Wycieczka klas pierwszych do Sandomierza i Kurozwęk

W piątek 21.10.2022r. w godzinach porannych klasy 1a,1bi IV b wraz z opiekunami – p. Moniką Szczepańska, p. Sylwią Nowak, p. Danutą Zych oraz ks. Grzegorzem Kowalskim wyruszyły na wycieczkę w kierunku województwa świętokrzyskiego. Przed południem dotarliśmy do naszego pierwszego celu. W Kurozwękach dzieci mogły podziwiać niespotykane  w  Polsce zwierzęta,  które  trochę przypominają polskie żubry.  Kiedy nasz powóz przejeżdżał przez łąkę, naszym  oczom  ukazał  się  niecodzienny  widok  ogromnych,  brązowych i kudłatych zwierząt. Bizony właściwie nie zwracały na nas większej uwagi, ale widok był niesamowity – na łące znajdowało się duże stado tych wielkich zwierząt, wśród których z beztroską przechadzały się młode bizony. Następnie udaliśmy się do Sandomierza. Nasze zwiedzanie zaczęliśmy od Zbrojowni Rycerskiej.  Oglądaliśmy tam stroje rycerzy i słuchaliśmy opowieści o tym jak Szwedzi zaatakowali Sandomierz. Następnie poszliśmy do podziemi, gdzie widzieliśmy groty, które w dawnych czasach były wykorzystywane jako piwnice dla handlarzy. Pokonaliśmy tam ponad czterysta schodków! Przeszliśmy lessowym Wąwozem Królowej Jadwigi, porośniętym bujną roślinnością o niesamowitym wyglądzie. Zachwyciły nas tam niezwykłe sploty korzeni starych drzew. Następnie udaliśmy się w kierunku nabrzeża wiślanego, przechodząc przez Furtę Dominikańską, zwaną Uchem Igielnym. Podczas wycieczki nie zabrakło czasu na pyszny obiad i pamiątki! Pogoda była wymarzona, bezchmurne niebo, słońce i lekki wiatr towarzyszyły nam przez cały dzień….
Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy ratusz, Bramę Opatowską, kamieniczki mieszczańskie, kościół św. Jakuba, Katedrę, Wąwóz Królowej Jadwigi oraz Ucho Igielne. Mieliśmy także okazję spotkać ekipę serialu „Ojciec Mateusz” w trakcie kręcenia nowych odcinków na sandomierskim rynku. Aktorzy znaleźli czas, aby podejść do fanów, zrobić sobie z nimi zdjęcia a nawet obdarzyć ich autografami. Po tych atrakcjach udaliśmy się do pensjonatu na obiadokolację i nocleg.