Arek Z
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia.
- Aruś – wykonaj najpierw kilka ćwiczeń buzi – tak jak w przedszkolu.
- – Starannie narysuj obrazek drzew, chmurek i słoneczka po śladzie. Potem też starannie ją wykoloruj.
- – Dokończ rysować szlaczki.
- – Przypatrz się uważnie obrazkom i znajdź sześć różnic między nimi. Dorysuj brakujące elementy na drugim obrazku. Opowiedz, co widzisz. Pokoloruj jeden obrazek.
- – Z każdego rzędu obrazków wykreśl ten, który nie pasuje do pozostałych. Spróbuj powiedzieć dlaczego.
– Zadanie dodatkowe: przeczytanie Arkowi krótkiej, dowolnej bajki. Po przeczytaniu poproszenie go o opowiedzenie jej.
– Powtarzaj też wcześniejsze ćwiczenia…
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla
Maciek K
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia.
Maciuś – najpierw jak zwykle zrób ćwiczenia buzi i języka jak w przedszkolu, dalej powtórz sylaby: sa, so, su, se, sy, asa, oso, ese, usu, ysy, as, os, es, us, ys.
A potem wykonaj ćwiczenia:
- – Nazwij obrazki. Obok tych, które zawierają sylabę [sa] narysuj zielony trójkąt.
- – Ćwicz wymowę. Powtórz za dorosłym zdania. Otocz różową pętlą “s”. Narysuj obrazek do wybranego zdania.
- – Nazwij obrazki. Na kresce narysowanej pod każdym z nich narysuj kropkę, która oznacza głoskę [s] znajdującą się w nazwie – na początku (pierwszą) lub na końcu (ostatnią).
– Ćwiczenie dodatkowe – dla chętnych. Pokoloruj żółtą kredką okienka z nazwami ptaków, zieloną z nazwami roślin, czerwoną z nazwami ubrań, niebieską z nazwami mebli, fioletową z imionami. Powtarzaj za dorosłym pogrupowane wyrazy.
– Powtarzaj też wcześniejsze ćwiczenia…
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla
Natalia B
Dzień dobry.
Przesyłam kolejne ćwiczenia.
Natalko- najpierw jak zwykle zrób ćwiczenia buzi i języka jak w przedszkolu, dalej powtórz sylaby: sa, so, su, se, sy, asa, oso, ese, usu, ysy, as, os, es, us, ys.
A potem wykonaj ćwiczenia:
– Nazwij obrazki. Obok tych, które zawierają sylabę [sa] narysuj zielony trójkąt.
– Ćwicz wymowę. Powtórz za dorosłym zdania. Otocz różową pętlą “s”. Narysuj obrazek do wybranego zdania.
– Nazwij obrazki. Na kresce narysowanej pod każdym z nich narysuj kropkę, która oznacza głoskę [s] znajdującą się w nazwie – na początku (pierwszą) lub na końcu (ostatnią).
– Ćwiczenie dodatkowe – dla chętnych. Pokoloruj żółtą kredką okienka z nazwami ptaków, zieloną z nazwami roślin, czerwoną z nazwami ubrań, niebieską z nazwami mebli, fioletową z imionami. Powtarzaj za dorosłym pogrupowane wyrazy.
– Powtarzaj też wcześniejsze ćwiczenia…
Pozdrawiam. Życzę dużo zdrowia.
Grażyna Dziubla