Bartłomiej
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia.
Bartek – najpierw zrób ćwiczenia buzi i języka – tak jak w szkole, dalej sylaby[ż]: ża, żo, żu, że, ży, aża, ożo, eże, yży itp.
Potem:
- – Ćwicz wymowę. Starannie przeczytaj wiersz „Żaba i żuk”. Otocz fioletową pętlą [ż] i [rz]. Pokoloruj rysunki.
- – Ćwicz wymowę wypowiadając głośno nazwy rysunków. Połącz je odpowiednio strzałkami z [rz], [ż] i [z]. Przeczytaj wyrazy. Otocz fioletową pętlą [rz] i [ż] a żółtą [z].
- – Przeczytaj zdania. Zamaluj fioletową kredką [rz] i [ż] a żółtą [z]. Narysuj obrazek do wybranego zdania.
– Zadanie dodatkowe.
Ćwicz wymowę. Starannie przeczytaj pary wyrazów. Połącz za pomocą strzałek odpowiednie wyrazy. Głośno je przeczytaj. Zamaluj fioletową kredką [rz] i [ż] a żółtą [z].
– Powtarzaj też te ćwiczenia, które już były.
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla
Kacper
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia.
Kacperku – najpierw zrób ćwiczenia buzi i języka – tak jak w szkole, dalej sylaby[ż]: ża, żo, żu, że, ży, aża, ożo, eże, yży itp.
Potem:
- – Ćwicz wymowę. Starannie przeczytaj wiersz „Żaba i żuk”. Otocz fioletową pętlą [ż] i [rz]. Pokoloruj rysunki.
- – Ćwicz wymowę wypowiadając głośno nazwy rysunków. Połącz je odpowiednio strzałkami z [rz], [ż] i [z]. Przeczytaj wyrazy. Otocz fioletową pętlą [rz] i [ż] a żółtą [z].
- – Przeczytaj zdania. Zamaluj fioletową kredką [rz] i [ż] a żółtą [z]. Narysuj obrazek do wybranego zdania.
– Zadanie dodatkowe.
Ćwicz wymowę. Starannie przeczytaj pary wyrazów. Połącz za pomocą strzałek odpowiednie wyrazy. Głośno je przeczytaj. Zamaluj fioletową kredką [rz] i [ż] a żółtą [z].
– Powtarzaj też te ćwiczenia, które już były.
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla
Lena
Przesyłam kolejne ćwiczenia:
Lena – najpierw jak zwykle zrób ćwiczenia buzi i języka tak jak w szkole, dalej sylaby: sza, szo, sze, szu, szy, asza, oszo, esze, yszy, asz, osz, esz, usz, ysz itp. Przećwicz jeszcze sylaby z „s” sa, so, su, se, sy, asa, oso, ese, ysy, as, os, es, us, ys – dlatego, że różnicujemy „sz” i „s”
A potem wykonaj ćwiczenia:
- – Nazwij wszystkie obrazki. Oznacz strzałką w górę położenie języka podczas wymowy nazw obrazków z [sz] a strzałką w dół obrazków z [s] .
- – Dwie karty – przyjrzyj się obrazkom. Powiedz co robi Szymon a co robi Sabinka. Pamiętaj, żeby opowiadać pełnym zdaniem.
- – Gra Cienie oparta na zasadach memo. Starannie wytnij karty wzdłuż przerywanych linii. Rozłóż obrazki na stole rewersem do góry. Gra polega na odszukiwaniu par: obrazek i jego cień. Każdy gracz po kolei odkrywa dwa obrazki, nazywa je i sprawdza, czy tworzą parę. Jeśli tak, odkłada je na bok. Jeśli nie uda mu się odnaleźć pary, odkłada na miejsce zakryte karty. Wygrywa ta osoba, która zbierze najwięcej par.
– Zadania dodatkowe:
Wytnij puzzle. Powiedz, co widzisz na ilustracjach.
Przeczytaj na głos fragment ulubionej książki.
– Powtarzaj też wcześniejsze ćwiczenia…
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla
Martyna
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia.
Martynko – najpierw zrób ćwiczenia buzi i języka – tak jak w szkole, dalej sylaby[ż]: ża, żo, żu, że, ży, aża, ożo, eże, yży itp.
Potem:
- – Ćwicz wymowę. Starannie przeczytaj wiersz „Żaba i żuk”. Otocz fioletową pętlą [ż] i [rz]. Pokoloruj rysunki.
- – Ćwicz wymowę wypowiadając głośno nazwy rysunków. Połącz je odpowiednio strzałkami z [rz], [ż] i [z]. Przeczytaj wyrazy. Otocz fioletową pętlą [rz] i [ż] a żółtą [z].
- – Przeczytaj zdania. Zamaluj fioletową kredką [rz] i [ż] a żółtą [z]. Narysuj obrazek do wybranego zdania.
– Zadanie dodatkowe.
Ćwicz wymowę. Starannie przeczytaj pary wyrazów. Połącz za pomocą strzałek odpowiednie wyrazy. Głośno je przeczytaj. Zamaluj fioletową kredką [rz] i [ż] a żółtą [z].
– Powtarzaj też te ćwiczenia, które już były.
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla
Mateusz
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia.
Instrukcja.
- – Mateusz – wykonaj najpierw ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne z wcześniejszych zajęć.
- – Wykonaj ćwiczenia usprawniania warg, podniebienia miękkiego i żuchwy z wcześniejszych zajęć.
- – Trzy karty. Czytaj dialogi z dorosłym. W trakcie czytania wykonuj ruch palcem po strzałkach lub zakreślaj flamastrem celem kontroli wdechu i wydechu.
- – Przeczytaj pierwszą część tekstu „Nocne majaczenia Maćka” metodą przedłużania samogłosek – masz ją w domu. Zadanie dodatkowe – przeczytaj druga część tekstu „Nocne majaczenia Maćka” metodą przedłużania samogłosek.
- – Mateusz w wolnym czasie powtarzaj też te ćwiczenia, które już były. Ćwicz też czytanie przez powroty do ulubionych książeczek.
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla
Oliwia
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia.
Instrukcja.
Oliwia – najpierw zrób ćwiczenia buzi i języka – tak jak w szkole, dalej głoski ttttt, ddddd…. potem sylaby i logotomy td, td, td, tdn, tdn…
Potem:
- – Przeczytaj starannie wierszyk „Słoniowa trąba”. Podkreśl w nim [r].
- – Przeczytaj starannie wiersz „Pranie M. Konopnickiej. Wpisz obok wszystkie słowa, w których słyszysz [r]. Powtórz te słowa głośno i wyraźnie.
- – Ćwicz wymowę cząstek wyrazów i wyrazów.
- – Ćwicz wymowę. Przeczytaj rymowankę. Pokoloruj rysunek. Wypowiedz głośno nazwy wszystkich rysunków.
- otocz pętlą te, w których nazwie słyszysz [r] na początku i pokoloruj je.
- – Powtarzaj też te ćwiczenia, które już były.
Zadanie dodatkowe:
– Szyfrówka. Połącz wyraz z obrazkiem, którego nazwa jest częścią tego wyrazu.
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla
Paulina
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia:
Paulinko – najpierw jak zwykle zrób ćwiczenia buzi i języka tak jak w szkole, dalej sylaby: sza, szo, sze, szu, szy, asza, oszo, esze, yszy, asz, osz, esz, usz, ysz itp. Przećwicz jeszcze sylaby z „s” sa, so, su, se, sy, asa, oso, ese, ysy, as, os, es, us, ys – dlatego, że różnicujemy „sz” i „s”
A potem wykonaj ćwiczenia:
- – Nazwij wszystkie obrazki. Oznacz strzałką w górę położenie języka podczas wymowy nazw obrazków z [sz] a strzałką w dół obrazków z [s] .
- – Dwie karty – przyjrzyj się obrazkom. Powiedz co robi Szymon a co robi Sabinka. Pamiętaj, żeby opowiadać pełnym zdaniem.
- – Gra Cienie oparta na zasadach memo. Starannie wytnij karty wzdłuż przerywanych linii. Rozłóż obrazki na stole rewersem do góry. Gra polega na odszukiwaniu par: obrazek i jego cień. Każdy gracz po kolei odkrywa dwa obrazki, nazywa je i sprawdza, czy tworzą parę. Jeśli tak, odkłada je na bok. Jeśli nie uda mu się odnaleźć
- pary, odkłada na miejsce zakryte karty. Wygrywa ta osoba, która zbierze najwięcej par.
– Zadania dodatkowe:
Wytnij puzzle. Powiedz, co widzisz na ilustracjach.
Przeczytaj na głos fragment ulubionej książki.
– Powtarzaj też wcześniejsze ćwiczenia…
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla
Szymon
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia.
Szymon- najpierw zrób ćwiczenia buzi i języka – tak jak w szkole, dalej sylaby[ż]: ża, żo, żu, że, ży, aża, ożo, eże, yży itp.
Potem:
- – Ćwicz wymowę. Starannie przeczytaj wiersz „Żaba i żuk”. Otocz fioletową pętlą [ż] i [rz]. Pokoloruj rysunki.
- – Ćwicz wymowę wypowiadając głośno nazwy rysunków. Połącz je odpowiednio strzałkami z [rz], [ż] i [z]. Przeczytaj wyrazy. Otocz fioletową pętlą [rz] i [ż] a żółtą [z].
- – Przeczytaj zdania. Zamaluj fioletową kredką [rz] i [ż] a żółtą [z]. Narysuj obrazek do wybranego zdania.
- – Zadanie dodatkowe.
- Ćwicz wymowę. Starannie przeczytaj pary wyrazów. Połącz za pomocą strzałek odpowiednie wyrazy. Głośno je przeczytaj. Zamaluj fioletową kredką [rz] i [ż] a żółtą [z].
- – Powtarzaj też te ćwiczenia, które już były.
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla