Logopedia Oddział Przedszkolny Ćwików

Arek Z

Dzień dobry.

Przesyłam kolejne ćwiczenia.

  • Aruś – wykonaj najpierw kilka ćwiczeń buzi – tak jak w przedszkolu.
  • – Starannie narysuj obrazek drzew, chmurek i słoneczka po śladzie. Potem też starannie ją wykoloruj.
  • – Dokończ rysować szlaczki.
  • – Przypatrz się uważnie obrazkom i znajdź sześć różnic między nimi. Dorysuj brakujące elementy na drugim obrazku. Opowiedz, co widzisz. Pokoloruj jeden obrazek.
  • – Z każdego rzędu obrazków wykreśl ten, który nie pasuje do pozostałych. Spróbuj powiedzieć dlaczego.

– Zadanie dodatkowe: przeczytanie Arkowi krótkiej, dowolnej bajki. Po przeczytaniu poproszenie go o opowiedzenie jej.

– Powtarzaj też wcześniejsze ćwiczenia…

Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.

Grażyna Dziubla

Karta pracy 1

Karta pracy 2

Karta pracy 3

Karta pracy 4

Maciek K

Dzień dobry.

Przesyłam kolejne ćwiczenia.

Maciuś – najpierw jak zwykle zrób ćwiczenia buzi i języka jak w przedszkolu, dalej powtórz sylaby: sa, so, su, se, sy, asa, oso, ese, usu, ysy, as, os, es, us, ys.

A potem wykonaj ćwiczenia:

  • – Nazwij obrazki. Obok tych, które zawierają sylabę [sa] narysuj zielony trójkąt. 
  • – Ćwicz wymowę. Powtórz za dorosłym zdania. Otocz różową pętlą „s”. Narysuj obrazek do wybranego zdania.
  • – Nazwij obrazki. Na kresce narysowanej pod każdym z nich narysuj kropkę, która oznacza głoskę [s] znajdującą się w nazwie – na początku (pierwszą) lub na końcu (ostatnią).

– Ćwiczenie dodatkowe – dla chętnych. Pokoloruj żółtą kredką okienka z nazwami ptaków, zieloną z nazwami roślin, czerwoną z nazwami ubrań, niebieską z nazwami mebli, fioletową z imionami. Powtarzaj za dorosłym pogrupowane wyrazy.

– Powtarzaj też wcześniejsze ćwiczenia…

Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla

Natalia B

Dzień dobry.

Przesyłam kolejne ćwiczenia.

Natalko- najpierw jak zwykle zrób ćwiczenia buzi i języka jak w przedszkolu, dalej powtórz sylaby: sa, so, su, se, sy, asa, oso, ese, usu, ysy, as, os, es, us, ys.

A potem wykonaj ćwiczenia:

– Nazwij obrazki. Obok tych, które zawierają sylabę [sa] narysuj zielony trójkąt. 

– Ćwicz wymowę. Powtórz za dorosłym zdania. Otocz różową pętlą „s”. Narysuj obrazek do wybranego zdania.

– Nazwij obrazki. Na kresce narysowanej pod każdym z nich narysuj kropkę, która oznacza głoskę [s] znajdującą się w nazwie – na początku (pierwszą) lub na końcu (ostatnią).

– Ćwiczenie dodatkowe – dla chętnych. Pokoloruj żółtą kredką okienka z nazwami ptaków, zieloną z nazwami roślin, czerwoną z nazwami ubrań, niebieską z nazwami mebli, fioletową z imionami. Powtarzaj za dorosłym pogrupowane wyrazy.

– Powtarzaj też wcześniejsze ćwiczenia…

Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla