Logopedia klasa 3

Filip

Dzień dobry.

Przesyłam kolejne ćwiczenia.

Filip – najpierw zrób ćwiczenia buzi i języka – tak jak w szkole, dalej sylaby – zaczynamy [dż] – dża,dżo, dże, dżu,dży, adża, odżo, udże, edże, ydży itp.

  • – Naucz się mówić poprawnie, głośno i wyraźnie głoskę [dż] – przyjrzyj się obrazkowi.
  • – Ćwicz wymowę. Przeczytaj rymowankę. Możesz się jej nauczyć na pamięć.
  • – Ćwicz wymowę wypowiadając głośno nazwy rysunków. Podkreśl brązową kredką [dż]. Przeczytaj wyrazy. Wskaż za pomocą strzałek ich znaczenie.
  • – Połącz a pomocą strzałek słoiki z odpowiednimi podpisami. Przeczytaj powstałe pary wyrazów.

Zadanie dodatkowe.

  • – Ćwicz wymowę. Przeczytaj pary wyrazów. Wskaż za pomocą strzałek odpowiednie podpisy do rysunków. Pokoloruj je. Zamaluj brązową kredką [dż].
  • – Powtarzaj też te ćwiczenia, które już były.

Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.

Grażyna Dziubla

  1. Karta pracy 1 
  2. Karta pracy 2  
  3. Karta pracy 3  
  4. Karta pracy 4
  5.  Karta pracy 5

Justyna

Dzień dobry.

Przesyłam kolejne ćwiczenia. 

Justynko – najpierw zrób ćwiczenia buzi i języka – tak jak w szkole, dalej sylaby[ż]: ża, żo, żu, że, ży, aża, ożo, eże, yży itp.

Potem:

  • – Z każdego rzędu obrazków wykreśl ten, który nie pasuje do pozostałych.
  • – Dopasuj pasujące do siebie obrazki. Połącz je kolorowymi liniami.
  • – Starannie przeczytaj tekst. Pokoloruj obrazki.
  • – Połącz obrazki znajdujące się w takich samych figurach. Ułóż zdania z nazwami tych ilustracji. Zapisz je.
  • – Uzupełnij obrazek. Wytnij obrazki na dole, naklej je w odpowiednie miejsca według instrukcji:
  • – Powtarzaj też wcześniejsze ćwiczenia…
  • – Zadanie dodatkowe – przeczytaj na głos fragment ulubionej książki.

Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.

Grażyna Dziubla

Zuzanna

Dzień dobry.

Przesyłam kolejne ćwiczenia.

Zuzanno – najpierw zrób ćwiczenia buzi i języka – tak jak w szkole, dalej sylaby /utrwalamy ż i z/: ża, żo, żu, że, ży, aża, ożo, eże, yży  za, zo, zu, zy, aza,ozo, eze, yzy, itp.

  • – Ćwicz wymowę. Starannie przeczytaj wiersz „W garażu Jerzego”. Otocz fioletową kredką [ż] i [rz]. Pokoloruj rysunki.
  • – Pokoloruj żółtą kredką okienka z nazwami zwierząt, zieloną z nazwami roślin, czerwoną z nazwami rzeczy, niebieską z nazwami miast, a fioletową z imionami. Przeczytaj jeszcze raz wszystkie wyrazy.
  • – Nazwij obrazki, a następnie połącz te, których nazwy się rymują.

– Zadanie dodatkowe:

Wpisz litery tak, jak pokazują strzałki, przeczytaj wyrazy. Odczytaj rebusy i napisz rozwiązania. Podkreśl fioletową kredką [ż].

– Powtarzaj też te ćwiczenia, które już były.

Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.

Grażyna Dziubla

Karta pracy 1

Karta pracy 2

Karta pracy 3