Gabriel
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia.
Gabryś – najpierw zrób ćwiczenia buzi i języka – tak jak w szkole, dalej sylaby[ż]: ża, żo, żu, że, ży, aża, ożo, eże, yży itp.
Potem:
– Ćwicz wymowę. Starannie przeczytaj wiersz “Żaba i żuk”. Otocz fioletową pętlą [ż] i [rz]. Pokoloruj rysunki.
– Ćwicz wymowę wypowiadając głośno nazwy rysunków. Połącz je odpowiednio strzałkami z [rz], [ż] i [z]. Przeczytaj wyrazy. Otocz fioletową pętlą [rz] i [ż] a żółtą [z].
– Przeczytaj zdania. Zamaluj fioletową kredką [rz] i [ż] a żółtą [z]. Narysuj obrazek do wybranego zdania.
– Zadanie dodatkowe.
Ćwicz wymowę. Starannie przeczytaj pary wyrazów. Połącz za pomocą strzałek odpowiednie wyrazy. Głośno je przeczytaj. Zamaluj fioletową kredką [rz] i [ż] a żółtą [z].
– Powtarzaj też te ćwiczenia, które już były.
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla
Kuba i Krzyś
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia:
Chłopcy – najpierw jak zwykle zrób ćwiczenia buzi i języka tak jak w szkole, dalej sylaby: sza, szo, sze, szu, szy, asza, oszo, esze, yszy, asz, osz, esz, usz, ysz itp. Przećwiczcie jeszcze sylaby z “s” sa, so, su, se, sy, asa, oso, ese, ysy, as, os, es, us, ys – dlatego, że różnicujemy “sz” i “s”
A potem wykonajcie ćwiczenia:
- – Nazwijcie wszystkie obrazki. Oznaczcie strzałką w górę położenie języka podczas wymowy nazw obrazków z [sz] a strzałką w dół obrazków z [s] .
- – Dwie karty – przyjrzyjcie się obrazkom. Powiedzcie co robi Szymon a co robi Sabinka. Pamiętajcie, żeby opowiadać pełnym zdaniem.
- – Gra Cienie oparta na zasadach memo. Starannie wytnijcie karty wzdłuż przerywanych linii. Rozłóżcie obrazki na stole rewersem do góry. Gra polega na odszukiwaniu par: obrazek i jego cień. Każdy gracz po kolei odkrywa dwa obrazki, nazywa je i sprawdza, czy tworzą parę. Jeśli tak, odkłada je na bok. Jeśli nie uda mu się odnaleźć pary, odkłada na miejsce zakryte karty. Wygrywa ta osoba, która zbierze najwięcej par.
– Zadania dodatkowe:
Wytnijcie puzzle. Powiedzcie, co widzicie na ilustracjach.
Przeczytajcie na głos fragment ulubionej książki.
– Powtarzajcie też wcześniejsze ćwiczenia…
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla
Maja
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia.
Instrukcja.
– Maju – wykonaj najpierw ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne z wcześniejszych zajęć.
– Wykonaj ćwiczenia usprawniania warg, podniebienia miękkiego i żuchwy z wcześniejszych zajęć.
– Trzy karty. Czytaj dialogi z dorosłym. W trakcie czytania wykonuj ruch palcem po strzałkach lub zakreślaj flamastrem celem kontroli wdechu i wydechu.
– Przeczytaj pierwszą część tekstu “Nocne majaczenia Maćka” metodą przedłużania samogłosek – masz ją w domu. Zadanie dodatkowe – przeczytaj druga część tekstu “Nocne majaczenia Maćka” metodą przedłużania samogłosek.
– Maju w wolnym czasie powtarzaj też te ćwiczenia, które już były. Ćwicz też czytanie przez powroty do ulubionych książeczek.
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla
Patryk
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia.
Patryku – najpierw zrób ćwiczenia buzi i języka – tak jak w szkole, dalej sylaby[ż]: ża, żo, żu, że, ży, aża, ożo, eże, yży itp.
Potem:
- – Z każdego rzędu obrazków wykreśl ten, który nie pasuje do pozostałych.
- – Dopasuj pasujące do siebie obrazki. Połącz je kolorowymi liniami.
- – Starannie przeczytaj tekst. Pokoloruj obrazki.
- – Połącz obrazki znajdujące się w takich samych figurach. Ułóż zdania z nazwami tych ilustracji. Zapisz je.
- – Uzupełnij obrazek. Wytnij obrazki na dole, naklej je w odpowiednie miejsca według instrukcji:
- – Powtarzaj też wcześniejsze ćwiczenia…
- – Zadanie dodatkowe – przeczytaj na głos fragment ulubionej książki.
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla