Szlakami naszego przyszłego patrona…

Udaną wycieczkę do miejsc, gdzie  przebywał nasz przyszły patron szkoły, Błogosławiony Kardynał Stefan Wyszyński, zaliczyły klasy VII. 19- 20 V 2022 r. uczniowie o godzinie 6 rano wybrali się na wycieczkę 2-dniową w Bieszczady. Pierwszym punktem zwiedzania była Komańcza – miejsce internowania Prymasa Tysiąclecia. Na wstępie siostry nazaretki  prowadzące klasztor wprowadziły nas w czasy, kiedy Kardynał żył, przedstawiły jego losy, a szczególnie historię pobytu naszego patrona w klasztorze. Następnie uczniowie mogli zobaczyć  pamiątki jakie zostały umieszczone na ekspozycji. W izbie pamięci można obejrzeć m.in. stolik, wiklinowy fotel, szafkę nocną, lampę naftową oraz używane przez Prymasa szaty liturgiczne, ornat, sutannę, biret i piuskę kardynalską. Jest też kostur podróżny; nieodłączny towarzysz wędrówek po okolicznych lasach Kardynała Wyszyńskiego. Kolejnym punktem zwiedzania była przechadzka po okolicznych terenach górskich. Piesza wędrówka przy pięknej pogodzie pozwoliła się zregenerować i odpocząć od codzienności. Oczywiście wędrując zatrzymywaliśmy się przed tablicami opisującymi tamtejszą przyrodę. Ważnym punktem było również poznanie historii cerkwi, gdzie poznaliśmy zwyczaje grekokatolików. Na koniec udaliśmy się na nocleg, a po wieczornej majówce i kolacji na odpoczynek. Kolejnego dnia, oczywiście po porannej mszy, podziwialiśmy widoki z Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej Majdan k/Cisnej. Widoki przy tej pogodzie zapewne zostaną nam długo w pamięci. Wracając, zahaczyliśmy o Zaporę nad Soliną.