Logopedia Oddział Przedszkolny Wielopole

Damian

Dzień dobry.

Przesyłam kolejne ćwiczenia.

  • – Damianku – najpierw wykonaj ćwiczenia buzi i języka z pierwszej karty.
  • – Próbujemy [l] – według instrukcji na drugiej karcie, popatrz jak wygląda dziewczynka, kiedy wypowiada [l].
  • – Ćwicz wymowę. Powtarzaj za dorosłym rymowankę. Możesz się jej nauczyć na pamięć. Narysuj tyle okienek, ile sylab słyszysz w nazwach rysunków. Wyklaskaj te sylaby. Pokoloruj rysunki.
  • – Ćwicz wymowę wypowiadając głośno nazwy rysunków. Podkreśl czerwoną kredką [l]. Pokoloruj rysunki. Wypowiadaj głośno i wyraźnie za dorosłym lub przeczytaj podane wyrazy. Otocz czerwoną pętlą [l].
  • – Powtarzaj też ćwiczenia, które już były.

Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.

Grażyna Dziubla

Karta pracy 1

Karta pracy 2

Karta pracy 3

Karta pracy 4

Justyna

Dzień dobry.

Przesyłam kolejne ćwiczenia.

Justynko-  trzeba zacząć od ćwiczeń buzi – tak jak w przedszkolu, potem głoski [t] – ta, to, te, tu, ty, ata, oto, ete,yty, at, ot, et, ut, it, yt, powtórzyć kilka wyrazów z [t]. Dalej głoska [d] – ułóż czubek języka na górnych zębach, zęby delikatnie złącz, wargi rozciągnij jak w uśmiechu a dłoń połóż na krtani. Powiedz „d”. Da, do, de, du, dy, ada, ado, ade, ady, odo, ode, odu, ody, ede,eda, edo, edy, ydy, yda, ydo, yde itp.

  • – Powtórz napisy na budach. Połącz je z właściwymi pieskami.
  • – Nazwij obrazki i połącz ich nazwy z takimi samymi napisanymi po prawej stronie.
  • – Wytnij etykiety z dołu strony. Naklej obok jednakowych na górze. Powtórz to, co jest na nich napisane.
  • – Karteczki z literą A pokoloruj na żółto, a karteczki z literą O pokoloruj na zielono, z literą U na czerwono, z literą E na niebiesko  a z literą Y na brązowo. Kartek którego koloru jest najwięcej, a których najmniej?

Niech Justynka powtarza też to co już było…

Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.

Grażyna Dziubla

Karta pracy 1
Karta pracy 2

Dzień dobry.

Przesyłam kolejne ćwiczenia.

Kacper

Kacperku  – najpierw jak zwykle zrób ćwiczenia buzi i języka tak jak w przedszkolu. Dalej sylaby: sza, szo, sze, szu, szy, asza, oszo, esze, yszy, asz, osz, esz, usz, ysz itp. Przećwicz jeszcze sylaby z „s” sa, so, su, se, sy, asa, oso, ese, ysy, as, os, es, us, ys – dlatego, że różnicujemy „sz” i „s”

A potem wykonaj ćwiczenia:

  • -Przyjrzyj się obrazkom. Spróbuj odnaleźć na planszy, a następnie wykreśl grupę trzech obrazków ułożonych w tej samej kolejności w pionie i w poziomie. Taka sekwencja powtarza się sześć razy w labiryncie. Następnie odszukaj i nazwij tylko te obrazki, które zawierają w nazwie głoskę [s].
  • – Przyjrzyj się uważnie obrazkom – czerwoną pętlą otocz wszystkie zwierzęta, zieloną ubrania a żółtą – produkty spożywcze. Spróbuj zapamiętać  jak najwięcej obrazków. Następnie zasłoń kartką ilustracje i wymień zwierzęta, ubrania oraz produkty spożywcze, które widziałeś.
  • – Puzzle – spróbuj odgadnąć, jakie to przedmioty. Za pomocą kolorowych linii połącz puzzle, które do siebie pasują. Nazwij obrazki, które powstały z połączenia dwóch części układanki. Może też dorosły pomóc Ci wycinać puzzle i wtedy spróbuj je ułożyć.
  • – Z każdego rzędu obrazków wykreśl ten, który nie pasuje do pozostałych.

Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.

Grażyna Dziubla

Karta pracy 1

Karta pracy 2

Karta pracy 3

Karta pracy 4

Natalia

Dzień dobry.

Przesyłam kolejne ćwiczenia.

– Natalko – najpierw ćwicz buzię tak jak na zajęciach w przedszkolu, potem sylaby cza, czo, cze, czu, czy, acz, oczo, ecze, yczy, acz, cz, ecz, ycz itp.
– Przeczytam Ci słowo, które pasuje tylko do jednego z dwóch obrazków. Pokoloruj tę ilustrację, która tworzy z przeczytanym słowem logiczne wyrażenie. Powtórz je.

  • – Nazwij obrazki w każdym rzędzie. Jeden z nich nie rymuje się z pozostałymi. Wykreśl go.
  • – Otocz czerwoną pętlą rośliny, a żółtą artykuły spożywcze. Dwa obrazki nie pasują. Do jakiej
  • kategorii możesz je zaliczyć.
  • – Nazwij obrazki. Wytnij je i wklej do diagramu według instrukcji.

– Natalko powtarzaj też to co już było – z segregatora.

Pozdrawiam Was serdecznie, życzę zdrowia.

Grażyna Dziubla

Karta pracy 1

Karta pracy 2

Karta pracy 3

Karta pracy 4

Wojtek

Dzień dobry.

Przesyłam dla Wojtusia kolejne ćwiczenia logopedyczne.

Instrukcja:

  • – Na początku niech Wojtuś powtarza samogłoski, tak samo jak ostatnio – jeżeli ich nie pamięta – proszę pokazywać, mówić i dobrze by było by Wojtuś po Pani powtarzał. Trzeba wracać do wcześniejszych ćwiczeń – chociaż nie wszystkie w jednym czasie, dawkować… Chodzi o zapamiętanie samogłosek – potrzebne to jest w dalszych ćwiczeniach…
  • – Wyrazy dźwiękonaśladowcze – powtórzyć te, które były – ważne żeby Wojtuś widział obrazek, napis i słyszał i powtarzał odpowiedni dźwięk. Proszę starannie powiedzieć: To owca. Owca be. Przyklej napis do zwierzaka itd.
  • – Na drugiej karcie są napisy i kartoniki ze zwierzętami do wycinania. Proszę wyciąć kartoniki i czytać odgłosy zwierząt. Pani czyta i pokazuje a Wojtuś odszukuje zwierzę i przykleja.
    – Zadanie 21 – dziecko na szarych polach umieszcza Mimki. Palcem lub pisakiem rysuje po śladzie słomki do picia, a następnie buduje zdania np. „Fifi gul, gul”.
  • – Zadanie 22- dziecko na szarych polach umieszcza Mimki. Palcem lub pisakiem rysujee ich drogę do dziupli. Buduje zdania „Bubu siup, siup”.- Niech Wojtuś wraca z  wszystkimi  Mimkami do wcześniejszych ćwiczeń, może je też malować…

Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.

Grażyna Dziubla

Karta pracy 1

Karta pracy 2

Karta pracy 3

Karta pracy 4