Filip
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia.
Filip – najpierw zrób ćwiczenia buzi i języka – tak jak w szkole, dalej sylaby – zaczynamy [dż] – dża,dżo, dże, dżu,dży, adża, odżo, udże, edże, ydży itp.
- – Naucz się mówić poprawnie, głośno i wyraźnie głoskę [dż] – przyjrzyj się obrazkowi.
- – Ćwicz wymowę. Przeczytaj rymowankę. Możesz się jej nauczyć na pamięć.
- – Ćwicz wymowę wypowiadając głośno nazwy rysunków. Podkreśl brązową kredką [dż]. Przeczytaj wyrazy. Wskaż za pomocą strzałek ich znaczenie.
- – Połącz a pomocą strzałek słoiki z odpowiednimi podpisami. Przeczytaj powstałe pary wyrazów.
Zadanie dodatkowe.
- – Ćwicz wymowę. Przeczytaj pary wyrazów. Wskaż za pomocą strzałek odpowiednie podpisy do rysunków. Pokoloruj je. Zamaluj brązową kredką [dż].
- – Powtarzaj też te ćwiczenia, które już były.
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla
Justyna
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia.
Justynko – najpierw zrób ćwiczenia buzi i języka – tak jak w szkole, dalej sylaby[ż]: ża, żo, żu, że, ży, aża, ożo, eże, yży itp.
Potem:
- – Z każdego rzędu obrazków wykreśl ten, który nie pasuje do pozostałych.
- – Dopasuj pasujące do siebie obrazki. Połącz je kolorowymi liniami.
- – Starannie przeczytaj tekst. Pokoloruj obrazki.
- – Połącz obrazki znajdujące się w takich samych figurach. Ułóż zdania z nazwami tych ilustracji. Zapisz je.
- – Uzupełnij obrazek. Wytnij obrazki na dole, naklej je w odpowiednie miejsca według instrukcji:
- – Powtarzaj też wcześniejsze ćwiczenia…
- – Zadanie dodatkowe – przeczytaj na głos fragment ulubionej książki.
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla
Zuzanna
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia.
Zuzanno – najpierw zrób ćwiczenia buzi i języka – tak jak w szkole, dalej sylaby /utrwalamy ż i z/: ża, żo, żu, że, ży, aża, ożo, eże, yży za, zo, zu, zy, aza,ozo, eze, yzy, itp.
- – Ćwicz wymowę. Starannie przeczytaj wiersz “W garażu Jerzego”. Otocz fioletową kredką [ż] i [rz]. Pokoloruj rysunki.
- – Pokoloruj żółtą kredką okienka z nazwami zwierząt, zieloną z nazwami roślin, czerwoną z nazwami rzeczy, niebieską z nazwami miast, a fioletową z imionami. Przeczytaj jeszcze raz wszystkie wyrazy.
- – Nazwij obrazki, a następnie połącz te, których nazwy się rymują.
– Zadanie dodatkowe:
Wpisz litery tak, jak pokazują strzałki, przeczytaj wyrazy. Odczytaj rebusy i napisz rozwiązania. Podkreśl fioletową kredką [ż].
– Powtarzaj też te ćwiczenia, które już były.
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla