możliwości popracować. Zgodnie z tym na co umawialiśmy się na początku roku każdy uczeń musi opracować w formie prezentacji czy referatu wybrany temat. W związku z zaistniałą w kraju sytuacją zmieniamy datę tego zadania zamieniając końcówkę roku na najbliższy czas tj. do  27 marca 2020 roku. Część z Was już otrzymała tematy. Jeśli z jakiegoś powodu nie odpowiada Wam dany temat lub macie problem ze znalezieniem materiałów to zamieszczam poniżej listę tematów ( można zmienić temat lub pozostać przy tym, który otrzymaliście w środę 11 marca).

  • Zasady działania i praktyczne wykorzystanie w technice i życiu codziennym urządzeń hydraulicznych.
  • Ekstremalne ciśnienia (wysokie góry, głębiny morskie) a zdrowie i życie człowieka.
  • Przemiany energii w przyrodzie i technice (z uwzględnieniem energii mechanicznej, wewnętrznej i elektrycznej).
  • Odnawialne źródła energii –nadzieja ekologicznego świata.
  • Woda –ciecz niezwykła.
  • Oglądamy dźwięki –wykorzystanie programu komputerowego.
  • Jeden dzień z fizyką –wybrane zjawiska fizyczne obserwowane w ciągu dnia.
  • Beniamin Franklin i jego błyskawice.
  • Prąd elektryczny, a zdrowie i życie człowieka.
  • Zasady bezpiecznego używania urządzeń elektrycznych.
  • Magnes wczoraj i dziś (dzieje magnesu i współczesne zastosowanie).
  • Żarówka dawniej i dziś.
  • Ważne odkrycia fizyczne na osi czasu.
  • Elektryczność od starożytności do współczesności.
  • Loty kosmiczne dawniej i dziś.

Uczniowie przygotowują referat lub prezentację w formie elektronicznej na adres mwoziwoda1@gmail.com. Praca powinna zawierać ok. 2 stron A4 w przypadku referatu lub min. 8 slajdów w przypadku prezentacji. Stosowana jest pełna skala ocen. Niedotrzymanie terminu przez ucznia powoduje obniżenie maksymalnej możliwej do uzyskania oceny. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt drogą mailową.

NaCoBeZU:

  • dobór informacji do prezentacji lub referatu,
  • zgodność merytoryczna z tematem,
  • używanie właściwej terminologii, zrozumiałej dla ucznia,
  • kreatywność

 

 

 

BIOLOGIA klasa VIII b

LEKCJA 1 – Temat: Drapieżnictwo i roślinożerność.

Przeczytaj fragment podręcznika ze strony 97 – 105 (zwróć uwagę na ilustracje).  Na jego podstawie wykonaj poniższe polecenia:

  1. Wymień w zeszycie (krótko) przystosowania organizmów do drapieżnictwa.
  2. Zapisz w zeszycie sposoby ochrony organizmów przed drapieżnikami.
  3. Wymień w zeszycie (krótko) przystosowania organizmów do roślinożerności.

LEKCJA 2 – Temat: Pasożytnictwo.

Przeczytaj fragment podręcznika ze strony 107 – 110 (zwróć uwagę na ilustracje).  Na jego podstawie wykonaj poniższe polecenia:

  1. Wymień w zeszycie (krótko) przystosowania pasożytów wewnętrznych do pasożytniczego trybu życia.
  2. Wymień w zeszycie (krótko) przystosowania pasożytów zewnętrznych do pasożytniczego trybu życia.
  3. Wykonaj w zeszycie rysunek tasiemca, podpisz elementy jego budowy.

                                                        

Zadanie dla chętnych: Wykonaj prezentację multimedialną na temat pasożytnictwa, zwracając uwagę na:

  • rodzaje pasożytów
  • przystosowania organizmów do pasożytnictwa
  • wpływu pasożytów na inne organizmy.

Prezentację wzbogać zdjęciami.

 

Matematyka klasa VIII b

Dzień dobry.

Drodzy uczniowie w  związku z zaistniałą sytuacją i zaleceniami nauki w domu, bardzo Was  proszę o rozwiązywanie zadań powtórkowych z podręcznika oraz zadań przygotowujących Was do Egzaminu Ósmoklasisty dostępnych na stronach internetowych. Powodzenia i dużo zdrowia.

 

16.03.2020 (poniedziałek)

Temat: Powtórzenie wiadomości o wyrażeniach algebraicznych.

 

Cel: przypomnisz sobie podstawowe działania na wyrażeniach algebraicznych

  • Przeczytaj wiadomości z podręcznika str.238 ( na żółtym tle)
  • Podręcznik 238 -240, 5 dowolnych zadań . Rozwiązania zadań zapisz w zeszycie
  • Dla chętnych z tych samych stron jeszcze 5 innych zadań.

 

17.03.2020 (wtorek)

Temat: Rozwiązywanie równań.

 

Cel: przypomnisz sobie, co to znaczy, że liczba jest rozwiązaniem równania; sprawdzisz, czy dana liczba jest rozwiązaniem równania

  • Przeczytaj wiadomości z podręcznika str.241– rozwiązanie równania, ile rozwiązań może mieć równanie , etapy rozwiązywania równań za pomocą zadań tekstowych.
  • Podręcznik 241 -242, 5 dowolnych zadań . Rozwiązania zadań zapisz w zeszycie
  • Dla chętnych z tych samych stron jeszcze 5 innych zadań.

 

18.03.2020  ( środa)

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań.

 

Cel: przypomnisz sobie etapy rozwiązywania zadań tekstowych za pomocą równań, co to są wielkości wprost proporcjonalne i podział proporcjonalny

  • Przeczytaj wiadomości z podręcznika str.241
  • Podręcznik 243, 5 dowolnych zadań . Rozwiązania zadań zapisz w zeszycie
  • Dla chętnych z tej samej strony jeszcze 5 innych zadań.

 

20.03.2020 (piątek)

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań.

 

Cel: sprawnie będziesz rozwiązywać zadania tekstowe za pomocą równań.

 

  • Na stronie internetowej pl wybierz egzamin ósmoklasisty, znajdź zbiór zadań a następnie dział równania. Proszę rozwiązać w zeszycie 5 dowolnych zadań tekstowych.
  • Dla chętnych z tej samej strony jeszcze 5 innych zadań.

 

klasa VIII a, VIII b i VIII c

Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego – Oxford Repetytorium Ósmoklasisty

Powtórzenie i utrwalenie wiadomości:

Repetytorium gramatyczne – s. 160-173 (w podręczniku)

Bank funkcji językowych – s. 174-177 (w podręczniku)

Bank wypowiedzi pisemnych – s. 178-181 (w podręczniku)

Bank wyrazów i wyrażeń (w podręczniku) – powtórzenie i utrwalenie słownictwa z rozdziałów 1-10, opanowanie / powtórzenie słownictwa z rozdziałów 11-14 (Zdrowie – s. 125, Nauka i technika – s. 135, Świat przyrody – s.147, Życie społeczne – s.157)

– zadania w ćwiczeniach, na stronach internetowych np. https://wordwall.net/, https://quizlet.com/pl

Próbne egzaminy z podręcznika i ćwiczeń oraz Internetu (Linki do materiałów egzaminu ósmoklasisty na stronie internetowej naszej szkoły)

 

 

 

Historia klasy VIII

T:Stosunki polsko-sowieckie w latach 1943-1945 – przypomnienie

  1. Wypisz w punktach etapy kształtowania się W-W stosunków.

T: Początki władzy komunistów w Polsce

  1. Zmiany terytorialne i ludnościowe w po wojennej Polsce ( granice i przemieszczanie się oraz przesiedlanie ludności).
  2. Postawy Polaków wobec władz komunistycznych.
  3. Sposoby przejmowania władzy przez komunistów (Referendum ludowe, sfałszowane wybory)
  • Wykonaj ćwiczenia

 

 

 

WOS Klasy VIII

T: Podsumowanie rozdziału IV

  1. Wykonaj test z podręcznika ze strony 141 ( odpowiedzi wpisz do zeszytu)

 

T: Organizacje międzynarodowe

  1. Organizacja i zadania ONZ i NATO.
  2. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 5 ze strony 148-149.
  3. Zadanie dla chętnych ćwiczenie 7 strona 149.