Informatyka na stronie yaneczek.pl
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 23.06 – 25.06.2020 r
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 8.06 – 19.06.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 1.06 – 5.06.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 25.05 – 29.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 18.05 – 22.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 11.05 – 15.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 4.05 – 8.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 23.04-29.04.2020 r.
Wychowanie fizyczne
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 15.04-22.04.2020 r.
Informatyka
Drodzy uczniowie, już prawie miesiąc trwa wasza praca zdalna, niektórzy już radzą sobie z tym bardzo dobrze. Jest to okres, gdzie wasze kompetencje w posługiwaniu sie komputerem czy też smartfonem stały się dosyć istotne. Uczniom, którzy cenią systematyczną pracę i interesują się informatyką już na początku pracy zdalnej zaproponowałem pracę w portalu Migra-strefa ucznia . Jest tam możliwość samodzielnej realizacji tematów z naszego podręcznika, mamy do dyspozycji pliki ćwiczeniowe. Pierwszym zaproponowanym tematem jest:
Temat: Stosujemy multimedia w programowaniu w środowisku Baltie
- Większość tego tematu zrealizowaliśmy na lecjach w szkole (scena z rybakiem, scena ze złowioną rybką), niestety nie wykorzystywaliśmy w tych ćwiczeniach dźwięku, ze względu na ograniczenia szkolnych komputerów. Jeżeli ktoś z Was chciałby zrealizować w całości proponuje wykonać ćwiczenie 4 str 49.
- dla chętnych ćw 5, ćw 6 str50.
Temat: Umieszczamy losowo przedmioty na scenie, instrukcja warunkowa
- wykonujemy ćw8 str52
- wykonujemy ćw10 str54
- zadanie 1 str56
Temat: Przypomnienie podstaw programowania w środowisku scratch.
- zakładamy konto na stronie scratch.mit.edu
- aby uniezależnić się od Internetu pobieramy z powyższej strony lub ze strony Migra-strefa ucznia wersję off-line scratch 3.0
- korzystając z samouczka na stronie scratch.mit.edu lub z dokumentu pdf opis_scratcha napisz kilka prostych skryptów.
- spróbuj wykonać conajmniej jedno z zadań>> Zestaw zadań dotyczących programowania w środowisku Scratch 2.0
Temat: Powtarzanie poleceń w środowisku scratch.
- wykonujemy ćw1 – ćw5 str62-63
- Dla chętnych zadanie 1 str 73
Temat: Instrukcje warunkowe w środowisku scratch.
- wykonujemy ćw6 str64
- wykonujemy ćw7 str64
Przypominam, o korzystaniu z plików ćwiczeniowych, które do każdego tematu są dostępne na stronie dlaucznia.migra.pl
Proponuje też tworzone pliki ćwiczeniowe, oraz zadania można zapisywać w chmurze na dysku google
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 2.04-8.04.2020r
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 25.03-1.04.2020r
Język polski
- Zapoznać się z treścią lektury Lucy Maud Montgomery „Ania z Zielonego Wzgórza”
- Scharakteryzować Anię Shirley.
- Utrwalić pisownię „nie” z różnymi częściami mowy- podręcznik str. 208-209.
- Powtórzyć wiadomości o budowie zdania pojedynczego. Wykonać polecenia z zeszytu ćwiczeń str. 72-74.
- Redagujemy opis przeżyć. Wykonać polecenia z zeszytu ćwiczeń str.57-59
Matematyka
Drodzy uczniowie w związku z zaistniałą sytuacją i zaleceniami nauki w domu, bardzo Was proszę o opracowanie wymienionych tematów lekcji. Powodzenia i życzę zdrowia.
Temat 1 i 2 (poniedziałek, wtorek)
Jak rozwiązać równanie z jedną niewiadomą?
Zapoznanie z metodą rozwiązywania równań: podręcznik str.81 (Poziom A i B)
- Rozwiązywanie równań
- 2 i 3 w zeszycie ćwiczeń str.99
- 1 str.82 podręcznik – zadania z kluczem poziom A i B (przykłady od a do c) – rozwiązania zapisujemy w zeszycie przedmiotowym
- dla chętnych poziom A i B (przykłady d-f)
Temat 3 i 4 (czwartek, piątek)
Rozwiązywanie równań
Metoda rozwiązania równania: podręcznik str.82 Poziom C
- Rozwiązywanie równań
- zad.1 str.82 podręcznik – zadania z kluczem poziom C (przykłady od a do f) – rozwiązania zapisujemy w zeszycie przedmiotowym
Języka angielski
Podręcznik i ćwiczenia Steps Plus dla klasy VI
- – ćwiczenia gramatyczne i gry językowe na stronie internetowej: https://elt.oup.com/student/stepsplus/?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
- – rozdział 6 z podręcznika – rodzaje sklepów, robienie zakupów
- – zadania w ćwiczeniach z rozdziału 6 (going to – zamierzać coś robić, czas Future Simple)
BIOLOGIA
LEKCJA 1 – Temat: Gady – kręgowce, które opanowały ląd.
- Przeczytaj fragment podręcznika ze strony 103 – 106. Zwróć uwagę na ilustracje.
- Wymień w zeszycie cechy gadów, które umożliwiają im życie na lądzie.
- Podaj w zeszycie trzy różnice w sposobach rozmnażania się płazów i gadów.
LEKCJA 2 – Temat: Przegląd i znaczeni gadów.
- Przeczytaj fragment podręcznika ze strony 107 – 111. Zwróć uwagę na ilustracje.
- Wymień w zeszycie cztery podstawowe grupy gadów i podaj ich przedstawicieli w Polsce.
- Wypisz w zeszycie, jakie znaczenie mają gady dla przyrody i człowieka (w pauzach).
- Zadanie dla chętnych: Korzystając z różnych źródeł informacji, podaj dwie cechy, dzięki którym można odróżnić padalca od węża.
GEOGRAFIA
- Rozmieszczenie ludności. Starzenie się społeczeństw – ćwiczenia 1,2, str.77
- Zróżnicowanie ludności Europy. Migracje – ćwiczenia 1,2, str.84
- Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn – ćwiczenie 3, str.90
Podsumowanie – Sprawdź się! – zadania 3,4,5,6, str.93 i 94
HISTORIA
Monarchia parlamentarna w Anglii – temat z podręcznika przeczytać oraz uzupełnić ćwiczenia do tego tematu z zeszytu ćwiczeń
- Oświecenie w Europie – temat z podręcznika przeczytać oraz uzupełnić ćwiczenia do tego tematu z zeszytu ćwiczeń
- Nowe potęgi europejskie – temat z podręcznika przeczytać oraz uzupełnić ćwiczenia do tego tematu z zeszytu ćwiczeń
- Stany Zjednoczone Ameryki – temat z podręcznika przeczytać oraz uzupełnić ćwiczenia do tego tematu z zeszytu ćwiczeń