Wycieczka klas 2 do Bochni i Krakowa

Dnia 28 kwietnia uczniowie klas drugich w ramach projektu „Poznaj Polskę” zwiedzali Kopalnie Soli w Bochni ,oraz „Ogród Doświadczeń” w Krakowie. Z Olesna wyjechaliśmy o godzinie 7.30. Na miejscu dołączył do nas przewodnik. Najpierw udaliśmy się do Kopalni Soli w Bochni, która jest wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Zwiedzaliśmy między innymi Komorę Ważyn – największe podziemne pomieszczenie w Europie wykonane przez człowieka, najpiękniejsze wyrobiska kopalni, wykutą w soli Kaplicę, rzeźby solne, oraz narzędzia i urządzenia górnicze tworzące zadziwiające podziemne miasto. Po zakończeniu zwiedzania pojechaliśmy na obiad. Następnie udaliśmy się na rynek do Krakowa gdzie dzieci mogły z bliska zobaczyć Sukiennice i Kościół Mariacki, a następnie zakupić sobie pamiątki. Kolejną atrakcją była wizyta w „Ogrodzie Doświadczeń”. Ogród Doświadczeń im. Stanisława Lema jest oddziałem Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Na powierzchni ponad 6 ha parku rozmieszczone są: urządzenia demonstrujące zjawiska fizyki, ekspozycja geologiczna „Geo-gródek”, ekspozycja sensoryczna „Zapachowo”, zielony labirynt z cytatami Stanisława Lema – „Lem-birynt”. Pierwsze stanowisko na terenie Ogrodu Doświadczeń to pryzmat, który tworzy ze światła słonecznego piękną tęczę. Kilka kroków dalej i jesteśmy w ogromnym kalejdoskopie. Układ luster, jak w popularnej zabawce. Każde z następnych urządzeń prezentuje jedno lub kilka zjawisk fizycznych. Przy innym stanowisku możemy sprawić, że powstanie wir wodny i obserwować jego niepowtarzalne zachowanie, które wynika z prędkości kręcenia korbą. Ogromnym zainteresowaniem cieszył się tor saneczkowy, odlotowy plac zabaw, naukowa siłownia, oraz 6-metrowa rakieta. Dobiegł koniec naszej wycieczki, ale w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na posiłek w MacDonalds. Wróciliśmy o godz.19.30. Uczniowie stwierdzili, że była to udana wycieczka i chciałyby, żeby odbywało się takich więcej.