Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 23.06 – 25.06.2020 r
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 8.06 – 19.06.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 1.06 – 5.06.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 25.05 – 29.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 18.05 – 22.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 11.05 – 15.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 4.05 – 8.05.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 23.04-29.04.2020 r.
Wychowanie fizyczne
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 15.04-22.04.2020 r.
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 2.04-8.04.2020r
Materiały edukacyjne do pracy zdalnej na okres 25.03-1.04.2020r
WDŻ
historia.
Drodzy uczniowie, uczymy się, liczę na Was. Powodzenia. ( 2 tematy w każdym tygodniu)
1.Temat: Postacie historyczne. 26.03.2020 r. kontakt: zofiajaneczek@gmail.com, messenger
- Zapisz w zeszycie( od pauz) i zapamiętaj po 5 informacji o postaciach
- Józef Piłsudski str.143
- Józef Haller 173
2.Temat: Sprawa polska w czasie I wojny światowej. 31. 03.2020 r.
- Przeczytajcie proszę tekst str. 180, 181,182, zwróćcie uwagę na tekst źródłowy 181.
- Zapisz w zeszycie odp. na pyt. 1 str.183
Język polski
Temat 1: Uniwersalne treści w przypowieści o synu marnotrawnym.
- – zapoznać się z tekstem przypowieści „Syn marnotrawny”- s. 154 w podręczniku,
- – zapoznać się z definicją przypowieści na s. 155 w podręczniku i wpisać ją do zeszytu,
- – ułożyć i zapisać w zeszycie plan wydarzeń do przypowieści o synu marnotrawnym,
- – wykonać w zeszycie zad.2 i 3 z podręcznika s. 155,
- – wykonać w zeszycie zad. 5 z podręcznika s. 156.
Temat 2: Redagujemy opisy przeżyć.
- – zapoznać się z tekstem „Szkoła pisania. Opis przeżyć” oraz słownictwem na s. 156 w podręczniku,
- – zapisać w słupku w zeszycie wszystkie litery alfabetu, dopisać do nich nazwy uczuć i emocji rozpoczynających się daną literą. Do niektórych liter nie da się podać wyrazu- postawić przy nich znak -,
- – wykonać w zeszycie ćwiczeń zad. 2- s. 49,
- – wykonać pisemnie w zeszycie zad. 5- s. 158 w podręczniku- 5 zdań.
Temat 3: Co powinniśmy wiedzieć o wyrazach złożonych oraz skrótach i skrótowcach?
- – zapoznać się z informacjami umieszczonymi w ramkach na s. 164 i 165 w podręczniku,
- – na podstawie informacji z podręcznika wykonać w zeszycie notatkę dotyczącą rodzajów skrótowców,
- – wykonać w zeszycie zad. 9- s.166 w podręczniku,
- – wykonać w zeszycie ćwiczeń zad. 2,3 i 5. a)
Temat 4: Funkcja zdrobnienia i zgrubienia w tekście.
- – zapoznać się z informacjami o zgrubieniach i zdrobnieniach s. 169 w podręczniku,
- – przeanalizować sposób tworzenia zdrobnień i zgrubień – s. 170 w podręczniku,
- – wykonać w zeszycie zad. 4 i 5- s. 170 w podręczniku,
- – zadanie dla chętnych: zeszyt ćwiczeń s. 55- zad. 3
Temat 5: Czy lepiej mieszkać w domu czy w bloku? Rozprawka.
- – zapoznać się z tekstem, słownictwem i zadaniami „Szkoła pisania. Rozprawka, cz. 2”- s. 174 w podręczniku,
- – przypomnieć sobie zasady pisania i budowę rozprawki ( notatki w zeszycie),
- – napisać w zeszycie rozprawkę na temat: „Czy lepiej mieszkać w domu, czy w bloku?”- 150 słów, wstęp z tezą, trzy argumenty w rozwinięciu, zakończenie z potwierdzeniem tezy.
Temat 6: Cudze znaczy dobre? „Żona modna”.
- – zapoznać się z tekstem „Żony modnej” w podręczniku, s. 175- 180,
- – ułożyć i zapisać w zeszycie szczegółowy plan wydarzeń utworu ( z podpunktami a, b, c itd.), przy wykonywaniu zadania skorzystać z zad. 1. a)- s. 180 w podręczniku.
Temat 7: Ośmieszenie zachowania i postaw bohaterów w satyrze Ignacego Krasickiego „Żona modna”.
- – zapisać w zeszycie notatkę przedstawiającą głównych bohaterów utworu:
- Żona modna (Filis)-………………………………………………………………
- Pan Piotr-…………………………………………………………………………,
- – zapoznać się z definicją satyry na s. 180 w podręczniku, wpisać definicję do zeszytu,
- – wykonać pisemnie w zeszycie zad. 6- s. 181 w podręczniku.
Temat 8: Na naszym prywatnym terytorium.
- – zapoznać się z tekstem „Buba”- s. 185-187 w podręczniku,
- – opisać sytuację opisaną w utworze- 2 zdania w zeszycie,
- – wykonać w zeszycie zad. 1. b)- s. 187 w podręczniku
Temat 9: Funkcja eufemizmów i prozaizmów.
- -zapoznać się z definicją eufemizmu i prozaizmu na s. 183- 184 w podręczniku,
- – wyjaśnić pojęcia „eufemizm”, „prozaizm” w zeszycie,
- – wykonać w zeszycie zad. 1- s. 183 w podręczniku,
- – wykonać w zeszycie ćwiczeń zad. 2- s. 64, zad. 6- s. 65
Temat 10: Analiza wypowiedzi i sposobu zachowania bohatera powieści Ewy Nowak.
- – przeczytać tekst „Spotkanie” – s. 188,
- – wykonać pisemnie w zeszycie zad. 1 i 2- s. 191 w podręczniku,
- -zapoznać się z wyjaśnieniem pojęcia „ironia”- s. 192,
- – wykonać w zeszycie zad. 4. d)- zachowania i wypowiedzi Jacka
Język angielski
Podręcznik i ćwiczenia All Clear
– rozdział 7 – przypomnienie wiadomości o czasach przyszłych (future forms: will, be going to, present continuous) – podręcznik s. 84, 78-79
– zadania w ćwiczeniach z rozdziału 7
– przeczytać w podręczniku recenzję filmu „Gravity” – s. 82
– napisać w zeszycie recenzję wybranego filmu – przykład w podręczniku s. 82
Język niemiecki
- Thema: „Wie sieht dein Alltag aus?”
– na str. 57 sprawdzić znaczenie oraz sposób tworzenia zdań z czasownikami rozdzielnie złożonymi (Grammatik kompakt, punkt 1), następnie na stronie 50 wykonać ćwiczenie numer 1- przyporządkować obrazkom właściwe teksty, aby powstał opis dnia Freddy’ego.
– przetłumaczyć na język polski do zeszytu opis dnia Freddy’ego
– ze strony 51 zrobić ćwiczenie 2 oraz 3 (płyty dołączone do podręcznika)
–dla chętnych: ćwiczenie 4 s. 51
– z zeszytu ćwiczeń- strony 50-51 proszę wybrać i zrobić dowolne 3 ćwiczenia spośród 8 podanych
- Thema: „Wohin gehst du gern?”
– zapisać do zeszytu i podać tłumaczenie na język polski zwrotów z ćwiczenia numer 1
GEHEN: (iść) Wohin? (Dokąd?)
- .in den Zoo
- in den Park
- in den Aquapark
- in den Tanzkurs
- auf den Sportplatz
- in die Disco
- in die Schule
- in die Pizzeria
- in die Eisdiele
- auf die Party
- ins Museum
- ins Kino
- ins Schwimmbad
- ins Eiscafe
- aufs Schulfest
- skaten
- laufen
- klettern
- zu Martha
-posłuchać nagrania do ćwiczenia i odpowiedzieć na pytanie: dokąd lubią chodzić Martha i Elias?
Martha: 4,……….
Elias: 5,………….
– zrobić ćwiczenie 1 i 2 z zeszytu ćwiczeń
Chemia
Ze względu na zaistniałą sytuację poniżej podaję zadania z podręcznika, które należy zrobić, w celu utrwalenia materiału. Ponieważ w obecnym dziale potrzebujemy bardzo dobrze orientować się w układzie okresowym, informacjami, które możemy z niego odczytać, proponuję zadania:
- 105, zad. 2
- 108, zad. 1, przykład a ,c, g
- 108, zad. 2, przykład g, h, i
- 108, zad 3,
- 108, 6, przykład d, e, f
Poniżej zadania z zakresu wiązań kowalencyjnych i jonowych:
- 120, zad. 2,
- 126, zad. 2,
- 126, zad. 6, przykład a ,b, d
- 126, zad. 7,
Dla chętnych do przygotowania krzyżówka, której rozwiązaniem będzie: WIĄZANIA CHEMICZNE
Hasła do krzyżówki muszą być z zakresu chemii.
BIOLOGIA klasa VII a i VII b
LEKCJA 1 – Temat: Zaburzenia funkcjonowania układu dokrewnego.
Przeczytaj fragment podręcznika ze strony 170 – 172 (zwróć uwagę na ilustracje). Na jego podstawie wykonaj poniższe polecenia:
- Zapisz krótko w zeszycie, jakie są konsekwencje niedoczynności przysadki mózgowej w dzieciństwie.
- Wyjaśnij w zeszycie w dwóch zdaniach, czym się różni gigantyzm od akromegalii.
- Wymień w zeszycie choroby tarczycy (bez objawów i sposobów leczenia).
- W myśl zasady „Lepiej zapobiegać niż leczyć”, w jednym zdaniu określ, jak można zapobiec cukrzycy.
- Zadanie dla chętnych: Jaką rolę w naszym organizmie pełni jod?
LEKCJA 2 – Temat: Budowa i rola układu nerwowego.
Przeczytaj fragment podręcznika ze strony 173 – 176 (zwróć uwagę na ilustracje). Na jego podstawie wykonaj poniższe polecenia:
- Wykonaj w zeszycie zadanie 1 ze str. 176 w podręczniku.
- Wykonaj w zeszycie rysunek neuronu (str. 175 w podr.).
- Porównaj działanie współczulnego oraz przywspółczulnego układu nerwowego (nie zapisuj w zeszycie).
LEKCJA 3 – Temat: Ośrodkowy układ nerwowy.
Przeczytaj fragment podręcznika ze strony 177 – 180 (zwróć uwagę na ilustracje). Na jego podstawie wykonaj poniższe polecenia:
- Przeanalizuj budowę mózgu (rys. ze str. 178). Nie przerysowuj do zeszytu.
- Podaj w zeszycie po dwie funkcje:
- mózgu
- móżdżku
- pnia mózgu
- rdzenia kręgowego
- Wypisz w zeszycie krótko, za co odpowiadają poszczególne płaty mózgu (str. 179):
- płat czołowy
- płat skroniowy
- płat ciemieniowy
- płat potyliczny
Geografia
1.Zmiany w polskim przemyśle – ćwiczenia 2,3, str.137
2.Energetyka – ćwiczenia 1,2, str. 141
3.Gospodarka morska – ćwiczenia 1,3, str.144
Podsumowanie – Sprawdź się! – zadania 3,4, str.146
Religia
BARDZO PROSZĘ O NAUKĘ Z ZIELONEGO KATECHIZMU DLA BIERZMOWANYCH PUNKTÓW :
OD NUMERU 92 DO NUMERU 172. (STRONY OD 25 DO 41) – chociaż już znaczna część tego materiału była opracowana, bardzo proszę o samodzielne powtórzenie i naukę tych WSZYSTKICH punków. J
ŻYCZĘ DOBREGO WYKORZYSTANIA TEGO CZASU I MIŁEJ NAUKI – KS. MARCIN.
Matematyka klasa VII b
Dzień dobry.
Drodzy uczniowie w związku z zaistniałą sytuacją i zaleceniami nauki w domu, bardzo Was proszę o opracowanie wymienionych tematów lekcji. Powodzenia i życzę zdrowia.
Temat 1 i 2 (poniedziałek, wtorek)
Rozwiązywanie równań z nawiasami.
- Zapoznanie z metodą rozwiązywania równań z nawiasami : podręcznik str.231 Przykład 4
- Rozwiązywanie równań
- Ćwiczenie 4 str. 231 podręcznik
- 1 str.232 podręcznik – zadania z kluczem poziom D (zad a-d) – rozwiązania zapisujemy w zeszycie przedmiotowym
Temat 3 i 4 (środa, piątek)
Doskonalimy rozwiązywanie równań
- Rozwiązywanie zadań w zeszycie ćwiczeń str. 86 – 87
- Dla chętnych Mistrz str. 232 podręcznik
Fizyka klasa 7b:
- Maszyny proste i ich zastosowanie.
- Utrwalenie wiadomości o pracy, mocy i energii. Przerobić testy ze str. 149 – 151. Podręcznik
Historia od 16 marca
1.Temat: I wojna światowa- ikonografika, wojna pozycyjna. 17.03.2020 r.
- Przeczytajcie proszę tekst ( str. 164,165, 166,167)
- Przeanalizuj ilustracje
- Polecam ciekawy tekst źródłowy.
- Zapisz w zeszycie odpowiedź na pyt. 2 i 3 str. 167
2.Temat: I wojna światowa na ziemiach polskich. 19. 03.2020 r.
- Przeczytajcie proszę tekst ( str. 170 -174)
- Zapoznaj się z mapą str. 171
- Przeczytaj odezwę Józefa Piłsudskiego do Legionów Polskich.
- Zapisz w zeszycie odpowiedź na pyt. 2 i 3 str.174
3.Temat: I wojna światowa w Małopolsce. 24. 03.2020 r.
- Bitwa pod Gorlicami skorzystaj z Internetu np. https://spzagorzany.pl/start/uczniowie/do-pobrania/191-historia
- Zapisz w zeszycie, staraj się zapamiętać kilka ważnych twoim zdaniem informacji o tej bitwie.