Wycieczka klas trzecich do Sandomierza i Kurozwęk

Dnia 18 października uczniowie klas trzecich w ramach projektu „Poznaj Polskę” zwiedzali Sandomierz i Kurozwęki . Z Olesna wyjechaliśmy o godzinie 8.30. Najpierw udaliśmy się do Kurozwęk „Safari Bizon”. Tam zostaliśmy zabrani na  wycieczkę wozem westernowym po zagrodzie z bizonami. Poznaliśmy życie i rozwój bizonów.   Po zakończeniu zwiedzania pojechaliśmy do Sandomierza na obiad. Po obiedzie w restauracji „Pod żółtą ciżemką” udaliśmy się na rynek , gdzie dzieci mogły zakupić sobie pamiątki.   Następnie razem z panią przewodnik rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta. Udaliśmy się na urokliwy spacer po wzgórzu staromiejskim podczas, którego mogliśmy podziwiać zabytkowe kamieniczki, poznaliśmy historię Sandomierskiego zamku. Pierwszym punktem programu było Muzeum Ziemi Sandomierskiej. W trakcie wędrówki wysłuchaliśmy między innymi legendy o dzielnej Helenie. Głosi ona, że dziewczyna uratowała miasto przed Tatarami – sama zginęła. Ciekawym miejscem w podziemiach była Zbrojownia Rycerska. Uczniowie przymierzali tu zbroje, brali do ręki miecze, robili zdjęcia.   Tajemniczym miejscem była „katownia”, w której znajdowały się dyby oraz inne narzędzia tortur, między innymi łoże do rozciągania kości czy kolczaste fotele.  Przeszliśmy przez Furtę Dominikańską, zwaną Uchem Igielnym, dotarliśmy do kościoła Św. Jakuba – otoczony bardzo starymi lipami. Przeszliśmy lessowym Wąwozem Królowej Jadwigi, porośniętym bujną roślinnością o niesamowitym wyglądzie. Zachwyciły nas tam niezwykłe sploty korzeni starych drzew. Około godziny siedemnastej wyjechaliśmy z Sandomierza do Olesna. Na miejscu byliśmy o godzinie 18.00. To był naprawdę udany dzień i mamy nadzieję, że wspólnie zwiedzimy niejedno miasto .